Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!
Az Ingenico Group, az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetőjének ágazati elemzése szerint a közösségi oldalakon történő vásárlás és a hangvezérelt fizetés a következő évben a hétköznapi élet részévé válik. A jövőben a használati tárgyainkat is másképp fogjuk használni: hűtőszekrényeinket, autóinkat, vagy akár egy olyan hétköznapi dolgot is használhatunk majd fizetésre, mint egy tükör.
Az elmúlt években megjelenő új fizetési módok radikálisan megváltoztatták a fogyasztók fizetéshez való viszonyát. Egészen a közelmúltig nem volt választási lehetőség, akkor fizettünk, amikor erre megkértek minket. Mindez azonban már a múlt, most mindenki szabadon, akkor, ott, és úgy fizet, ahogyan csak szeretne. Ez a változás, amelyet nagyrészt a készpénzmentességre való áttérés hoz magával, minden korábbinál gyorsabban vezetett olyan új pénzhasználati és fizetési módok megjelenéséhez, amelyeket egy-két évvel ezelőtt még el sem tudtunk volna képzelni. Hamarosan talán már autóinkkal fizethetünk! Nézzük, mit jósol a közeljövőre az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetője.
1. Közösségi kereskedelem és Hangvezérelt kereskedelem
A „Közösségi kereskedelem” és a „Hangvezérelt kereskedelem” 2020-ra elképzelhetően a mindennapi életünk szerves részévé válhat. Hamarosan valósággá válik, hogy chatbot, vagy akár a hangunk segítségével fizetünk közösségi média felületeken. A fizetési folyamat emellett egyre több értéknövelt szolgáltatást is tartalmaz, amelyek kiegészítik a fizetési terminálok tranzakcióit, és extrákat kínálnak a kereskedők és a fogyasztók számára egyaránt. Így például a hűségprogramokkal és kuponokkal kapcsolatos ajánlatok is egyszerűen integrálhatók a fizetési folyamatba. Mindehhez egyetlen érintés elegendő a pénztárnál! Végül, de nem utolsósorban, a „PIN on Mobile” technológiával a mobiltelefonok fizetési terminálokká alakulnak – csupán annyit kell tennünk, hogy beírjuk a PIN-kódot vagy csak odatartjuk a bankkártyánkat az eladó mobiltelefonjához. Ezzel egyidejűleg a különböző elfogadópontok száma tovább fog növekedni.
Az Ingenico már elindította a Közösségi kereskedelem és a Hangvezérelt kereskedelem programjait, és már a biztonságos, érintés nélküli fizetési elfogadást is lehetővé teszi a mobiltelefonokon és a táblagépeken.
2. Fizetés a hűtőszekrényével: az IoT forradalma elindult
A jövőben másképp fogunk tekinteni a használati tárgyainkra, és másképp is fogjuk használni azokat: ennek eredményeképpen a hűtőszekrények, autók, vagy akár egy olyan egyszerű dolog is, mint egy tükör alkalmassá válhat fizetésre. A dolgok internete (IoT) által kínált lehetőségek végtelenek, elegendő, ha tudjuk, hogyan lehet a biztonságos fizetési rendszert integrálni a teljes digitalizációs folyamatba.
3. A fizetési módok változása nem mehet a biztonság rovására
A fogyasztók tisztában vannak az adatbiztonsági kérdések jelentőségével – rendkívül éberek, és ebben a tekintetben továbbra is nagy elvárásokat támasztanak a piacon megjelenő új megoldások irányába. A jövő szabályait a fogyasztók fogják diktálni. A fizetési piac szereplői számára az egyre szigorúbb biztonsági előírások megkövetelik, hogy tökéletes műszaki ismeretekkel rendelkezzenek, ha olyan csúcstechnikai megoldásokat akarnak kínálni, amelyek a legmagasabb szintű biztonság mellett kiváló vásárlóélményt is nyújtanak. Az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások szempontjából az új technológiai fejlesztések valószínűleg a biometrikus hitelesítés használatára, a mobil pénztárcák integrálására, a kriptovalutákhoz való alkalmazkodásra, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás használatára összpontosítanak majd.
4. A fizetés kulcstényezővé válik az ügyfélélményében
A fizetés a kereskedelem és a vásárlóélmény kulcseleme. A fogyasztók azt várják a fizetés folymatától, hogy ne okozzon kényelmetlenséget, és elejétől a végéig teljesen ellenőrizhető legyen. Ez alapból azt jelenti, hogy a tranzakciónak 100%-ban biztonságos kell lennie. Azok a szereplők, akik sikeresen egyesítik a fizikai és az online fizetési megoldásokat, valamint a legjobb többcsatornás fizetési élményt teremtik meg, végül piacvezetők lesznek.
5. Nyílt rendszerű innováció a jövőbeli fizetési megoldások érdekében
Az új fizetési formák tömeges elterjedésében a használat lesz a döntő tényező. A fogyasztók által igényelt megoldások felkínálása és a növekedés új területeinek keresése érdekében a fizetési iparágnak a legjobb partnerek – vállalati és intézményi szervezetek, kockázatitőke-alapú vállalkozások, start-upok és fintech vállalkozások – támogatásával kell azonosítani azon kezdeményezéseket, amelyek érdemesek a fejlesztésre és a piaci bevezetésre. Mindezt a fogyasztókért illetve a fogyasztókkal közösen kell kialakítani, hiszen a tömeges bevezetés esetén a legfontosabb tényező, a bizalom elnyerése.
2019. júniusában az Ingenico, a CaixaBank és a Global Payments mellett, elindította a Zone2boost nevű nemzetközi innovációs programot, amely támogatja az induló vállalkozásokat a fintech és a kiskereskedelem területén.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbgondolt IoT okosotthon-stratégia és szoftverfrissítés a Honortól
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- Az óraátállításon túl: így is spórolhatunk az energiával
- A munkavállalók mellett a munkáltatók is szeretik a távmunkát
- Az európai gyártóvállalatok nem tudják eredményesen alkalmazni az okostechnológiákat
- Öt terület, ahol hasít az open source
- 5 tipp a digitális útonállók elkerülésére
- Egyre több magyar venne elektromos autót
- 3 egyszerűen végezhető online munka – pénzkeresés otthonról
- Okos eszközökkel, vidám kampánnyal indul a fűtési szerzon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.