Mobilbank-projekt nyert a WirtschaftsWoche versenyén
A svájci Cler Banknál kialakított okostelefonbank-koncepció érdemelte ki a WirtschaftsWoche német gazdasági hetilap Best of Consulting díját „Stratégia” kategóriában. Ezzel a digitalizációs projekttel a Horváth & Partners - amely Magyarországon IFUA Horváth & Partners néven működik - immár kilencedik alkalommal került be a legjobb német tanácsadó cégek közé.
A Cler a Coop Bank újrapozicionálásával jött létre, miután 2017-ben felvásárolta a Basler Kantonalbank. A jövőorientált átalakítási koncepciót a Horváth & Partners dolgozta ki a bankház számára. Így született meg a Cler, amely „Zak” applikációjával indította el Svájc első okostelefonbankját, kitörve ezzel a hagyományos kereskedelmi bankok közül.
A Cler forradalmasítja a bankolást Svájcban
A rebranding keretében végzett ügyfélkör-elemzéssel nyilvánvalóvá vált, hogy a Cler Banknak elsősorban 40 év alatti új ügyfeleket kell nyernie. A „Zak” koncepcióját ezért teljes egészében mobilbankként alakították ki és kifejezetten a fiatalabb, a digitális világot kedvelő ügyfeleket céloztak meg vele.
A fejlesztés során a Horváth & Partners kipróbált stratégiai megközelítését agilis munkamódszertannal kombinálták. Ez döntő volt az applikáció gyors és sikeres megvalósítása szempontjából.
Innovatív funkciók
A „Zak” funkciói a fiatal célcsoport mindennapjaihoz igazodnak, figyelembe véve, hogy az ügyfelek hozzászoktak a közösségi médiához és az üzenetküldő applikációkhoz. Így például takarékperselyeket használhatnak, s ezek között ide-oda húzhatják a pénzt ahelyett, hogy merev alszámlákat kellene létrehozniuk, módosítaniuk vagy törölniük. Az ingyenes applikáció chatbot-üzenetküldőt is tartalmaz, ez éjjel-nappal támogatást nyújt. Ezen kívül egy integrált Zak-áruház, vagyis egy digitális piactér is működik, amelyen más vállalatok, például biztosítók és webáruházak jelenhetnek meg.
A Cler úgy pozicionálja magát, mint egy „digitális bank fizikai jelenléttel”. Ennek megfelelően elsősorban mobilbank, de személyes kapcsolatot is lehetővé tesz azok számára, akik ezt igénylik. Így a bank ki tudja elégíteni régi ügyfélkörének igényeit, s egyúttal egy új célcsoporthoz is eljut, optimalizálva az ügyfélszerkezetet.
Kapcsolódó cikkek
- Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz
- Már bérletet is lehet vásárolni a MÁV mobilalkalmazás segítségével
- UNICEF Magyarország HelpApp – Azonnali segítség telefonnal
- Dunakeszin sem kell futni a busz után
- Megérkezett a LEGO Technic Top Gear Rallyautó
- Így lehetsz képben 52 ország adózási híreivel egy csapásra!
- Az endometriózis korai felismerését segíti a Lucy mobilapplikáció
- Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek
- Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe