50 millió eurós kockázati hitel eszközt kap a Bolt
Az Európai Befektetési Bank (EBB) megállapodást írt alá az észt Bolt utazásszervező alkalmazás fejlesztőjével 50 millió euró értékű kockázati hiteleszköz (úgynevezett “venture debt facility”) rendelkezésre bocsátásáról. A finanszírozási megállapodás az Európai Stratégiai Beruházási Alap támogatásával jött létre az Európai Beruházási Terv részeként.
A hitelkeret a Bolt kutatás-fejlesztési céljainak megvalósítását segíti, hogy szolgáltatásai még biztonságosabbak, megbízhatóbbak és fenntarthatóbbak legyenek a vállalati működés megfelelő hatékonysága mellett. A Bolt a friss pénzügyi forrást a meglévő szolgáltatásai - mint például az utazásszervezés - mellett olyan új szolgáltatások fejlesztésére fordítja, mint az étel házhozszállítás.
Az EBB alelnöke, Alexander Stubb a megállapodást méltatva kijelentette: “Európa élen jár a technológia és innováció terén, és ennek remek példája a Bolt. Ahogy mondani szokás, ami mozdulatlan, az valójában visszafelé halad. És a Bolt mindig mozgásban van. Örömmel tölt el, hogy bankunk támogathatja a vállalat szolgáltatásainak fejlesztését, és azok kiterjesztését új területekre.”
Paolo Gentiloni, a gazdaságpolitikáért felelős európai biztos elmondta: “Észtország példaértékű Európában a digitalizáció terén. Büszke vagyok, hogy az Európai beruházási terv részeként Európa támogatja az észt Bolt erőfeszítéseit, melyekkel a városi mobilitást javító, innovatív és biztonságos szolgáltatásokat hoz létre.”
A Bolt társalapítója, Martin Villig hozzáfűzte: “A mobilitás egyike azoknak a területeknek, amelyeken a Bolthoz hasonló vállalkozások sokat tehetnek hozzá Európa fejlődéséhez. Mi, a Boltnál ugyanazon értékeket valljuk és képviseljük, mint az európai fogyasztók és a szabályozó hatóságok. Ezért is fogadjuk lelkesen az Európai Beruházási Bankot cégünk támogatói között. Részvételük lehetőséget teremt számunkra, hogy még szélesebb európai közönséget érjünk el innovatív szolgáltatásainkkal.”
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.