Megtriplázza a jegykiadó automaták számát a MÁV-START
A vasúttársaság hosszútávon elkötelezett az utasok igényeinek maradéktalan kielégítése mellett, mindent megtesz annak érdekében, hogy az utasszám növekedjen, a szolgáltatási színvonal emelkedjen, a jegyértékesítési kapacitás pedig bővüljön. E célok elérése érdekében 375 új, a korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb jegykiadó automata beszerzését és az online jegyvásárlási lehetőségek megújulását jelentette be Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója.
A MÁV-START 2020-ban 375 új automatát üzemel be a budapesti főpályaudvarokon és az elővárosi állomásokon, megállóhelyeken. Száz készülék kizárólag bankkártyás, míg 275 vegyes, kártyás és készpénzes fizetésre is alkalmas lesz. A korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb, a jegyvásárlás és az utastájékoztatás szétválasztása érdekében kétmonitoros, új berendezések üzembeállítása mellett kiemelten fontos, hogy a vasúttársaság a meglévő 178 automatát is fejleszti. Az elővárosból leszerelt eszközök jelentős módosítás és karbantartás után, új helyszíneken, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon és megyeszékhelyeken, valamint a balatoni vonalakon szolgálják majd az utasok kényelmét. Az új automaták beszerzéséről szóló szerződés 2020. január 30-án lép hatályba. A beszerzés összköltsége az eszközökkel és kiegészítő költségekkel együtt 4,6 milliárd forint, amit saját forrásból finanszíroz a MÁV-START.
Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: „Napjainkban a jegyek 60 százalékát jegypénztárban, 40 százalékát online felületen, MÁV applikáción keresztül illetve jegyautomatákból veszik utasaink. A MÁV vonalon jelenleg 178 automatát üzemeltetünk, ezt a számot megtriplázzuk év végére. Az új automaták próbaüzeme 2020. március végén megkezdődik a Keleti és a Nyugati pályaudvaron. A sorozatgyártás a próbaüzem tapasztalatait is figyelembe 2020 nyár elején indul, hetente 15 új automatát helyezünk üzembe. A telepítés év végére befejeződik be. webes jegyvásárlói és utastájékoztatási felület, az ELVIRA 2020-ban teljesen megújul, mind a felhasználói felület tekintetében, mind működésében.”
Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója kifejtette: „Jelenleg működő 178 jegyautomata rendelkezésre állása meghaladja a 90 százalékot, de a cél az arány további javítása.” Mint mondta: „Az új, modernebb berendezések távfelügyeleti rendszerrel rendelkeznek, vandálbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek, és időjárásállóak is, továbbá 28 esőbeállót is telepítenek a készülékekhez.” Hozzátette: „Az automaták a kezelőfelület mellett egy további képernyőt is tartalmaznak, amelyen információkat, reklámokat, illetve havaria helyzeti közleményeket is megjelentetnek majd. A berendezések rendelkeznek vonalkód-leolvasóval is, így akár a megvásárolt bérlet utáni számlát is ki lehet nyomtatni.”
Megújul az ELVIRA
2015-től kezdte el a MÁV-START az értékesítési rendszerének modernizálását, melynek révén egy központi háttérrendszer szolgálja majd ki az összes jegyértékesítési felületet. Ezen a központi rendszeren keresztül működnek már az állomási pénztárak, a postai vasúti jegyvásárlói modulok, a partneri pénztárak (pl.: utazási irodák vagy a BKK-nál lévő vasúti pénztárak), a vonatfedélzeti értékesítés és a MÁV applikáció is. A tervek szerint a MÁV-START idén ebbe a jegyértékesítő rendszerbe bevonja a jegykiadó automatákat és az online webáruházat is. Ennek részeként 2020 első félévének végére, béta üzemben, a MÁV weboldalán lehetőség lesz egy teljesen megújult felületen a belföldi jegyvásárlásra. A pilot jellegű működés célja, hogy több ezer felhasználó visszajelzéseit feldolgozva a kezdeti hibákat, módosításokat gyorsan végrehajthassák a fejlesztők.
A belföldi jegyek vásárlását követően a webáruház kibővül a nemzetközi jegyek vásárlási lehetőségével, majd a bérletvásárlással is. A központi rendszer biztosítja, hogy a MÁV applikációba és az új webes megoldásba azonos regisztrációval lehet belépni. Az átjárhatóságot fokozatosan bővíti ki a MÁV-START a két rendszer között az elérhető funkciók területén is, így például a tervek szerint a MÁV applikációból is megkapják a vásárlók majd pdf formában a jegyet, illetve fordítva is, a webáruházban vásárolt jegy is betöltődik a regisztrált felhasználó fiókjába az applikációban.
MÁV app
Az időigényesebb pénztári jegyvásárlással szemben, a jegykiadó automaták gyors jegyváltási megoldása mellett egyre népszerűbb a MÁV app is, melynek regisztrált felhasználói száma napjainkban már meghaladta a 277 ezret. A mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek száma az elmúlt egy évben négyszeresére emelkedett: az app segítségével 2018-ban „még csak” 880 ezer jegyet vásároltak, míg 2019-ben már 4,6 milliót; 2019 végére már tartósan, azaz három egymást követő hónapban meghaladta a félmilliót. Sőt, az év első bérletvásárlási hulláma felülmúlta a várakozásokat, januárban 20 nap alatt több bérletet vásároltak a MÁV alkalmazás segítségével, mint egész decemberben.
A további fejlesztéseknek köszönhetően, február közepétől már az iOS rendszerrel rendelkezők is tudnak majd bérletet vásárolni. A MÁV-START eltökélt a további fejlesztések mellett, például, hogy a menetrend szerinti indulási idejénél később is megváltható legyen a menetjegy azokra a vonatokra, amelyek a menetrendtől később indulnak. A fejlesztések között szerepel, hogy nem kell majd külön regisztráció az internetes jegyvásárlási felülethez és a MÁV applikációhoz – ezeket egységesíti a vasúttársaság, valamint tovább fejlődnek az alkalmazáson belüli utastájékoztatási funkciók is. Emellett fontos fejlesztési irányvonal a nemzetközi menetjegyváltás lehetősége is, amelyre elsőként a Budapest–Bécs viszonylaton számíthatnak az utasok.
Ezek a kényelmes és gyors megoldások az utasok megelégedésén felül a vasúttársaság pénztáraiban fáradhatatlanul dolgozó több ezer kollégának is könnyebbséget jelentenek.
Kapcsolódó cikkek
- Életet menthet az ÉletMentő applikáció
- Mától Budapesten is elérhető a Lime heti bérletet kínáló LimePass szolgáltatása
- A Sophos védelmet nyújt a fleeceware applikációkkal szemben
- Várakozáson felül teljesített az év első napjaiban a MÁV app
- Innovatív közösségi zenealkalmazást fejlesztettek ki magyar fiatalok
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- Beváltak a testkamerák, bővül a rendszer
- Több ezer ember életét tette könnyebbé négy Főállású Angyal
- Mobilbank-projekt nyert a WirtschaftsWoche versenyén
- Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.