Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre
Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.
Március elején vezette be hazánkban a Magyar Nemzeti Bank és a Giro Zrt. az azonnali fizetési rendszert, melynek segítségével 5 másodperc alatt megérkeznek az átutalások a bankszámlákra. Az elmúlt egy hónapban kitűnően vizsgázott rendszerre épül a maroknyi, de jelentős banki tapasztalattal rendelkező magyar programozók által fejlesztett teljes körű szolgáltatáscsomag, az Organic. A megoldás segíti a magánszemélyek és a vállalkozások közötti banki tranzakciók felgyorsítását, egyszerűsítését, és ezáltal a teljes gazdaság készpénzmentessé tételét, valamint a vállalkozások digitalizálását, melyre a koronavírus járvány miatt is kiemelt szükség van.
A megoldás két különálló, de egymással szorosan együttműködő alkalmazásból áll: az Organic Pénztárca magánszemélyek közötti pénzforgalmat, valamint vásárlást tesz lehetővé egy mobiltelefonos applikáció segítségével. A felhasználók érintésmentesen, egyszerűen, QR-kód segítségével tudnak egymásnak azonnal utalni, egymástól pénzt kérni, de az alkalmazás képes arra is, hogy a felhasználók számlákat osszanak meg egymás között, vagy akár a szomszédnak is be tudjanak vásárolni anélkül, hogy az készpénzmozgással járna együtt. Nincs feltétlenül szükség bankkártyára sem, mert az alkalmazás képes bármilyen hazai bankszámlához kapcsolódva elvégezni az azonnali utalást a fizetéskor. Sőt, a rendszer későbbi fázisában a fejlesztők ígérik, hogy SZÉP kártyával és cafeteria kártyamegoldásokkal is bővítik az Organic Pénztárca funkcióit, illetve a legnépszerűbb pontgyűjtő hűségkártyák kezelését is beépítik az alkalmazásba, így bárki teljes pénztárcája ténylegesen képes a mobiltelefonjába költözni.
A kereskedőknek nyújtott Organic Terminál segítségével bármely vállalkozás - legyen az egy kis sarki közért, nagyáruház, kicsi vagy nagy internetes bolt vagy akár apróhirdetési weboldal -, percek alatt képessé válik elektronikus fizetés azonnali fogadására, anélkül, hogy ehhez bármilyen speciális eszközt meg kellene vásárolnia. Az Organic Terminál telepíthető okostelefonra, táblagépre vagy akár számítógépre is, s néhány klikkelés és a szükséges adatok megadása után, digitális szerződéskötéssel képes elektronikus fizetések fogadására a kereskedő bankszámlájára. Nincs szükség bankkártya terminálra, sőt, a fejlesztések eredményeként - ugyanúgy mint a lakossági Organic Pénztárcában -, a SZÉP kártya és más eszközök is elérhetők lesznek fizetési módként. A rendszer tervezésének köszönhetően a fizetési folyamat kiegészíthető számla vagy nyugta azonnali, elektronikus kiállításával, csomagküldés megrendelésével, s akár azzal is, hogy a kiszállítást végző futárok az utánvétes csomagot a rendszeren belül kezelve, teljes mértékben elektronikus és érintésmentes fizetéssel tudják a címzettnek kézbesíteni.
Mint ahogy az Organic Soft Kft. ügyvezetője, Kurucz Attila elmondta: “Jelenleg nem csak hazánkban, hanem egyelőre a világon sem található ilyen összetett, de mégis egyszerűen használható és biztonságos, az azonnali fizetési rendszerre épülő informatikai megoldás, mely reményeink szerint hamarosan a magyar felhasználók kedvenc és elengedhetetlen telefonos alkalmazásává válik.”
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Az EFISZ alapító tag lett az EDFA nonprofit szervezetben
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Debreceni Egyetem
- Kutatás az elektronikus fizetésről
- Elektronikus Fizetési Megoldások címmel ötletpályázatot hirdet az EFISZ
- Elkészült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexe
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- PayPal.Me: itthon is elindult a személyközi pénzküldő szolgáltatás
- Megszokás vagy praktikusság?
- Megduplázódott az érintésmentes bankkártyás fizetések száma a Gourmet Fesztiválon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.