Modellváltás a Hewlett Packard Enterprise-nál

forrás: Prím Online, 2020. június 16. 19:35

A komplex IT infrastruktúrák kiépítésében vezető szolgáltatóvá előlépő Hewlett Packard Enterprise (HPE) egyre aktívabb szerepet készül betölteni a nagyvállalati informatikai rendszerek fejlesztésében és telepítésében is. Az amerikai székhelyű vállalat elsőként hazánkban helyezi új alapokra működését a nyár folyamán. A magyar top vállalatok mintegy 90%-a számára eszközöket és megoldásokat biztosító HPE – részben maga mögött hagyva a hardvergyártó és üzemeltetői profilját – a jövőben szolgáltatás alapon is elérhetővé tesz hardvereket és platform megoldásokat is. A modellváltás jegyében a magyarországi vállalat létrehozott egy innovációs csapatot, amely olyan komplett, hardver és szoftver elemekből felépülő és teljes mértékben az ügyfelek igényeire szabott megoldások fejlesztésén dolgozik, amelyekkel a vállalatok rugalmas és gazdaságosan fenntartható informatikai környezetet alakíthatnak ki.

„A koronavírus-járvány teljesen újraírta nemcsak az idei, hanem az elkövetkező évekre vonatkozó beruházási terveket is a nagyvállalatoknál. Az informatika terén a cégek a jelen helyzetben kétféleképpen dönthetnek. Választhatják azt az utat, hogy kivárnak, elhalasztják a beruházásaikat, visszafogják a költségeiket, vagy dönthetnek úgy is, hogy fejlesztésekbe fognak, és az eddig halogatott, többek között a virtualizációt, automatizálást érintő IT fejlesztéseiket is megvalósítják. Persze, ha egy mód van rá, alacsony tőkeigényű, előfizetéses konstrukciók mentén” – hangsúlyozza Szpisják Tibor, a Hewlett Packard Enterprise magyarországi kereskedelmi igazgatója. 

 

A szakember szerint a mostani válság nyertesei az átfogó digitális transzformációt végrehajtó cégek lehetnek. A versenyképességüket pedig jelentősen meghatározza az, hogy képesek lesznek-e alkalmazkodni az új körülményekhez, és rugalmas, az eddigieknél gazdaságosabban működtethető technológiai hátteret kialakítani, amellyel akár a távmunka, akár más IT-támogatást igénylő folyamat vagy szolgáltatás gördülékenyen menedzselhető.

 

Szpisják Tibor úgy látja, hogy a járvány Magyarországon is pontot tehet az informatikai erőforrások eddigi pazarló használatára. A HPE tapasztalatai szerint a hazai cégek jelentős része a kiépített informatikai kapacitásaik hozzávetőleg 2/3-át használja rendszeresen. A fennmaradó hányad fenntartása viszont inkább csak feleslegesen köt le vállalati humán és anyagi kapacitásokat. Ezen a téren mindenképpen változást vár a Hewlett Packard Enterprise, ahol arra számítanak, hogy a nagyvállalatoknál nagyobb szerephez jutnak a fogyasztás alapú szolgáltatások. Ennek megfelelően a takarékosság, a skálázhatóság, illetve a gazdaságos és rugalmas működés érdekében a vállalatok csak azokat a szoftvereres megoldásokat és alkalmazásokat veszik majd igénybe, és csak olyan mértékben, amennyire valóban szükségük van. Továbbá – élve akár a HPE által most bevezetett Hardware-as-a-Service konstrukcióval –, ugyanezt a felfogást képviselik majd a hardverek esetében is, és a vállalatok azokra, mint skálázható szolgáltatásokra fizetnek elő. Ez a folyamat várhatóan a felhő-jellegű szolgáltatások és a cégen belül tartott informatikai erőforrások együttesére támaszkodó automatizált hibrid IT rendszerek elterjedéséhez vezet majd, melyek kiépítésére a HPE komplex, saját fejlesztésű megoldásokat dolgozott ki.

 

A modellváltás keretében a HPE megerősítve magyarországi leányvállalatának szakembergárdáját, létrehozott egy magyar mérnökökből álló csapatot is a szervezeten belül. A HPE innovációs csapata a piaci változásokat folyamatosan nyomon követve helyben dolgoz ki olyan hardver- és szoftverelemekből álló komplett megoldásokat a közép- és nagyvállalatok informatikai kihívásaira, amelyek aztán akár régiós szinten, vagy a világ más részein is adaptálhatók. Az anyavállalat hosszú távon tervez építeni a hazai innovációs csapatra, hogy informatikai szolgáltatóként és megoldásszállítóként egyaránt erősítse pozícióját a nagyvállalati IT beszállítók között.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34