Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját

forrás: Prím Online, 2020. november 2. 19:40

Donald Trump webshopja került ki győztesen az elnökjelöltek webáruházainak szakmai összehasonlításából. A dolog pikantériája, hogy hasonló „trükkel”, mint amit Barack Obama is használt a 2008-as kampányában.

Míg Magyarországon szerény hagyománya van a webshopok használatának a választási kampányban, az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában kitüntetett szerep jut a webáruházaknak. Megvásárolhatjuk Trump legendás piros sapkáját, vagy az ellenfele, Biden nevével ékesített szájmaszkot, de azon sem botránkozik meg senki, hogy a gyerekek számára is kínál valamit mindkét jelölt, vehetünk például tipegőt vagy kisvonatot.

 

„Ha egy világhatalom választási küzdelmében a webshopnak ilyen kitüntetett szerep jut, akkor minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodni, hogyan tudná használni. Az Ecommerce Revolutiont is azért hoztuk létre, mert szerettük volna bemutatni, hogy akár rövid időn belül milyen látványos eredményeket lehet elérni, ha a megfelelő eszközöket használjuk a megfelelő módon” – mondta Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution üzleti valóságshow házigazdája, online-marketing-szakértő. Véleménye szerint a vállalkozások sokat tanulhatnak az amerikai elnökjelöltek webshopjából.

 

Donald Trump webshopja
 

 

A párhuzam azért is érvényes, mert a szakember megdöbbenésére mindkét elnökjelölt nyilvános webshopmotort használ, hasonlóan a hazai* és nemzetközi** webshophasználók 80%-ához. Ez azt jelenti, hogy Donald Trump és Joe Biden pont úgy bérelhető webáruházrendszert használ a választási harcban, mint például az Ecommerce Revolution valóságshow-ban részt vevő magyar vállalkozások a vevőkért folytatott versenyben.

 

Bár számos szempont szerepelt az összehasonlításban, Zilahi Krisztián szerint a csata már a webshop első oldalán eldőlt. A republikánus elnökjelölt, Donald Trump webshopjának leglényegesebb előnye, hogy már a webshop nyitóoldalán e-mail-listát épít, míg demokrata ellenfele, Joe Biden eladni akar.

 

Joe Biden webshopja

 

„Az egyfázisú értékesítés ideje lejárt. Ma már rengeteg információ, impulzus éri az embereket, ezért nem tudnak vagy nem akarnak az első látogatás alkalmával azonnal döntést hozni. Több érintési pont kell ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen, még egy világhatalom elnökjelöltjének a webshopjában is” – magyarázza Zilahi Krisztián.

 

A szakértő úgy véli, ezt használja jól Trump marketingcsapata, mert a termékek mellett már a nyitóképernyőre bekerült egy e-mail-cím-gyűjtő rész, ahol a látogatók megadhatják az e-mail-címüket és az irányítószámukat. Ez azért is okos megoldás, mert az irányítószám ismeretében személyre szabott kampányüzenetek küldhetők számukra. A dolog pikantériája, hogy korábban éppen a Trumpot élesen bíráló korábbi elnök, Barack Obama használt*** hasonló megoldást a 2008-as kampányának honlapján.

 

Ezzel szemben Biden nyitóoldalán egy úgynevezett slider, diavetítés fogadja a látogatót termékajánlatokkal. Ez azért is kevésbé hatékony, mert az új látogatók kétharmada a nyitóoldal látványvonal feletti részét nézi csak meg egy webáruházban, és nem görget lejjebb. Ezért a nyitóoldalt jól ki kell használni. Ebből a szempontból Biden webshopjának megoldása kevésbé korszerű és hatékony.

 

Ettől eltekintve minden másban szinte hasonló a két oldal. Hasonlóak a termékek, hasonló a digitális ügyfélélmény, még a hibák is hasonlók, például mindkét webshop kicsit lassú mobilon. Ezért tulajdonképpen már a nyitóoldalon eldőlt az elnökjelöltek webshopcsatája.

 

Az Ecommerce Revolution első évada október elején indult, és november 9-én fejeződik be. A műsor producere Máté Krisztina, a szakmai hátteret az OptiMonk biztosítja. Az online üzleti valóságshow honlapja a https://ecommercerevolution.hu internetcímen érhető el.

 

Donald Trump webshopja: https://shop.donaldjtrump.com

Joe Biden webshopja: https://store.joebiden.com

 

_______________

* Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/country/Hungary

** Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/traffic/Entire-Internet

*** Forrás: http://www.4president.us/websites/2008/barackobama2008website.htm#

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36