Biztos digitális stratégiák bizonytalan időkben
Tudatosabban gondolkodnak a magyar vállalkozások a digitalizációról a járvány második hullámában. Már nem az ár, hanem a lehetőségek és a megfelelő támogatás a legfontosabb tényező az online szolgáltatások kiválasztásánál.
Míg a járvány első hullámában gyorsan bevezetett korlátozások szinte néhány nap alatt radikális lépésekre kényszerítették a vállalatokat, a második hullám üzleti kihívásaira már volt egy kis ideje felkészülni a magyar kis- és középvállalkozásoknak. A tartós home office-ra átállás, a szolgáltatások online platformra terelése, valamint a növekvő adatmennyiség és a távoli elérés miatt megugró biztonsági problémák rávilágítottak arra, hogy az informatikának stratégiai szerepet kell játszania a cégek életében.
„Az ügyfeleink körében szerzett tapasztalatok alapján elmondhatjuk, hogy a vállalatok a nehéz tavasz után tudatosabban állnak a digitális szolgáltatásokhoz. Már nem csak egy-két jellemző iparág foglalkozik a transzformációval, bővült a kör, az informatikai cégek mellett pénzügyi, építő- és autóipari, nagy- és kiskereskedelemmel foglalkozó, de akár a különböző kreatív szakmai területeken működő vállalkozások is érkeznek hozzánk. Az elmúlt hónapok nehézségei miatt sokkal többen döntenek úgy, hogy weblapot indítanak, de akár ehhez kapcsoltan a felhőszolgáltatások iránti nyitottság is nőtt, és akik rálépnek a digitalizáció útjára, többnyire rajta is maradnak.” – nyilatkozta Gyepes Máté, az Aruba Cloud Magyarország senior marketing menedzsere.
Az elmúlt hónapok változásai gyorsan egyértelművé tették, hogy a technológiával való együttműködés az üzleti életben is elengedhetetlen. Ahogy az életterünk egyre nagyobb része az online világra korlátozódik, és a fogyasztók a digitális csatornák felé fordulnak, a szolgáltatók is egyre inkább előnyben részesítik a virtuális platformokat. A digitalizációs projekteknek ugyanakkor csak kevesebb mint harmada eredményes. A cégek számos kihívással szembesülnek, amikor integrálódni kívánnak a digitális gazdaságba:
- Különösen nehéz feladat számukra az új és a hagyományos technológiák összehangolása.
- Az információbiztonság feltételeinek megteremtése vagy a megfelelő eszközök és alkalmazások feltérképezése, megtalálása is küzdelmes folyamat.
- A rohamosan terjedő felhőszolgáltatások kapcsán főként a migráció költségei, a biztonsági előírások és megfelelőség miatt aggódnak az üzleti vezetők.
- De ugyanilyen problémát jelenthet a megfelelő IT szolgáltató kiválasztása, vagy a különböző szolgáltatók működésének összehangolása is.
A szakértők szerint több terület is előtérbe került a járvány miatt nagyobb sebességre kapcsolt digitalizáció révén:
- Az üzleti életben az adat értéke egyre nagyobb, versenyelőnyt szerezhet, aki az adatokkal jól gazdálkodik, vagyis aki üzleti döntéseit is egyre nagyobb mértékben adatokra alapozza.
- A fokozott online jelenlét kiszolgáltatottá tette a vállalatokat és az általuk kezelt adatokat a kibertámadásokkal szemben, ami komoly információbiztonsági kérdéseket vetett fel.
- Az üzleti működés terén fókuszba került a hatékonyság: számos vállalat kényszerült gyors auditot végezni, hogy az eddigi digitalizációs projektek hol voltak sikeresek és hol kényszerülnek kiegészítésre.
- A technológia alapú működés az ügyfélkapcsolatban is új megközelítést, sokkal interaktívabb ügyfélkommunikációt kíván, ahol szintén az online csatornáké a főszerep.
- A munkavállalók „digitális élménye” nem csak egy trend, hiszen most sokan kizárólag távolról, a technológia segítségével tudják ellátni a munkakörüket. A munkavégzés és a csapatok kollaborációjának támogatása elsődleges feladat.
A digitalizáció legfőbb akadálya sok esetben a hiányzó ismeret és a szaktudás, amiben azonban sokat segíthetnek a szakértői kapcsolatok.
„A legnagyobb félelem a cégek körében az adatbiztonság, illetve, hogy sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy hogyan alakíthatja üzleti előnnyé a sok új adatot. Ez lehet az oka annak, hogy már nem az alacsony ár a legvonzóbb tényező egy digitális szolgáltatás igénybevételekor, hanem hogy az könnyen használható legyen és megfelelő támogatás járjon mellé. Kétségtelen, hogy mindenkinek meg kell szereznie egy alapfokú digitális műveltséget, de ha egy értő partnerrel visszük végig a folyamatot, akkor a segítség mellett innovatív, gyakorlati tudásra is szert tehetünk.” – tette hozzá Gyepes Máté.
Az informatikának kart karba öltve kell működnie az üzleti folyamatokkal, hiszen a digitális gazdaságban ez a két terület egymással szimbiózisban létezik. Az Aruba Cloud Magyarország éppen ezért indította el a Digitális Vállalkozások Tudástára információs ökoszisztémát, ahol az üzleti vállalkozások vezetői olyan a technológiával kapcsolatos közérthető és gyakorlati ismeretekkel találkozhatnak, amelyek elengedhetetlenek a digitális átalakulásukhoz.
A témával kapcsolatos e-book pedig itt tölthető le.
Kapcsolódó cikkek
- Otthonról is bekapcsolódhatnak a diákok az ország legnagyobb informatikai versenyébe
- Az SAP szerint a pandémia felpörgeti az egészségügy digitalizációját is
- Rekordszámú magyar résztvevővel indul a Huawei technológiai tehetségprogramja
- Tíz megoldás, amellyel a Dell Technologies korszerűsíti az informatikát
- Mennyit is keres valójában egy IT-szakember?
- A Dell Technologies kibővíti as-a-Service stratégiáját
- Elhozhatja a könyvelőirodák megbecsülését a digitalizáció
- Az Atlassian ledobta a cloud-bombát
- Ingyenes informatikai alkotószakkörök gyerekeknek
- Startol az Országos IT Megmérettetés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.