A legfontosabb tudnivalók honlapkészítés előtt
Igényes, minőségi weboldal nélkül nem tudsz hosszú távon sikeresen vállalkozni. Egy jó weboldal növeli a célközönséged bizalmát céged iránt, és megsokszorozhatja az eladásokat. Mire figyelj, ha megbízol valakit honlapod elkészítésével? Érdemes esetleg inkább neked hozzákezdeni?
Mire figyelj, ha te készítenéd el a saját honlapod?
Ebben az esetben érdemes átgondolnod ezt a három alapvető dolgot:
- Van rá elég időd?
Teljesen kezdőként egy tartalomkezelő rendszerben (mint például a Wordpress) sablon alapján is minimum több nap egy néhány aloldalas bemutatkozó weboldal elkészítése (és akkor még egyáltalán nem a kész honlapról beszélünk, ahol minden szín, szöveg és kép fel van töltve).
- Megéri a befektetett időd?
Egy kis számolással hamar kiderülhet, hogy a honlapkészítéssel töltött időd kétszer olyan drága, mintha megbíztál volna valakit. (Például ezalatt az idő alatt foglalkozhattál volna az értékesítéssel.)
- Egyedi honlapot szeretnél?
Fontos végiggondolnod, mennyire szeretnéd a saját vállalkozásod képére alakítani a honlapod. Megelégszel-e például egy Wordpress sablonnal, aminél korlátozottak a szerkesztési lehetőségek. Gondold végig, hány aloldalt szeretnél, szükséged van-e speciális funkciókra (például beépített mezők, kártyás fizetés az oldaladon stb.).
Mire figyelj, ha megbízol valakit?
Ha a fentiek alapján úgy érzed, érdemesebb lenne profikra bízni weboldalad elkészítését, próbálj olyan szolgáltatót választani, akinél mindent megtalálsz egy helyen: vagyis segítenek a domain ügyintézésében, a webtárhely kiválasztásában és a weblap elkészítésében is. Érdemes körülnézned például az AB Plusz honlapján, ha teljes körű honlapkészítési szolgáltatást szeretnél.
Mire kell még figyelned ebben az esetben? Nagyon fontos a gördülékeny kommunikáció: milyen gyorsan reagál a szolgáltató a kérdéseidre? Probléma esetén elérhetőek akár hétvégén is? Ez akkor is kiemelten fontos lesz, ha kész a weboldalad: ha péntek este válik elérhetetlenné a honlapod (az egyik fő értékesítési csatornád), elég nagy luxus lenne hétfő reggelig várni a hiba elhárításával. (Egy ilyen helyzetben az idő szó szerint pénz.)
Érdemes utánanézned, van-e a szolgáltatónak referenciája, találsz-e róla értékeléseket. Milyen részletesen írja le, hogyan dolgozik? (Például mikor ad árajánlatot? Ha még azelőtt, hogy elmondtad volna pontosan, hogy mit szeretnél, kezdj el gyanakodni: enélkül honnan tudná, mennyi időt és fejlesztést igényel az elkészítése?)
Nézz utána, hogy reszponzív, keresőbarát oldalt készít-e. Ezenkívül fontos, hogy miután kész a weboldalad, letesztelhesd, hogyan működik, és ha módosításra van szükség, ez ne legyen akadály.
Bárhogy is döntesz, a legfontosabb, hogy olyan honlapod legyen, ami illik hozzád és a vállalkozásodhoz, így segít elérni az üzleti céljaidat.
Kapcsolódó cikkek
- Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ pályázat
- Új honlapot indított a Raben Group
- Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!
- Elindult az ország első randihelyszín-ajánlója
- Egyéni ízléshez igazítja a híreket a legújabb hírszerkesztő oldal, a fress.hu
- A hazai weboldalak közel fele nem biztonságos
- Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat
- Budapesttel erősít a leglátogatottabb magyar utazási oldal
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
- Megújult a Safer Internet Program (SIP) honlapja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.