Az üzleti kommunikáció titkai
A vállalkozóknak az idei év nagy kihívást hozott, és egyre többen fordulnak az internet adta lehetőségek felé. Aki eddig halogatta, hogy hírlevéllel érje el a meglévő ügyfélkörét, vagy átírja a weboldalának a szövegét, az ebben az évben biztosan nekivágott a feladatnak. Ezt a lényeges lépést már nem lehet tovább halasztani ezen a zsugorodó piacon. Ilyen körülmények között egyáltalán nem mindegy, hogyan van megfogalmazva egy weblap vagy egy hírlevél szövege. Langmár Zsuzsanna, üzleti kommunikációs szakértő tanácsokat ad, hogy ebben a nehézségekkel teli időszakban hogyan tűnjünk ki a kommunikációs eszközökkel a versenytársak közül.
Ha nem énközpontú, hanem ügyfélközpontú szövegeket teszünk fel a weboldalunkra, amelyek az ügyfél problémáiról és vágyairól szólnak, akkor el tudjuk érni, hogy tovább olvassanak.
Ma már a hírleveleket profin meg kell szerkeszteni, hogy ne a virtuális kukában landoljanak. Először is a tárgy sorába figyelemfelhívó címet kell írnunk. Ha rendszeresen kommunikálni szeretnénk a partnereinkkel, akkor az az egyik legfontosabb, hogy folyamatosan növekedjen a levelezőlistánk mérete: azon lehetséges ügyfelek száma, akik érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt. Amikor a kiküldésre kerül sor, érdemes tesztelni, és kétféle változatot készíteni; először kiküldeni ezeket egy 100 fős listára, és megnézni, melyik hírlevelet nyitják meg többen. Így a teljes listára már azzal a tárggyal tudjuk eljuttatni, amelyik népszerűbb volt - kezdte Langmár Zsuzsanna, aki saját tapasztalatokat is megosztott.
A legtöbb projektünk esetében hetente egyszer küldünk hírlevelet, hiszen minél több a kimenő kommunikáció, annál több a bevétel. Viszont lényeges, hogy ezek jó és izgalmas, tanító és sikersztorikat bemutató levelek legyenek. Ne azt érezze az ügyfél, hogy vásárlásra akarjuk bírni, inkább informáljuk. Az emberek 95%-a információt keres a neten, és csak 5%-uk akar vásárolni. Úgy kell felépíteni a szakértői státuszunkat, hogy az támogassa a marketing- és az értékesítési célokat. Akkor érünk el sikert, ha ötletesen fogalmazzuk meg az üzeneteinket, közben pedig felkeltjük a lehetséges vevők érdeklődését. Továbbá az is fontos, ha az ő vágyaikról, problémáikról úgy beszélünk, hogy közben tanítjuk. Meg kell világítani, hogy milyen előnyökre lehet szert tenni a portékánkkal - mondta a Langmár Kommunikáció vezetője.
Ha van a weboldalunkon blog, akkor ott a vevők kérdéseire is lehet válaszolni. Ehhez ismernünk kell az ügyfelek vágyait, problémáit. Akármilyen kommunikációs csatornán találkoznak velünk (közösségi média, névjegykártya, szórólap, újság, rádió, tévé), mindig a weboldalra mennek fel, vagyis a honlap egyik legfontosabb feladata, hogy megragadja a figyelmet. Célszerű megmutatnunk az erősségeinket: miért vagyunk jobb alternatíva, mint a versenytársaink, és ha ezt olyan sikertörténeteken keresztül tudjuk bemutatni, amelyek valóban a látogatókról szólnak, akkor ezzel felkelthetjük az érdeklődésüket. Célunk, hogy vissza akarjanak jönni a weboldalra, mert még több információra vágynak.
A weboldalnak meg kell felelnie az aktuális elvárásoknak, vagyis mobilra, tabletre legyen optimalizálva, azaz ne csússzon szét, ha kisebb méretű képernyőn olvasnak minket. Mutassuk be az ügyfeleinknél elért sikereinket, az aktualitásokat, a trendeket, az új szolgáltatásokat. Hetente egyszer érdemes frissíteni a weblapot: legyen kreatív és színes a tartalom, ami vonzóvá teszi az oldalt. A kommunikációval foglalkozó weboldalunkon rengeteg ingyenesen letölthető, kreatív ötlet található hírlevélküldéshez. És mivel az a legfontosabb, hogy miként van megírva egy tárgysor vagy egy címsor, ezért működő mintákat készítettünk a vállalkozóknak. Ezzel javítani lehet a hírlevél megnyitási arányát, ami több bevételt hoz a cégeknek. Lényeges rászánni az időt arra, hogy kreatív legyen a tárgymező vagy a weblap érkezőoldala. Legyen érdekes a cím, az alcím és az első bekezdés. Hét másodperc áll rendelkezésünkre, hogy egy szöveg megragadja a látogatók figyelmét a neten. Ha ezek mind teljesülnek, akkor tovább tudjuk őket vinni, hogy olvassanak többet a tartalomból. Viszont ha rosszul vannak megírva a szövegek, akkor hiába költöttünk hirdetésre, a drágán megszerzett ügyfél gyorsan elhagyja az oldalt, és soha többet nem látjuk. Ezért nagyon fontos, hogy ha az ember megír egy webszöveget, egy érkezőoldalt, egy blogbejegyzést vagy egy hírlevelet, akkor az első néhány gondolat legyen a legütősebb. Ott dől el ugyanis, hogy megragadtuk a látogató figyelmét, vagy sem.
Kapcsolódó cikkek
- Immmr: Egyetlen szám minden igényhez
- Továbbfejlesztett érintőceruzás okostelefon
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- A honor 5X stílusos, mégis megfizethető
- Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt
- A Viber legújabb funkciói szórakoztatóbbá teszik az új tanévet
- Sok céget a kiszámíthatatlan kommunikáció vitt csődbe
- Ingyenes online kommunikációs tanfolyam indul vállalkozóknak
- Ingyenes információmegosztás a koronavírus miatt
- Távmunka és kríziskommunikációs innováció
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.