Felgyorsulhat a gépi azonosítás egy hazai fejlesztésnek köszönhetően
Az AB Consulting Group Zrt. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal „Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása” pályázati felhívásán 141,24 millió forint állami támogatást nyert. Az összeget a vállalat egy olyan mesterséges intelligencia alapú univerzális szoftvermegoldás kifejlesztésére és piacra dobására fordítja, mellyel háromdimenziós (3D) testeket lehet azonosítani és osztályozni. A projekt összköltsége 238,59 millió forint.
A szoftverrel azon szervezetek, vállalatok is képesek lesznek 3D felismerő alkalmazásokat készíteni, használni, ahol nem rendelkeznek programozói ismeretekkel, valamint nem jártasak a gépi tanulás és a neurális hálózatok területén. A rendszernek, a benne megbúvó mesterséges intelligenciának, továbbá az intuitív kezelőfelületének köszönhetően egy átlagos felhasználó is meg tudja tanítani, hogy mit „lásson”.
Az AB Consulting Group fejlesztésének egyik versenyelőnyét az univerzalitás jelenti, mellyel a 3D felismerési feladatok alkalmazási területtől függően könnyen beállíthatóak.
A moduláris, testreszabható alkalmazáscsomagot a gazdaság számos szektorában lehet majd használni. Ilyen többek közt az egyedi azonosítás (pl. kameraképen látható tárgyak felismerése), kategóriafelismerés (pl. nem odaillő tárgy megjelenése egy gyártószalagon), minőségellenőrzés (pl. mintadarabtól való apró eltérés). A megoldással hatékonyabbá válhat a minőségellenőrzés, a kármegelőzés folyamata. Az automatizálásnak köszönhetően a vállalatok a monoton munkák helyett a magasabb hozzáadott értékű feladatokra tudják átcsoportosítani az értékes emberi munkaerőt.
A fejlesztési terv szerint a szoftver egyszerűen fog tudni kommunikálni más, elterjedt üzleti rendszerekkel, így végponttól végpontig terjedő megoldás jön létre. A Python programozási nyelven megszülető alkalmazáscsomag hagyományos, helyileg telepített módon, valamint a felhőből is elérhető lesz. A szoftvert a hazai mellett a nemzetközi piacra is tervezik bevezetni.
A projekt a vállalat budapesti székhelyén valósul meg, magyar fejlesztők, kutatók bevonásával. A feladat 2020. január 1-én indult, és várhatóan 2021. december 31-éig zárul.
Kapcsolódó cikkek
- Így virágozhatnak ki a magyar kkv-k
- UV-fénnyel fertőtlenítő robotot mutatott be az LG
- A jövő egészségügye
- Durván felpörög a vállalati digitalizáció 2021-ben
- MI TUDÁSKÖZPONTOK: Robotszimuláció támogatja az önvezető járművek fejlesztését
- Jövőre Budapesten találkoznak a legnagyobb sztártudósok?
- Mesterséges intelligencia segíti szűrni a korai tüdőrákot!
- Sztárok vallanak élőben a mesterséges intelligenciáról ma 18 órától
- A mesterséges intelligenciáról rendez nemzetközi talk show-t az MVM
- Elindult a Téregér ingyenes 3D modellező online oktatás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.