Flottacserével pörög az e-mobilitás

forrás: Prím Online, 2021. április 2. 10:34

Április végéig 9 hibrid személyautóval bővül a Schneider Electric Zrt. járműflottája. A társaság budapesti központjában is folyamatos a töltőállomás-infrastruktúra bővítése, és év végére összesen 6 töltőpont áll majd rendelkezésre a komplexumban. 

Magyarországon is elindult a Schneider Electric Green Fleet programjának megvalósítása, a társaság hazai flottájából az év végéig mintegy 30 autót cserélnek le, és az új járművek jelentős része már alternatív hajtású modell lesz. Az első ilyen autók egyébként már megérkeztek a céghez és április végéig 9 hibrid járművel bővül a flotta. A következő években további jelentős beruházásokat tesz a vállalat magyar érdekeltsége és ennek eredményeként 2025-re a teljes hazai, mintegy 210 autóból álló flotta 45 százaléka alternatív hajtást használ majd. 

 

A Schneider Electric még a múlt év elején jelentette be, hogy elindítja a Green Fleet programot, melynek keretében 2030-ig világszinten mintegy 14 ezer járműből álló teljes flottáját alternatív meghajtású autókra cseréli le. A lépéssel a cég a Climate Group nevű nonprofit szervezet EV100 kezdeményezéséhez csatlakozott, melynek célkitűzése az elektromos járművek elterjedésének felgyorsítása. 

 

 

A múlt évben valamivel több mint 6000 tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tájékoztatása szerint, ami nagyjából duplája az egy évvel korábbinak. Bár a fejlődés látványos, az alternatív hajtású autók még tavaly is csak kevesebb mint öt százalékát adták a teljes újautó-piacnak. Az elektromos járművek hazai terjedésének kedvez az igénybe vehető állami támogatás, az érdeklődést pedig jól mutatja, hogy a 2020-ban meghirdetett 5,8 milliárd forintos keret egy nap alatt elfogyott. 

 

Az alternatív meghajtású járművek térhódítása szempontjából kulcskérdés az is, hogy milyen kiszolgáló infrastruktúra áll rendelkezésre. A European Alternative Fuels Observatory adatai szerint a múlt év végén 1295 nyilvános elektromosautó-töltőállomás volt Magyarországon, ami számottevő előrelépést jelentett a 2019-es 716-hoz képest. A Schneider Electric Green Fleet programjának része az is, hogy a társaság által használt fontosabb létesítményeknél az alternatív autózást támogató infrastruktúrát is kialakítják. A vállalat budapesti központjában is folyamatos az infrastruktúra bővítése, a közelmúltban telepítettek egy dupla karos 22 kW-os töltőt, amit idén még kettő hasonló követ, így év végére összesen 6 töltőpont áll majd rendelkezésre a komplexumban. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05