A Xiaomi belép az elektromos járművek piacára
A Xiaomi Corporation bejelentette okos elektromos jármű iparágának elindítását a hongkongi tőzsdén (HKEX). Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója a bejelentés alkalmával elmondta, hogy az üzletág egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Lei Jun lesz az okos elektromos járművek üzletág vezérigazgatója is.
„A döntést a Xiaomi partnereivel folytatott számos egyeztetést követően hoztuk meg, amire egy teljesen új terület felfedezéseként tekintünk” – nyilatkozta Lei Jun. Mint mondta, figyelemmel kísérte a Xiaomi vezetői gárdáját a döntéshozatal során, az elektromos járművek piacát vizsgáló, szigorú és minden részletre kiterjedő kutatásaikat az elmúlt 75 nap során, a 85 megbeszélés több mint 200 iparági szakértővel, négy belső vezetői tanácskozást és két board meetinget, amelyek elvezettek a döntéshez. A Xiaomi rajongók töretlen támogatása és a Xiaomi értékeibe vetett bizalma szintén segítették a vállalatot a döntés meghozatalában.
A Xiaomi ereje teljében van, stabil alappal rendelkezik ahhoz, hogy egy új területen, az elektromos járművek területén megvesse a lábát. A kiélezett globális okostelefon versenyben mára a Xiaomi kifejlesztette azt a képességet, amivel bámulatos termékek megalkotására képes. Kutató-fejlesztő részlege több mint 10 000 jól képzett szakembert foglalkoztat, felépítette az IoT eszközök minden eddiginél szélesebb hálózatát, és Xiaomi rajongók hadának támogatását élvezi világszerte. 2020 végén a vállalat 16 milliárd amerikai dollárnak megfelelő készpénztartalékkal rendelkezett.
A 2010-ben alapított Xiaomi a szünet nélküli innováció elkötelezettje, folyamatos termékdiverzifikációra törekszik. Az évek során számos díjnyertes terméket, többek között okostelefonokat és AIoT eszközöket mutatott be. 2020-ra a Xiaomi lett a világ harmadik legnagyobb mobiltelefongyártója. 2020 negyedik negyedévére a Xiaomi AIoT ökoszisztémájához csatlakoztatott eszközök száma (az okostelefonokat és laptopokat nem számítva) elérte a 325 milliót, aminek köszönhetően a világ egyik legnagyobb fogyasztói IoT platformjává vált.
Az elektromos járművek piacára való belépés bejelentése új korszakot indít a Xiaomi fejlődésében, ami egyértelmű új stratégiai szemléletet vetít a világ elé. A „Smartphone x AIoT” alapstratégia ilyen lendületű megvalósításával a Xiaomi nem csupán szélesíti lehetőségeit az okostelefonok innovációja terén, de az AIoT használatával megvalósuló új smart living koncepcióját is rendszerszinten támogatja azzal, hogy átfogó, kényelmes és különleges élményekkel gazdagítja a felhasználói életét.
Fotó: xiaomilife.hu
Kapcsolódó cikkek
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Itt a Xiaomi első összehajtható okostelefonja, a Mi MIX FOLD
- Az ABB és az AWS a teljesen elektromos jövő felé kormányozza a járműflottákat
- Megérkeztek a Xiaomi legújabb termékei!
- Árbevételben és nyereségességben is nagyot erősödött 2020-ban a Xiaomi
- Megérkezett a Redmi Note 10 széria!
- Megnyitottak a Xiaomi bemutatótermek a BAUHAUS szakáruházaiban
- Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél
- Xiaomi okosotthon-bemutató terek nyílnak a BAUHAUS hazai szakáruházaiban
- Vezető helyen a Xiaomi Közép-Kelet-Európában az okostelefonok piacán
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.