Digitális Ötletverseny innovatív pénzügyi fejlesztések számára
Az MKB Bank, az MKB Fintechlab, a Budapest Bank és a Takarékbank, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő partnerségével közös ötletversenyt (hackathon) indít. Az április közepén rendezendő kétnapos online eseményre olyan kreatív csapatok jelentkezését várják, amelyek innovatív pénzügyi ötletekkel képesek segíteni, akár a gazdaság újraindítását is. A legjobbak tapasztalt mentorok segítségével fejleszthetik tovább elképzeléseiket, értékes nyereményekkel gazdagodhatnak, sőt akár befektetőt is találhatnak.
Az MKB Fintechlab „IdeaVault: Respond.Recover.Thrive.” angol nyelvű hackathonjára jelentkező minimum kétfős csapatok két „kihívás” közül választhatnak. Az első kihívásban a szervezők olyan digitális megoldásokat keresnek, amelyek a vállalati és lakossági ügyfeleknek segíthetnek a cash-flow és az üzleti tervezésben, a vagyonépítésben, vagy akár a személyes pénzügyek és megtakarítások hatékonyabb menedzselésében. A második kihívásban olyan együttműködést és szolidaritást erősítő digitális innovációkat várnak a szervezők, amelyek a világjárvány következményeivel leginkább érintett területeknek jelenthet segítséget.
A továbbjutott csapatokat a bankok és a Hiventures szakértői segítik a felkészülésben és az ötletek pontos kidolgozásában, majd ezt követően a szakértő zsűri részére történő prezentálásában.
A legjobbak tőkebefektetést is kaphatnak az MKB Fintechlab Fintech Factory programtól, illetve a Hiventures inkubációs programjától. A mindennapi bankolásba beépíthető megoldások számára az MKB Fintechlab az Idea Vault után további tesztkörnyezetet és mentorálást biztosít.
Az „IdeaVault:Respond.Recover:Thrive.” ötletverseny jelentkezési határideje hamarosan zárul.
Ács Zoltán, az MKB Fintechlab innovációs vezetője: „A pénzügyi szektornak óriási felelőssége van abban, hogy hogyan tudunk a világjárvány okozta válságra innovatív megoldásokkal reagálni. Az „IdeaVault: Respond.Recover.Thrive” ötletverseny jó lehetőség arra, hogy olyan tehetségekbe fektessünk be, akik megvalósítható, hasznos és innovatív ötleteket hoznak nemcsak nekünk, hanem a hazai társadalom számára is.”
Boros Lilla, az MKB Fintechlab munkatársa, a program vezetője: „Olyan, minimum kétfős, akár nemzetközi összetételű csapatok jelentkezését várjuk, amelyekben megjelenik az üzleti és a technológiai kompetencia is. Nem jelentkezési kritérium, de befektetési szempontból előnyben részesülnek mindazon ötletek, amelyekre skálázható üzleti modell építhető és értéket képviselnek a bank számára. Emellett a jelentkezésnél elég az alapötletet röviden bemutatni, nem várunk már működő megoldásokat.”
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP SuccessFactorst választotta a Takarékbank
- Elindult a Hiventures StartupHER!
- Már 350 vállalkozás részesült tőkebevonásban a Hiventures portfoliójában
- Az MKB Bank megújította androidos mobilfizetési szolgáltatását
- Megtörtént az eddigi legsikeresebb exit a Hiventuresnél
- 805 millió forint tőkebefektetéssel él a Xeropan!
- Tovább bővül az MKB Banknál a digitális sorban állás lehetősége
- A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures
- Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?
- Angoloktatás osztálytermen kívül 2020-ban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.