A koronavírus-vakcinák mellékhatásai érdeklik legjobban a magyar internetezőket

forrás: Prím Online, 2021. április 16. 11:08

A legtöbben a Szputnyik V oltás esetleges mellékhatásaira kerestek rá az utóbbi hetekben az interneten, a kínai vakcina iránti általános érdeklődés viszont lanyhult a februári hullám után. A márkák közül a Pfizer-BioNTech pedig hónapok óta tartja az abszolút befutó helyét a lakosság érdeklődését tekintve – ez derült ki az Avantgarde Digital kommunikációs cég internethasználati szokásokról készült elemzéséből. A kereséseket jelentősen befolyásolják a napi hírek, illetve az, hogy éppen melyik oltást kínálják fel a legtöbb embernek az adott időszakban.

Egy évvel az első regisztrált eset után, túl a 3 millió beoltotton megállapítható, hogy egyre tudatosabban használják a magyarok a közkedvelt keresőmotort. Ez abból is látszik, hogy már nem az általános „covid” vagy „vakcina” szavakra keresnek rá, hanem a konkrét vakcinamárkák után kutakodnak. A keresési szempontból legnépszerűbb Pfizerre és azt tartalmazó szókapcsolatokra a vizsgált február 25. és április 9-e közötti időszakban átlagosan napi 100 keresést indítottak. Bár a lezárásokról szóló kormánybejelentés előtt még fej-fej mellett álltak a Sinopharm vakcinával, utóbbira március közepe után már 59%-kal kevesebben voltak kíváncsiak. A dobogó harmadik helyére tört a Szputnyik V 133%-os keresésszám-növekedéssel, ezt követi a Moderna, ennek indexe folyamatosan csökkent. Az AstraZeneca vakcinát egyre többször írják be a keresőbe, érthető módon a mellékhatásokkal kapcsolatos hírek itt is megnövelték az érdeklődést. A Johnson & Johnson cég terméke viszont egyelőre bőven alul marad a többivel szemben a keresések tekintetében.

 

 

Óriási, 4100%-os szökést mutat a „koronavírus friss” téma iránti érdeklődés, azon belül is elsősorban a mellékhatásokra kíváncsiak a felhasználók: itt a listát az AstraZeneca vezeti, de 600%-kal nőtt az orosz, és 50%-kal a Moderna oltás esetleges következményei után kutatók száma. Az adatok alapján, ha mellékhatásokról van szó, a Pfizer és a kínai vakcinák nem kívánt hatásaira keresnek rá mostanság a legkevesebben az interneten. 

 

Az eredmények hamar és nagymértékben változnak, az elemző Avantgarde Digital is többször frissítette az adatokat, és várhatóan a Johnson & Johnson vakcina érkezésével ismét felbolydulnak a számok. Érdekesség, hogy bár az Európai Gyógyszerügynökség ezt a terméket is vizsgálja, idehaza ez a hír nem mozgatta meg a lakosság internetes kereséseit. A trendek szerint ez meg fog változni, ha már azzal is megkezdik az oltásokat Magyarországon. 

 

Az elemzés a koronavírus, a vakcina és a hozzájuk köthető szókapcsolatokról készült a Google Trends segítségével. Február 25. és április 9. között megvizsgáltuk ezekre a kulcsszavakra az átlagos napi keresettségeket, a változás mértékét és az általános trendet. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A viszonteladók életét segíti a Circle platform

A biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú otthoni és üzleti megoldások szállítója, a Zyxel Networks bemutatta a Circle-t, a partnerek számára fejlesztett új licenc és előfizetés-kezelő platformját, amely egy helyen vonja össze az eszközök kezelését, a számlavezetést és az e-kereskedelmet, zökkenőmentes felhasználói élményt nyújtva.

2021. május 5. 19:58

Nemzetközi felmérés bizonyítja a digitális kompetenciafejlesztés fontosságát

Európai diákok körében végzett felmérést az OECD a Vodafone Németország Alapítvány társfinanszírozásában. A „21. századi olvasók: Az olvasási készségek fejlesztése a digitális világban” című jelentés a 15 éves korosztályra vonatkozóan nyújt mélyreható elemzést. 

2021. május 5. 18:11

A magyarok online szerencsejáték szokásaira volt kíváncsi a Vegas.hu

A Vegas.hu több mint 1000 főt kérdezett meg arról, hogy általánosságban és a pandémia alatt milyen volt az online szerencsejátékra való hajlandóságuk. A kérdések témája főleg arra irányult, hogy az elmúlt egy év alatt hogyan változott a játékkedv, illetve, hogy milyen területi és generációs eloszlás jellemzi az online szerencsejátékot hazánkban. Az országosan reprezentatív kutatás kizárólag a 18 évnél idősebb lakosságot vizsgálta. 

2021. május 5. 16:20

Megnyitott a Samsung Webáruház

Április 29-én elindult hazánkban a Samsung Magyarország hivatalos Webáruháza, amelyen keresztül a felhasználók közvetlenül a hivatalos magyarországi forgalmazó weboldaláról vásárolhatják meg a legújabb mobil és viselhető eszközöket. A saját üzemeltetésű értékesítési felület a márka weboldalába épülve kínál kényelmes lehetőséget a vásárlásra. A Samsung Webáruház nyitását különleges akciókkal ünnepli a vállalat, az első vásárlók kedvezményekben részesülhetnek és akár termékeket is nyerhetnek.

2021. május 5. 14:17

Elindult Magyarország új fogyasztóvédelmi blogja

Panaszakadémia egy olyan közösséget kíván létrehozni, ahol mindenki független és szakmai tanácsot kap, és egyúttal mások figyelmét is felhívja a fogyasztókra leselkedő veszélyekre.

2021. május 5. 12:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35