Envision Forum: minden iparágban értéket teremt a digitalizáció!

forrás: Prím Online, 2021. április 16. 16:37

Az első olyan év, amikor igazán komolyan vettük a digitalizációt! Milyen értékeket tart meg az üzleti szféra abból a működési modellből, amelyre a pandémia alatt, részben kényszerűségből állt? Hogyan lesz emberi és miként lesz értékes a digitalizáció? Nézze, vagy hallgassa újra a Microsoft Envision Forum 2021 legérdekesebb beszélgetéseit és gondolatait.

A Microsoft Envision Forum 2021 rendezvényt idén több, mint 1500-an követték a digitális térben és jó hír, hogy valamennyi beszélgetés, előadás bármikor visszanézhető. Hallgassa vagy nézze meg újra és ossza meg munkatársaival is; mit gondolnak, mit tapasztaltak meghatározó vállalati, intézményi vezetők a digitalizációról!

 

„2020 volt az az év, amikor mindenki, nemcsak a vállalatok, nemcsak az állam és az önkormányzatok, de mi magánemberek, családtagként és barátként is elkezdtük komolyan venni a digitalizációt. Tavaly számos vállalat és szervezet vitt végbe valóban innovatív dolgokat és ért el valódi előrehaladást” – mondta Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezetője.

 

 

 

Mindenütt ott tudtam lenni” – mondta Kapitány István, a Shell energiavállalat globális alelnöke, aki hidegkút-ófalui otthonából irányította a vállalatát, mind a 46000 kereskedelmi egységgel, amely félmillió alkalmazottal működik, összesen mintegy nyolcvan országban. „Az évnek ez a szakasza rendszerint a tervezéssel zajlott. Ezidáig ez azt jelentette, hogy 10-12 országot látogattam végig, beszélgettem a vezetőkkel, Indonéziától Amerikáig, idén viszont mindenhol ott tudtam lenni. A nagy létszámú értekezletekkel és a visszajelzésekkel, az emberek arcára írt reakciókkal sem volt probléma, hála a Teams-nek” – mondta a Kapitány István, aki azért arra számít, hogy a jövőben ismét utazni fog, de feleannyit: kétszáz helyett már csak száz napot az évből. Mint mondta, a digitális fejlesztések, különösen a mesterséges intelligencia, olyan területeken is óriásit segít, mint a törzsvásárlóknak szóló ajánlórendszer, vagy éppen a karbonsemleges működés és a költségkontroll – mindezeken a területeken óriásit léptek elő a technológiának köszönhetően.

 

Adattudósoknak köszönhetjük az személyre szabott vakcinákat, vagy éppen a rák, vagy az autoimmun betegségek elleni terápiát? Dr. Lisziewicz Julianna immunológus komoly reményeket táplál ezirányban, köszönhetően annak, hogy nagy tömegű adatok mesterséges intelligenciára épülő elemzésével vizsgálják a különböző genetikai állományú emberekben megfigyelhető koronavírus-immunválaszokat, kutatásuk óriási jelentőségű a koronavírus elleni küzdelemben. „Azáltal, hogy genetikai adatokból előre jelezhetők az immunreakciók, eljuthatunk oda, hogy ez a rák és az autoimmun betegségek kezelésében is előbbre visz” – mondta az immunológus, aki szerint óriási kihívás volt, hogy a biológusok és az immunológusok, valamint az informatikusok és az adattudósok szinte meg kellett, hogy tanulják egymás szakmájának alapjait annak érdekében, hogy a felhő alapú rendszerekben a tudományos kutatás szolgálatába állíthassák a technológiát.

 

„Az informatikusok, adattudósok kellett volna, hogy megértsék a biológiai, immunológiai problémát, bele kellett ásniuk magukat, hiszen e nélkül nem megy a probléma megoldása” – mondta a kutató. 

 

 

 

Hasonlóról számolt be Haraszti Csaba, az Egis törzskönyvezési főosztályának vezetője, cégüknél az AI-t szak szövegek fordítására állították be, amit korábban emberek végeztek, meglehetősen hosszú idő alatt. „Az informatikusnak meg kell tanulnia gyógyszerészül, de a folyamat végén a vállalat rengeteg kreatív energiát fektethet más, értékteremtő folyamatokba, a szövegek konvertálását pedig elvégzi a technológia. Mindezt helytől és időtől is függetlenül” – mondta a szakember.

 

A Microsoft Envision Forum további érdekes beszélgetései megtekinthetők ezen a linken.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

A Facebook új fejlesztése: karszalag az AR eszközök vezérléséhez

Amikor egy olyan technológiában, mint a kibővített valóság ilyen mértékű növekedés tapasztalható, akkor egyértelművé válik, hogy óriási változást hoz majd életünkben és mindennapjaink részévé válik. 

2021. május 10. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35