Már a MOM Parkban is elérhetők az E.ON töltői
Áprilistól 16 új töltőponttal várják az elektromos autók tulajdonosait a MOM Park bevásárlóközpont parkolójában. A központ a korábbi töltőik cseréjével és a további új töltőkkel a megnövekedett ügyféligényekre reagált, hiszen az országos trendet követve a MOM Park látogatói közül is egyre többen rendelkeznek elektromos autóval. A nyilvános töltőket az E.ON telepítette és üzemelteti, és a DrivE.ON applikáción keresztül vehetők igénybe az alkalmazásban megszabott tarifáért. Az energiacég az itt elhelyezett e-töltőkkel együtt már közel 160 nyilvános töltőállomással rendelkezik.
Magyarországon az elmúlt egy évben a töltések száma 25 százalékkal, míg az erre fordított energia 30 százalékkal nőtt a nyilvános töltőállomásokon: tavaly összesen 7,1 gigawattóra (GWh) energiával „tankolták meg” autóikat a nyilvánosan elérhető töltőkön az elektromos autót vezetők. Ez derült ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) nemrég végzett kutatásából. A környezettudatos közlekedés és az e-mobilitás népszerűsítésében, valamint az ehhez szükséges infrastruktúra kialakításában az E.ON évek óta partnere a cégeknek, így a most átadott, MOM Parkban telepített töltőkkel együtt már közel 160-ra nőtt az energiacég által üzemeltetett nyilvános e-töltőállomások száma. Az autósok ráadásul az E.ON töltőin megújuló forrásból származó, teljes mértékben zöld energiával tölthetik autóikat.
„A minket körülvevő új energiavilágban kulcsfontosságú szerepet kapott az elektromos autózás, melyhez kapcsolódóan a szolgáltatások terén az élen járunk. Mindig örömmel tölt el bennünket, ha olyan partnerekkel dolgozhatunk, akik velünk együtt nyitottak a legújabb, legmodernebb zöld megoldásokra és élnek a technológiai fejlődés kínálta előnyökkel, melyhez mi a szakértelmet biztosítjuk” – mondta el az együttműködés kapcsán Sváb Kata, az E.ON E-mobilitási vezetője.
A MOM Park bevásárlóközpontban nemcsak a korábbi töltőket cserélték ki, de bővítették is az elérhető töltők számát a központ mélygarázsában, a P1 és a P2 szinteken.
„A MOM Park számára fontos a fenntarthatóság és a vásárlói igények teljes körű kiszolgálása, ezért is döntöttünk az elektromos töltőállomások bővítése és korszerűsítése mellett. A környezettudatos közlekedés vásárlóink körében is népszerű, amiben partnerek szeretnénk lenni; immár 16 korszerű töltőponton biztosítjuk a töltés lehetőségét elektromos autóval érkező látogatóink számára a bevásárlóközpontban való tartózkodás ideje alatt, ezzel is közösen ügyelve környezetünkre” - tette hozzá Szegedi Anna, a MOM Park marketing és PR igazgatója.
Az új töltőket az E.ON üzemelteti és a DrivE.ON mobilalkalmazáson keresztül vehetők igénybe a mindenkor érvényes tarifa ellenében. A DrivE.ON app számos kényelmes megoldást tartalmaz, amelyek megkönnyítik és tervezhetővé teszik az elektromos autóval közlekedők életét. Az alkalmazásban az autósok térképen kereshetik meg a töltőállomásokat és azonnal ellenőrizhetik is, hogy azok szabadok-e. Ha esetleg már foglalt, az applikációban található chatfunkció segítségével a töltőt éppen foglaló autóstól meg is érdeklődhetik, meddig használja az adott töltőpontot. Az alkalmazásban a fizetés kapcsán is több rugalmas megoldás közül választhatnak a felhasználók, így például akár az utólagos, havi elszámolás lehetőségével is élhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól
- Egyre több e-autót használnak a magyarok
- A Leadec Kft. támogatja az Audi Hungaria Zrt. fenntarthatósági céljait
- Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI
- Tervezhető töltés és rugalmas fizetés
- Társasházak figyelem: közös e-töltő, külön elszámolás
- Lewis Hamilton is csapatot indít a jövőre induló Extreme E versenysorozatban
- Hogyan tovább, közlekedés?
- Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.