Az idősek digitális készségét szeretné fejleszteni az NMHH

forrás: Prím Online, 2021. április 29. 15:26

Ha technológiáról van szó, elsősorban családjuk fiatalabb tagjaira támaszkodnak a 65 év felettiek – ezért célozza meg egyszerre az időseket és segítőiket legújabb kommunikációs kampányában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Netre fel! központi része egy weboldal, amely a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik. Ezen túl a közösségi és a hagyományos média eszközeivel, valamint podcasttal is támogatják a 65 év felettiek digitális felzárkózását.

Számos kutatás igazolja, hogy az idősebb korosztály tagjai gyermekeikre és unokáikra hallgatnak, ha a digitális világban szeretnének eligazodni, sokszor az ezzel kapcsolatos ügyeik intézésével is a fiatalabbakat bízzák meg. „Ami nekünk a Google, nekik az a fiatalabb generáció: ennek tagjaihoz fordulnak segítségért, bízva a digitális készségeikben” – mondja az NMHH elnöke. Karas Monika szerint a digitális vívmányok annyira beépültek a mindennapi életünkbe, hogy a járvány elmúltával is velünk maradnak. „Ezért is fontos, hogy az idősebb generáció tagjai is boldoguljanak ezekkel az eszközökkel, amihez segítséget kell kapniuk” – szögezi le Karas Monika.

 

A kampány az időseket és az őket segítő fiatalabb családtagokat állítja a középpontba

Vári Péter, a hírközlési hatóság főigazgató-helyettese szerint a gyerekek és unokák lehetnek azok a segítők, akiknek közvetítésével a leghatékonyabban oldhatók fel az idősek körében jellemző félelmek és gátak a digitális eszközök használatával kapcsolatban. Erre a generációk közötti fordított irányú tudásátadásra épít az NMHH legújabb kommunikációs kampánya, a Netre fel! A kezdeményezés elsődleges célja, hogy felvértezze a digitális téren leginkább lemaradó célcsoportokat a megfelelő információkkal és tudással ahhoz, hogy magabiztosan mozogjanak a digitális világban. Erre különösen nagy szükség van az olyan időkben, amikor a kényszerű izoláltság miatt az internet marad az egyetlen ablak a külvilágra. Ebben a környezetben a mobiltelefon az egyik legjobb és legkönnyebben használható eszköz az egyedüllét és az elmagányosodás ellen. 

 

 

„Leginkább az idősek azok, akik fenntartásokkal vagy egyenesen félelemmel közelítenek a digitális eszközökhöz és megoldásokhoz, ami leginkább az ismeretek hiányára vezethető vissza” – állítja Vári Péter, egy korábbi NMHH-kutatásra utalva. Ebből az látszik: a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik ugyan mobiltelefonnal, de az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Emiatt ők azok, akiknek a legnagyobb szükségük van biztatásra és segítségre ahhoz, hogy csatlakozzanak a digitális világhoz, és hogy ehhez hasznos, a hétköznapokat megkönnyítő tudásra és digitális készségekre tegyenek szert.

 

A Netrefel.hu honlap mellett Facebook-oldalon és hirdetésekben is tájékoztat az NMHH

Ennek katalizátora kíván lenni az NMHH Netre fel! programja, amelynek kiemelt eleme a netrefel.hu weboldal: ebből a digitális tudástárból folyamatosan bővülő, gyakorlati információkat, hasznos tippeket meríthet a kampány két kiemelt célcsoportja, az idősek és segítőik. Az oldalon a közérdekű és informatív anyagok mellett többek közt a szolgáltatókkal egyeztetve készült lefedettségi térképek és ügyfélszolgálati kapcsolati információk is elérhetők. Az egyszerű és könnyen érthető struktúrájú weboldal kontrasztos kinézetet, lineáris oldalszerkezetet, nagy méretű feliratokat és gombokat kapott, megkönnyítve a navigációt és az információk befogadását az idősebbek számára.

 

A hírközlési hatóság rendszeresen frissülő és releváns tartalmakat oszt meg a NetreFel! Facebook-oldalon is, emellett május elején rajtolnak a kapcsolódó televíziós és rádiós reklámok, valamint az egyéb médiamegjelenések. A hanganyagok kedvelőinek hetente jelentkezik a Netre Fel! podcast a Spotify-on. A tízrészes sorozat a 65 év felettiek felvetései alapján dolgozza fel a mobilinternetezéssel kapcsolatos témaköröket, mint a készülékválasztás, vagy a szórakozás, tanulás, vagy vásárlás a világhálón. Az elsősorban segítőket megszólító sorozat első része mától elérhető a Spotify-on, NetreFel címszó alatt

 

 „Elsődleges számunkra a fogyasztók edukációja, hogy kortól függetlenül informált és életminőségüket javító döntéseket tudjanak hozni, lépést tartva a technológia fejlődésével” – hangsúlyozta Vári Péter.

 

Képek: netrefel.hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01