Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
A Covid19-világjárvány alatt a technológiai beruházásokra fókuszáló vállalatok jelentősen növelték előnyüket versenytársaikhoz képest – állapította meg az Accenture új kutatása. Az eredményből kiderül, hogy ebben a nagy átalakulással járó időszakban a technológia valóban nélkülözhetetlenné vált az üzleti sikerhez, és nem csupán a cégek túlélésére van közvetlen hatással, hanem a növekedésükre is.
A „Make the Leap, Take the Lead” című kutatás szerint a felhőre, a mesterséges intelligenciára (AI) és más technológiára fordított összegeket növelő vezető vállalatok árbevétele ötször gyorsabb ütemben növekedett, mint a lemaradóké. Ez jóval nagyobb mértékű, mint a néhány éve mért kétszeres arány. A lemaradó vállalatok közül sokan csak nemrég kezdtek új technológiákba befektetni – elsősorban üzleti és technológiai működésük fenntartása céljából, – amely tovább fokozta hátrányukat az élenjárókhoz képest.
Új vállalatkategória is született: az élre törők (Leapfroggers). A vezető vállalatok és a lemaradók közé eső, a teljes minta 18%-át kitevő csoport kiemelkedik abból a szempontból, hogy gyorsabban képes megteremteni az egyensúlyt a rendszer erőssége és az intenzívebb innováció között. Az élre törők egy agresszív és haladó szemléletű stratégiával rövidebb idő alatt valósították meg digitális átalakulásukat, amely üzleti lehetőséget és előnyt teremtett az elmúlt év kihívásaiból.
„Kutatásunk a vállalatokat rendszereik erőssége – azaz új technológiák bevezetése és kiterjedt alkalmazása, valamint a technológiával támogatott innovációra való szervezeti és kulturális felkészültség foka – alapján pontozta. Az erős rendszerek és az innovációra átcsoportosított IT-költségvetés révén a vezető vállalatok jóval nagyobb léptékben tudnak fejlődni a lemaradókhoz képest” – mutatott rá Ramnath Venkataraman, az Accenture Technology globális integrált szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az élre törő cégek a rendszerek erősségének fenntartásával és az egész szervezetükre kiterjedő innovációval érnek el rendkívüli fejlődést. Bevételük jelenleg ötször gyorsabb ütemben növekszik, mint a lemaradóké.”
A felmérésben 4300 válaszadót kérdeztek meg, amelynek során pontozásra került a vállalati rendszereik erőssége és az innovációra átcsoportosított költségvetésük nagysága. Ez alapján megállapították, hogy mely cégek tartoznak a „vezetők” (a teljes minta 10%-a), az „élre törők” (a minta 18%-a) és a „lemaradók” közé (az alsó 25%), majd megnézték az egyes csoportok pénzügyi teljesítményét.
Tóth Tünde, az Accenture Magyarország tanácsadásért felelős vezetője elmondta: „A jelentés megmutatja, hogy a vezető vállalatok korábban vezetik be az innovatív technológiákat és gyakrabban költenek erre más cégekhez képest. Az élen járó vállalatok nemcsak az új technológiák bevezetésére figyelnek oda, hanem a szervezet egészében történő sikeres alkalmazáshoz szükséges kritikus lépések végrehajtására is, ideértve az új, agilis munkamódszereket, az innováció által vezérelt kultúra megerősítéséhez szükséges fontos változtatásokat és a munkaerő továbbképzését. Minden egyes ilyen intézkedés új és fenntartható értéket teremt az érintettek számára.”
A jelentés szerint a progresszív technológiai stratégiák sikeresebben valósulnak meg az alábbi három fontos készséget elsajátító vállalatoknál:
• Platformváltás – felhőre való átállás az erős rendszerek kiépítése érdekében. A redundáns technológiák és az adatok elszigeteltségének visszaszorítása mellett javul a számítási kapcitás és a rugalmasság foka. Az élre törők 80%-a 2017-ig már bevezetett valamilyen felhőtechnológiát, ugyanakkor ez az arány 2020-ig 98%-ra emelkedett.
• Átállás – innovációt előtérbe helyező technológiai stratégiaváltás. Az élre törők képesek megváltoztatni a gondolkodásmódjukat, és a potenciális visszaesést lehetőségként fogják fel az új technológiával végrehajtott innovációhoz. Az élre törők számára a legfőbb prioritás a világjárvány idején az új innovációk kiterjedt alkalmazása lett, és 67%-uk törekszik arra, hogy határozottan növelje a nem alapvető üzletágaiból származó árbevételét.
• Elérhetőség – a technológia hozzáférhetőségének bővítése a belső üzleti funkciók esetében, valamint átfogó értékteremtés a személyre szabott dolgozói továbbképzés, a jóllét és mentális egészség támogatásán keresztül. A vezető vállalatok közel kétharmada (65%) prioritásként kezeli, hogy digitális alapokra helyezett rugalmas munkarenddel járuljon hozzá a munkatársak elégedettségéhez. A lemaradóknál ez az arány 43%.
A vezető vállalatok több mint 70%-a növelte beruházásait a felhőbiztonság és 68%-a a hibrid felhő terén. A vezetők az IoT technológiák (70%), az AI és a gépi tanulás (59%) részleteiben is elmélyedtek. A felhőplatform kiépítésével elért költségmegtakarítás révén az IT-költségvetés a karbantartásról az innovációra csoportosítható át. Így a vállalat biztos alapokra támaszkodva tudja összehangolni a technológiai stratégiát az üzleti célokkal, és vállalaton belül értéket teremthet minden érintett számára.
Az élre törők rövid idő alatt átalakították technológiai stratégiájukat és határozták meg prioritásaikat. Kihasználva a válság kínálta lehetőségeket 17%-kal növelték a fejlett és új technológiák használatát, illetve a vállalati szervezet egészébe skálázták a technológiát. Átgondolt szervezeti változtatások végrehajtásával még jobban kihasználták a technológiák előnyeit, és az átalakulást évek helyett hónapok alatt valósították meg.
A kutatásról
Az Accenture „Make the Leap, Take the Lead” című jelentése a harmadik eleme egy olyan sorozatnak, amely a technológia vállalati alkalmazását vizsgáló, eddigi legnagyobb kutatásra épül. Korábbi jelentések: „Full Value. Full Stop. How to Scale Innovation and Achieve Full Value with Future Systems” (2019. október); „Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” (2020. január). A „Make the Leap, Take the Lead” című jelentéshez végzett vizsgálat során 4300 üzleti és IT-szakember véleményét kérték ki 25 országban és 20 iparágban. Az Accenture kutatásáról, azon belül a technológiai beruházások bevált gyakorlatát követő vezető és élre törő vállalatokról itt olvashat bővebben.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Karantérkarrier – így dolgozunk COVID alatt
- Új, Magyarországon egyedülálló vizsgálatok a CMC Déli Klinikán
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Új innovációkat mutatott be a Cisco
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől
- Nemzetközi design elismerés az egyedi magyar fejlesztésnek
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.