Világszínvonalú egyetemi képzést támogat a Vodafone

forrás: Prím Online, 2021. július 5. 11:06

A Vodafone, az edUcate innovációs tanácsadó cég és a new yorki Columbia Business School között létrejött nemzetközi együttműködést a közös problémamegoldás és tudásmegosztás hívta életre, melynek keretein belül az egyetem MBA szakos hallgatói a mérnöki karral együtt egy 5 napos intenzív kurzuson vehettek részt. A program célja egyfelől felhívni a figyelmet a gyors, innovatív termékfejlesztés és a digitalizáció adta előnyök kihasználásának fontosságára, másfelől támogatni azon hallgatókat, akik olyan innovációk fejlesztésén dolgoznak, amelyek később a társadalom széles körében hasznosulhatnak.

A világszínvonalú Columbia egyetem hallgatói és oktatói, az edUcate és a Vodafone támogatásával a telekommunikációs iparág jövőbemutató kérdéseire keresték a választ. A programban résztvevő 40 MBA hallgató a Vodafone által ismertetett, széleskörű üzleti problémákat dolgozták fel közös koncepcióalkotással, miközben új design és digitális ismereteket sajátítottak el ’design thinking’, és ’prototyping’ területeken. Száznál is több ötlet született, amely több mint 60 interjún alapult, melyekből 11 különböző koncepciót alkottak meg a résztvevők, a digitális oktatás, egészségügy, adatvédelem témaköreiben. A legkiemelkedőbb megoldás a Vodafone Launchpad elnevezésű globális startup versenyén is megmérettetheti magát, melynek tétje a tanulmány megvalósítása. 

 

„A programmal lehetőséget szerettünk volna teremteni arra, hogy innovatív, digitalizációt támogató koncepciók születhessenek, mindezt úgy, hogy közben a diákok humán-központú, design thinking szemléletét és eszköztárát is fejlesztjük. A Vodafone-nál kiemelten fontos számunkra a tehetséggondozás, tesszük mindezt azzal a céllal, hogy piacképes tudással vértezhessük fel a jövő szakembereit.” – mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese.

 

„2019 óta él az edUcate partnersége a Columbiával, mely keretében rendszeresen vendégelőadunk és partner vállalatainktól valós üzleti problémákat hozunk be esettanulmányként a kurzusokra. Kulcsfontosságúnak tartom a kapocs fenntartását az elméleti és a gyakorlati képzés között. Mivel az edUcate-nél izgalmas innovációs projekteken dolgozunk, így adta magát, hogy háromoldalú együttműködéseket alakítsunk ki az innovációs oktatás érdekében, amivel minden fél csak nyerhet” – nyilatkozta Nőthig-Hegedüs Enikő, az edUcate társalapítója és ügyvezetője. 

 

„Azt gondolom, a tradicionális termékfejlesztési módszertanokon túlmenően különösen értékesek a design thinking segítségével születő megoldások a Vodafone számára, hisz így empátiára építve tárhatunk fel igazi humánus igényeket, majd építhetünk nagyszerű digitális megoldásokat. Ma már csak így érdemes komplex üzleti problémák megoldásának nekiállni és örülünk, hogy a Vodafone is partnerünk volt idén ebben. A tény, hogy partnerségbe léphettünk egy innovációs tanácsadó céggel, akiken keresztül mindig valós problémákat hozhatunk a diákjainknak, módfelett kiemeli a kurzusunkat a többi közül” – mondta Gita Johar, A Columbia Business School professzora.

 

A Vodafone-nál már hagyománya van a digitális innovációk felkarolásának: az elmúlt években számos, az oktatás és az egészségügy digitalizációját, valamint a fenntarthatóság megteremtését segítő innovációt karoltak fel. Előbbiek közé tartozik többek között az ExaMe applikáció, melynek segítségével a diákok egyetlen appból tudnak felkészülni az érettségi vizsgáikra, valamint a BOOKR Suli applikáció, amely interaktív, animált hangoskönyvek segítségével járul hozzá a gyerekek olvasásszeretetének kialakításához. Egészségügyi digitalizáció terén pedig példaként említhető a mentőhívás folyamatát gyorsabbá és hatékonyabbá tevő ÉletMentő applikáció, valamint a DokiApp alkalmazás, amelynek segítségével a páciensek online, videóbeszélgetés formájában konzultálhatnak orvossal. A vállalat ezeken felül nagy hangsúlyt fektet a vállalkozásokra is: folyamatosan dolgoznak olyan digitális megoldásokon, amelyek a vállalkozások versenyképességének növelését szolgálják. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01