A Cisco AppDynamics az alkalmazások használatát kutatta

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 11. 09:56

A Cisco AppDynamics közzétette „App Attention Index” kutatássorozatának legújabb jelentését. Ebből kiderül, hogy a koronavírus-járvány kezdete óta a fogyasztók kiemelt mértékben támaszkodnak az alkalmazásokra és a digitális szolgáltatásokra. A világszerte több mint 13 ezer válaszadó digitális viselkedését vizsgáló tanulmány rávilágított, hogy a felhasználók egyre inkább zéró toleranciát tanúsítanak a nem, vagy nem megfelelően működő alkalmazásokkal szemben.  

Nem számít, hogy az alkalmazáson belül van-e a baj – például lassan betöltő oldalak, állásidő vagy biztonsági hibák – vagy olyan külső tényezők okozzák azt, mint a rossz internetkapcsolat, a lassú fizetési kapuk és egyéb technikai problémák. A fogyasztók szemében nincs különbség, a fennakadásokért az alkalmazást, illetve az azt üzemeltető céget, brandet (márkát) teszik felelőssé.

  • Az emberek 72%-a véli úgy, hogy az adott cég vagy brand felelőssége a digitális szolgáltatás vagy applikáció hibátlan működésének biztosítása.
  • 92%-uk elvárja, hogy a digitális szolgáltatások megbízható és konzisztens teljesítményt nyújtsanak.

 

 

 

Az alkalmazásélménybe fektető márkák nyerik el a felhasználói hűséget

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége (85%) számára a mindennapok elengedhetetlen részévé váltak digitális szolgáltatások, és 84 százalékuk szerint ezek a szolgáltatások segítettek átvészelni a világjárványt. Ebből következően a fogyasztók lojalitása közvetlen kapcsolatban áll azzal, hogy melyik márka fektetett be jelentős mértékben digitális szolgáltatásainak fejlesztésébe a pandémia idején.  

  • 67%-uk lojálisabb lett az olyan márkákhoz, amelyek a világjárvány idején kivételesen magas minőségű digitális szolgáltatás biztosítottak. 

 

A márkák csak egy esélyt kapnak a „teljeskörű alkalmazásélmény” megteremtésére

A válaszadók jelentős hányadának (61%) örökre megváltoztak a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásai. 73% gondolja úgy, hogy még ha az élet vissza is tér a normális kerékvágásba, továbbra is támaszkodni fognak a világjárvány idején igénybe vett digitális szolgáltatásokra. Ez azt jelenti, hogy nem fog megszűnni az IT szakemberekre nehezedő nyomás: ahogy a digitális szolgáltatások az alkalmazások révén egyre egyszerűbben elérhetők a fogyasztók számára, úgy váltak egyre komplexebbé a szolgáltatásokat nyújtó cégek szempontjából. Az alkalmazások hátterében álló, multicloud környezetekben működő komplex modern architektúrák esetében kulcsfontosságú az átláthatóság: annak érdekében, hogy az IT részlegek képesek legyenek akár kódszinten is látni és optimalizálni a folyamatokat és a fogyasztók valóban hibátlan digitális szolgáltatást tapasztaljanak. 

 

A kutatás módszertana

A kutatás több mint 13 ezer fogyasztó megkérdezésével készült az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Japánban, Oroszországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben. A kutatást az Insight Avenue végezte 2021 júniusában.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni

A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.

2025. július 12. 17:59

Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya

A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.

2025. július 12. 16:42

A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben

2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.

2025. július 12. 13:50

Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül

A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.

2025. július 12. 12:01

Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács

Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.

2025. július 12. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IT-történelem: a hat ma is működő működő Apple‑1 egyike a Sotheby’s aukcióján

2025. július 9. 20:04

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

2025. július 9. 10:29

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07