Okosabbá vált Pepper robot

forrás: Prím Online, 2021. október 3. 14:19

Egy hazai fejlesztésnek köszönhetően okosabbá vált Pepper robot. A humanoid robot eddig csak a „megtanult” információs készletéből tudott válaszokat adni, ám mostantól az olyan valós idejű információkkal is képes segíteni, amelyek a folyamatos változó adattartalmú, élő információs rendszerekből származnak, mint például a pillanatnyi árukészlet. Így Pepper bevethető már áruházi eladóként is, igaz, a terméket még nem tudja a vásárlóknak átnyújtani.

Az itthon főként ügyélszolgálati munkákban, egyszerű kérdések megválaszolására, információadásra alkalmazott Pepper robottal lassan kiskereskedelmi boltok ügyélterében is találkozhatunk, hiszen egy új fejlesztésnek köszönhetően még több helyen segíthet hús-vér kollégáinak. Az üdvözlésen túl a robot segíthet a cipőválasztásban, egy szerszám megtalálásában vagy akár helyettesítő termék ajánlásában is.

 

Pepper robotot a Netlife Robotics „Shopmanager” fejlesztése összeköti a háttér informatikai rendszerekkel, így a robot valós idejű információk alapján tud szóban válaszolni, információt közölni. Így például arról is, hogy az áruházban melyik polcon található a meghirdetett termék vagy a robotnak felmutatott, felismert termékhez hol talál kiegészítőket vagy helyettesítő megoldást a vásárló, és az mennyibe kerül.

 

 

Az e fejlesztéssel felruházott Pepper már áruházi segítőként dolgozik: egy orosházi gépészeti és szaniter kereskedésben az előre megírt algoritmus segítségével válaszol az információt kérő vásárlóknak, és azt is megmondja, hogy a kiválasztott terméket hol találják az érdeklődök a bolton belül. A kiválasztott árut ugyanakkor nem tudja „kézbe adni”, de mások ajánlásainak, tapasztalatainak megosztásával, akár felolvasásával többletinformációt képes nyújtani.

 

Mind több helyen segíthet a robot

Pepper robot egyre jobban hozzátartozik a mai magyar modern épületek, szolgáltatók ügyfélteréhez. A barátságos kinézetű, 1,5 m magas robottal találkozhatunk bevásárlóközpontban, szállodában, orvosi rendelőben is. A robotot alkalmazó cégek jellemzően azért döntenek e megoldás használata mellett, hogy megkönnyítsék kollégáik megterhelő, gyakran monoton munkáját, és újfajta, modern ügyélélményt adjanak vásárlóik számára.

 

A Netlife Robotics az elsők között hozta be és alkalmazta itthon Peppert, valamint megtanította magyarul, „élőszóban” kommunikálni a humanoid robotot, és mind új fejlesztésekkel aknázza ki a technológiában rejlő lehetőségeket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IFA 2024-en a HONOR, a Qualcomm és a Microsoft újradefiniálta a mobilos AI-t

A HONOR az IFA 2024-en három úttörő mobil AI-megoldást mutatott be: Snapdragon X Elite platformokkal működő AI PC-t, az AI Agentet és az AI Deepfake felismerőt. A bemutatót egy gondolatébresztő panelbeszélgetés kísérte, amelyen részt vett George Zhao, a HONOR vezérigazgatója, Alex Katouzian, a Qualcomm Technologies, Inc. MCX részlegének csoport GM-je és Mark Linton, a Microsoft partnerkészülék-értékesítési alelnöke. Együtt vizsgálták az AI és a Snapdragon technológia összefonódását, és megvitatták, hogy ezek az innovációk hogyan alakítják a mobil AI jövőjét.

2024. szeptember 7. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33