Összefogott a Schneider Electric és az Enel

forrás: Prím Online, 2021. október 9. 18:27

A Schneider Electric és az Enel Group elindították a közösen fejlesztett Net Zero Carbon Cities Toolbox digitális platform béta verzióját. A platform a városok fenntartható működésre történő átállását elősegítő dekarbonizációs megoldásokat tartalmaz az energiamenedzsment, az épületüzemeltetés, a mobilitás, a víz- és a hulladékgazdálkodás területein.

A Schneider Electric és az Enel Group a Világgazdasági Fórum által szeptember 20-23. között megrendezett „Sustainable Development Impact Summit” rendezvényhez kapcsolódva jelentették be a Net Zero Carbon Cities Toolbox béta verziójának elindítását.

 

A digitális platform már most is több mint 200 valós esettanulmányt és megoldást tartalmaz a világ több mint 110 városából, amelyek segíthetik más településeken is a fenntartható működésre történő átállást. Az eszköztár mindenki számára hozzáférhető, és különösen hasznos támogatást nyújthat a városvezetők, kormányzatok képviselői, illetve a vállalkozások számára. A felhasználók az adatbázisban böngészve akár bizonyos jellemzők alapján, vagy a legsürgetőbb helyi kihívásokra is kereshetnek saját maguk által is alkalmazható ötleteket. A digitális platformon olyan szakpolitikai, üzleti és finanszírozási modellek találhatók, amelyek csökkentett kibocsátást eredményeznek, emellett pedig értéket is teremtenek helyben, például zöld munkahelyek, vagy a jobb levegőminőség révén. 

 

 

Az adatbázisban a felhasználók megtalálják az Enel integrált megoldásait, amelyek célja a dekarbonizált, fenntartható és rugalmas városi ökoszisztémák létrehozása világszerte. Az intelligens energetikai infrastruktúrára fókuszálva az Enel bevezette az Open Meter-t, az intelligens mérőeszközök új generációját. Az újfajta mérőeszköznek köszönhetően lehetővé válik, hogy csak Olaszországban, ahol a technológia 2025-re több mint 35 millió ügyfelet fog elérni, évente több mint 7000 milliárd adatpontot gyűjtsenek, aminek köszönhetően még pontosabban lehet elemezni a villamos hálózatok működését. Az Open Meter egy olyan digitális eszköz, amely növeli az ügyfelek tudatosságát és segít abban, hogy egy vállalat jobban megértse áramfogyasztási szokásait, amit felhasználva hatékonyabb és fenntarthatóbb fogyasztási modellekre lehet átállni. Emellett az eszköz lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy proaktív szerepet vállaljanak az olyan projektek, mint a napelemek, az otthonautomatizálás és az elektromobilitás felügyeletében és vezérlésében, elősegítve az új, fejlett energiaszolgáltatások elterjedését. Az Enel Group a körkörös gazdaságra történő átállás jegyében az Open Meter-t újrahasznosított műanyag felhasználásával gyártja, így 6 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás és 122 grammal kevesebb hulladék keletkezik minden egyes Open Meter esetében, mint egy hagyományos módon gyártott mérővel összehasonlítva.

 

A platformon számos, a Schneider Electric által sikeresen megvalósított megoldás is megtalálható. Ezek a projektek bemutatják, hogy az energiahatékonyság hogyan eredményezhet energia- és anyagmegtakarítást, amit vissza lehet forgatni a városi infrastruktúrába és a közösségi projektekbe, beleértve az infrastruktúra felújítását és az önkormányzati épületek HVAC-rendszerekkel (fűtés, szellőztetés, légkondicionálás) és intelligens automatizált vezérléssel történő korszerűsítését is. Az Egyesült Államokban, a Michigan állambeli Hollandban például a városvezetők a Schneider Electrickel együttműködve olyan energiamegtakarítási tervet dolgoztak ki, ami segítette az infrastruktúra felújítását, miközben fenntarthatósági eredményeket is elértek, és aminek köszönhetően a város lakóinak energiafelhasználása 30-50 százalék közötti mértékben csökkent. 

 

A most elindított Toolbox a "Net Zero Carbon Cities" program harmadik kezdeményezése. A program a Világgazdasági Fórum kezdeményezése, amelynek célja, hogy összehangolja és kiterjessze a vállalkozások, városok és nemzeti kormányok erőfeszítéseit a fenntartható, rugalmas és élhető városi ökoszisztémák létrehozása érdekében. A program társelnökei Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója és Francesco Starace, az Enel Group vezérigazgatója.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01