Zöldre váltanak? – most még így takarékoskodnak a fiatalok
A rövid és hosszú távú megtakarítások felértékelődtek a koronavírus-járvány hatására: mindenki, így a fiatalok számára is világossá vált, hogy egy hirtelen jött változás esetén jól jön az addig felhalmozott tartalék - közölte a K&H a takarékossági világnap alkalmából. A megtakarítások piacán új trendek jelentek meg: egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható, zöld pénzügyi megoldások. A bankoknak fontos feladatuk, hogy a legfiatalabbaknak is bemutassák, miért fontosak a környezetbarát megoldások.
Bár a fiatalok körében az elmúlt években egyre fontosabbak a különféle megtakarítási formák, többségük még mindig otthon a „párnacihában” tartja a pénzét. Az Állami Számvevőszék a felsőoktatásban tanuló fiatalok pénzügyi kultúrájáról készült felméréséből az derült ki, hogy a 18-25 év közötti diákok többsége, 89 százaléka már rendelkezik valamiféle megtakarítással. Mivel azonban élethelyzetükből fakadóan folyamatosan szükségük van a rendelkezésükre álló erőforrásokra, ezért jellemzően a rövidtávú megtakarítási formákat részesítik előnyben. A nők esetében első helyen van az otthon, jól elrejtett helyen tartott megtakarítás, a férfiaknál első helyen a folyószámla van.
Nem középiskolás fokon
Az Állami Számvevőszék jelentése szerint ahhoz, hogy az egyetemi hallgatók pénzügyi tudásszintje és kockázatkezelő képessége javuljon, az oktatás-nevelés során nagyobb figyelmet kell szentelni a pénzügyi ismeretek oktatásán túl azok gyakorlati alkalmazására, illetve a befektetési és vállalkozási ismeretek oktatására – már általános és középiskolás korban is.
Nem véletlenül ennek a korosztálynak dolgozta ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! elnevezésű vetélkedőjét, amelynek keretében az általános és középiskolás diákok megismerkedhetnek a különböző befektetési és megtakarítási formákkal; a környezetbarát, digitális készpénzmentes megoldásokkal, valamint azzal is, miért érdemes időben megkezdeniük a takarékoskodást. A verseny első fordulójában résztvevő 3-5 fős csapatoknak például korosztálytól függően befektetési, hozam és kamatos kamat számításokat is meg kell oldaniuk.
Zöldre váltanak?
Ahogy világszerte szinte az összes területen, így a pénzügyek és a megtakarítások piacán is egyre népszerűbbé válnak a zöld, azaz fenntartható, környezetbarát megoldások. “A fiatalok körében is fontos tudatosítani, hogy amennyire lehetséges, tegyék zöldebbé a szokásaikat. Ami a bankolást illeti, az otthoni „malacpersely” helyett használjanak bankkártyát, a kiadásaikat pedig környezetbarát módon tervezzék meg” - mondta Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Érdemes nekik bemutatni, hogy az élelmiszer- vagy akár ruhavásárlásnál a fenntarthatósági szempontok alapján is lehet választani, vagy újrahasznosítható csomagolású terméket preferálni. A családi költségvetés megtervezésébe is hasznos bekapcsolódniuk a gyerekeknek, de akár a spórolásnál is előtérbe lehet helyezni a zöld szempontokat: ma már vannak olyan megtakarítási formák, amelyeknél kiemelt szerepet játszik a fenntarthatóság, például olyan befektetések, amelyek célkeresztjében a környezettudatos cégek állnak és ezek teljesítményének köszönhetően gyarapodik a félretett pénz. A fiatalok számára a zöld pénzügyek kulcsfontosságúak, hiszen a klímaváltozásból adódó jelenlegi kockázatok mindenki jövőjét, különösen az ő felnőtt éveiket érintik – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: mikor veszik át a „kockásfüzet” szerepét a személyi pénzügyi menedzsment alkalmazások?
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- K&H: újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra
- Új trendek a digitális dolgozói képzésekben
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- Másképp viszonyulunk a pénzhez: eljött a mesterséges intelligencia ideje
- Ismét változik a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség
- Narratív pénzügyi tervezéssel modellezhető a jövő
- Lezárult az e-sport versenyszezon
- Magyarországon először élesben is elindul a nyílt bankolás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.