Bázel az ABB töltési technológiáját választja e-buszflottájának üzemeltetéséhez
Az Industrielle Werke Basel (IWB) vállalattól kapott jelentős megbízásnak köszönhetően az ABB lehetővé teszi, hogy Bázel városa 2027-re fenntartható autóbusz-üzemeltetésre térjen át. A megbízás illeszkedik a Bázeli Közlekedésüzemeltető (BVB) azon törekvéséhez, hogy az általa üzemeltett teljes autóbuszflottát akkumulátorról működő, elektromos hajtású járművekre cserélje le.
Svájc egyik legnagyobb infrastruktúrafejlesztési projektje keretében a BVB annak a törvényi előírásnak tesz eleget, amely szerint Basel-Stadt kantonban, 2027-re el kell érni, hogy a tömegközlekedés üzemét 100%-ban megújuló energia biztosítsa. A több mint 120 elektromos hajtású busz beszerzése mellett sor kerül egy hatékony töltési infrastruktúra kiépítésére is. Az energiaellátás biztosításáért felelős IWB az ABB-t bízta meg azzal, hogy legyen a partnere és technológiai beszállítója a projekt megvalósításában. A felek a megbízás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
Villámtöltés a végállomásokon és teljes körű feltöltés éjszaka, üzemszünetben
Az ABB teljes körű megoldást nyújt a töltőállomásokhoz, és szállítja a hálózatcsatlakozási hardvert, valamint a töltőinfrastruktúra kezelését és szervizét biztosító szoftvert is. A járműtelepi, éjszakai töltés mellett, amelyet kezdetben két ideiglenes létesítményben, majd később a Rank buszgarázsban építenek ki, eseti töltést biztosító, 450 kW teljesítményű villámtöltőket telepítenek a város két hosszabb buszútvonala, az EuroAirport és a Kleinhüningen mentén. Ez a megoldás megnöveli az e-buszok hatótávolságát, és rugalmasabbá teszi a teljes hálózat üzemét is.
Az eseti töltőállomásokon csupán 4-6 percre lesz szükség az elektromos hajtású buszok töltéséhez. A nagyteljesítményű töltők, amelyek részét képezik az innovatív, divíziókat átfogó, digitális megoldásokat és szolgáltatásokat tartalmazó ABB Ability portfóliónak, webalapú csatlakoztathatóságot kínálnak. Ez lehetővé teszi, hogy az üzemeltetők távolról felügyeljék és konfigurálják a töltési pontokat, minimálisra csökkentsék az állásidőt, és optimalizálják a hatékonyságot.
„Meggyőzőnek találtuk az ABB kiemelkedő szaktudását és szakmai tapasztalatát. Ilyen nagyléptékű projekt megvalósítására még az e-mobilitás terén jelentős szakmai múlttal rendelkező IWB működésében is csak ritkán kerül sor. Nagy örömünkre szolgál, hogy e projekt kivitelezésében együtt dolgozhatunk az ABB-vel,” – mondta Patrick Wellnitz, az IWB vezető mobilitási szaktanácsadója.
Példát mutatni egy nagyratörő projekttel
„A jövő kibocsátásmentes közlekedéséhez szükséges technológiák már rendelkezésre állnak. Jelenleg e technológiák használatba vétele, alkalmazása jelenti a feladatot,” – nyilatkozta Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője. „Piacvezető szállítóként, valamint megbízható partnerként az ABB már világszerte, Göteborgtól és Hamburgtól, Katarig és Nyugat-Ausztráliáig bizonyította kiemelkedő szakmai jártasságát az autóbuszjáratok elektromos üzemre állításában.”
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a villamos energetikai és töltési megoldásainkkal támogatni tudjuk az IWB-t és Bázel városát e nagyratörő projekt megvalósításában,” – mondta Daniel Müller, az ABB Energetika üzletágának svájci vezetője. „Meggyőződésünk, hogy a projekt követendő például szolgál a Franciaország, Németország és Svájc által határolt régióban, de azon túl is, és bebizonyítja, hogy milyen lehetőségek és előnyök rejlenek a tiszta, csendes és rugalmas elektromos mobilitásban.”
Az ABB töltési, hajtási és tárolási megoldásai számos más svájci városban, többek között Zürichben, Bernben, Bielben és Badenben, már napjainkban is jelentős szerepet játszanak a tömegközlekedés fenntartható energiaforrásokra való átállításában. Az e-mobilitási és az energiatárolási technológiák továbbfejlesztésének motorját az ABB Baden-Dättwilben lévő kutatóközpontja jelenti, amely e téren szorosan együttműködik a vállalat más üzletágaival is.
Az ABB globális vezető szerepet játszik az elektromos járművek infrastruktúrája terén; a töltési és villamos energetikai megoldások teljes palettáját kínálja az elektromos hajtású autókhoz, elektromos és hibrid buszokhoz, furgonokhoz, tehergépkocsikhoz, hajókhoz és vasúti járművekhez. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 88 országban több mint 460 000 elektromos járműtöltőt, köztük több mint 21 000 egyenáramú villámtöltőt és 440 000 váltóáramút értékesített, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is.
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállomásaihoz
- Az ABB töltőberendezéseket szállít a GRIDSERVE elektromos járműtöltő hálózat számára
- Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje
- Az ABB a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét
- Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól
- Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját
- Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén
- Az ABB okos töltési technológiájával az e-járművek energiát tudnak visszatáplálni a hálózatba
- Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.