Rejtett tudás a vállalkozásokban

forrás: Prím Online, 2021. november 10. 14:12

Létezik egy tapasztalatok formájában élő, rejtett tudás*, ami sokszorosa a formálisan megszerezhető tudásnak. Sajátossága, hogy személyes példákon keresztül adható át. Minden sikeres vállalkozónál hatalmas ilyen rejtett tudás halmozódik fel, melynek hasznosítása, továbbadása fontos gazdasági érdek. A most megjelent Mindig Többet ADNI című könyv ilyen rejtett vállalkozói tudást ad át.

A Mindig Többet ADNI című könyv egy olyan vállalkozó tapasztalatait összegzi, aki megélte az amerikai álom magyar megfelelőjét: cukrászként a semmiből épített milliárdos vállalatot, miközben kis híján tönkrement, de felállt a padlóról. A könyvben Biros Levente, az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. alapító tulajdonosa teljes nyíltsággal vall a sikerhez vezető útról, kudarcokról, tapasztalásokról és szemléletváltásokról.

 

Nem csupán a 2018-ban az év vállalkozójává választott üzletember útját ismerhetjük meg, hanem a szemléletváltó tanulságokon keresztül azt a vállalkozói gondolkodást, szemléletet és alapelveket, melyek egy sikeres vállalkozás felépítéséhez elengedhetetlenek. Mindezt manapság szokatlan őszinteséggel, filterek és cukormáz nélkül mutatja be a könyv.

 

A pofára esés

Biros Levente őszintén hitte magáról, hogy „szupervállalkozó”, mígnem jött a pofára esés: a teljes vagyona negyvenmillió forint adósság lett. Tartozott a beszállítóknak, folyószámlahitele volt, mindenét jelzálog terhelte. Végül nyugdíjas édesanyjától volt kénytelen kölcsönkérni hétszázezer forintot, hogy fizetést adhasson a munkatársainak. Mára övé Magyarország legnagyobb háztartásigép-webáruháza négymilliárdos árbevétellel, miközben csupán egyetlen napot dolgozik benne havonta.

 

„Nem mindegy, hogy kinek és miért adósodsz el!” – szól a könyv egyik szemléletváltó tanulsága. Amikor eladósodsz, nagyon fontos, hogy olyannak adósodj el, aki nemcsak egy rubrikának lát a statisztikában, hanem arcot is tud kötni a névhez, és érti, miért is dolgozol. Tudd azt is, hogy hitel és hitel között is van különbség! A jó hitelek fejlesztik a vállalkozásodat, segítenek új bevételeket szerezni, a rosszak azonban csak ahhoz járulnak hozzá, hogy még jobban eladósodj.

 

Biros Levente tulajdonképpen kitanulta magát a csődből: a világ legjobb befektetése, ha önmagadat fejleszted. Mások hibájából tanulni és mások jó példáit követni a legkifizetődőbb dolog. Az így megszerzett „javakat” soha senki nem tudja elvenni, és rossz helyzetben is kamatoztatható. Az önfejlesztés a legjobb gyorsítópálya az életben. Olyan, mint földútról felhajtani az autópályára – tanácsolja a könyv.

 

Biros Levente

 

Kendőzetlen őszinteség, igazi tanulság

Ma egymást érik a vállalkozói sikersztorik, de alig találni olyat, amelyik őszintén beszél a sikerhez vezető út nehézségeiről. Ezzel szemben Biros Levente teljes nyíltsággal osztja meg történetét és tapasztalatait, 52 szemléletváltó gondolatban foglalva össze. Kendőzetlenül mesél arról, hogy milyen valóban a padlón, csődközeli helyzetben lenni, és hogyan, milyen megoldásokkal lehet felállni belőle. Kertelés nélkül elmondja, hogyan falja fel a vállalkozó idejét, kapcsolatait, magánéletét a saját vállalkozása, és hogyan lehet kilépni a taposómalomból. Ugyanakkor olyan gyakorlati üzleti megoldásokat is elárul, melyekkel sokmilliós megtakarítást vagy éppen extra bevételt ért el.

 

A könyv címadó gondolata, a „mindig többet adni” volt Biros Levente legnagyobb szemléletváltó felismerése, ami őt elvezette a sikerig: mindig többet adni a munkatársaknak, vevőknek, partnereknek, családnak, a feltörekvő vállalkozásoknak, és ezáltal az országnak. Azóta ebben a szellemben építi vállalkozásait és eszerint is él, mi több, a könyv születéséhez is ez a gondolat vezetett.

 

Megosztott rejtett tudás

A sikeres vállalkozók életében gyakran érkezik el a pillanat, amikor úgy érzik, vissza szeretnének adni a társadalomnak, szeretnék megosztani, átadni az összegyűlt tudást és tapasztalatot. Biros Leventét is ez ösztönözte 2017-ben, amikor megalapította a Szemléletváltó Közösséget, Magyarország első vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogramját, ahol sikeres vállalkozók adják át tapasztalataikat és tudásukat feltörekvő vállalkozótársaiknak. A Mindig Többet ADNI könyvben Biros Levente saját szemléletváltásait osztja meg, melynek a sikereit köszönheti.

 

A könyv kapható a nagyobb könyvesboltokban és a kiadónál, a szemleletvalto.hu/biros-levente-mindig-tobbet-adni-konyv/ címen.

 

____________

*  A hallgatólagos tudás (először mint személyes tudás) elméletét a 20. század ötvenes–hatvanas éveiben Polányi Mihály (1891–1976) dolgozta ki. A hallgatólagos tudás tömören így fogalmazható meg: „többet tudhatunk annál, mint amennyit el tudunk mondani”. Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/matud__295

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36