Hamarosan 24 órán belül mesterséges intelligenciával vehetik az ingatlanokat
Az Amerikai Egyesült Államok leggyorsabban növekvő ingatlanportálja évek óta vásárol fel ingatlanokat mesterséges intelligencián alapuló értékbecslők segítségével. A Zillow nevű cég 5-10 százalékkal a becsült piaci ár alatt veszi meg a lakásokat úgy, hogy az eladónak egy napon belül kifizetik a teljes összeget. Az innováció előszele már megcsapta Magyarországot, 1-2 éven belül a magyar ingatlanközvetítő cég, a Livlia is erre a modellre fog berendezkedni.
Ahogy minden más szektor, úgy az ingatlanpiac is elképesztő ütemben digitalizálódik napjainkban. Erre élő példa a Zillow, a legjelentősebb és leghatékonyabbnak tartott amerikai ingatlanközvetítő vállalat, amelynek saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája tesz ajánlatot a rendszerbe bekerülő ingatlanokért, miután a megadott paraméterek alapján pontosan felmérte az adott ingatlan értékét.
Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezető igazgatója elmondta, a Zillow által kínált technológia legnagyobb előnye, hogy 24 órán belül nemcsak ajánlatot tesz, de fizet is az eladásra szánt ingatlanokért.
„Az összeg jellemzően 5-10 százalékkal a piaci ár alatt van, cserében szinte azonnal megérkezik a tulajdonos számlájára. Ez abban az esetben ideális, ha valakinek sürgős az ingatlan eladása, így egy napon belül túladhat rajta. A Zillow ezt követően felújítja az ingatlanokat, majd továbbértékesítik azokat. Így néhány százalékos haszonra tesznek szert, ami egy nagy volumenű ingatlanállománynál már hatalmas nyereséget jelent” – mondta Péter, majd hozzátette: a leggyorsabban növekvő amerikai ingatlanközvetítőnek jelenleg 18-20 ezer ingatlan van a tulajdonában, ami óriási szám.
Itthon is lenne létjogosultsága
Péter beszélt arról is, a modell rendkívül vonzó, de rengeteg adat kell a működéséhez.
Példaként említette, hogy Amerikában publikusan hozzáférhetőek az ingatlanok paraméterei, lekérhető a tulajdonos háttere, de még az is, hogy van-e adott esetben közüzemi tartozás. Egy ekkora adathalmazból a mesterséges intelligencia már valós értékbecslést tud adni.
Megjegyezte, Magyarországon és a régióban ennek megvalósítása jóval nehezebb feladat, de a Livlia igyekszik kitaposni ezt a rögös utat a magyar ingatlanpiacon.
„Felületünkön már elérhető az online értékbecslő, ahol bárki ingyen megnézheti, mennyit ér az ingatlana. Ehhez csupán négy adatot kell megadni: az ingatlan lokációját, becsült irányárát, négyzetméteradatát és a minőségét, azaz az állapotát. Ezek alapján igen erős becslést tudunk adni az ingatlan piaci áráról, de az érdeklődő láthatja azt is, milyen hasonló paraméterű ingatlanok találhatóak a környéken” – meséli a szakértő.
A Livlia ügyvezető igazgatója szerint ez jó kiindulási alap számukra ahhoz, hogy a Zillow nyomába lépjenek. A fejlesztésnek Magyarországon is lenne létjogosultsága, mert egyelőre jellemzően hónapokat kell várni, mire egy adás-vétel lezárul, a 24 órás időkorlát pedig egy teljesen új szint lehet, ami kedvezne a keresleti és a kínálati oldalnak egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
- A Revolut és a Waze nyomdokaiba lépett a digitális ingatlaniroda
- A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött
- Mesterséges intelligenciát használó eszköz készül a melanóma korai felismerésére
- Csak a filmekben ébrednek öntudatra a robotok
- Egy magyar fejlesztés akár 10-12% bevételnövekedést is hozhat a webáruházaknak
- Krónikus sebek ellátása mesterséges intelligenciával
- Autonóm mobilitás: a jövő közlekedése rendkívül összetett
- Beszélt és írott magyar szöveg feldolgozását lehetővé tevő modellt építettek a Pécsi Tudományegyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.