Megújul az Észak-Dunántúl villamos hálózata
Öt év alatt megújul az Észak-Dunántúl és Nyugat-Szlovákia villamos elosztó hálózata. Az Európai Unió által támogatott Danube InGrid (Intelligent Grid) projekt 3 éves előkészítés után 102 millió euró finanszírozást kapott, ami az eddigi legnagyobb támogatás az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz okos hálózati kategóriájában. A projektet Magyarországon az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. valósítja meg, a beruházásban a Siemens Zrt. is az energiacég partnere lesz.
A hálózatfejlesztési gigaprojektben az alállomási középfeszültségű kapcsolóberendezésekre és a körhálózati kapcsolóberendezésekre kiírt tendereken a Siemens Zrt. adta a legjobb ajánlatot, így a közel 4 millió eurós megbízás keretében a vállalat Smart Infrastructure üzletága szállíthatja a projekt keretében tervezett 13 alállomásba beépítendő NXAir M középfeszültségű kapcsolóberendezéseket, valamint 100 db 8DJH körhálózati kapcsolóberendezést az E.ON számára.
Az iparági csúcsminőséget képviselő eszközök az alállomásokban töltenek majd be fontos szerepet, aktívan hozzájárulva a biztonságos és hatékony energiaelosztáshoz. Először a Gyermelyen létesített zöldmezős transzformátor-állomásba építették be a Siemens NXAir M berendezését, ezt követik Kisbér, Zalaszentgrót, Répcelak, Lepsény és további települések állomásai.
A projekt jelenlegi szakasza az infrastruktúra modernizációjának és telepítésének alapjait adja, elősegítve ezzel, hogy a fejlesztés következő lépésében smart grid (okoshálózat) megoldások is megvalósulhassanak, amelyek lehetővé teszik a villamos energia és az adatok kétirányú áramlását, valamint automatikusan képesek növelni a hálózat hatékonyságát, megbízhatóságát, gazdaságosságát és fenntarthatóságát. A megvalósuló fejlesztések egyik fontos célja az ellátásbiztonság, a szolgáltatásminőség javítása és a hálózati csatlakozás elősegítése. Ezen célok egyik eszköze a táppontsűrítés: a Danube InGrid projekt keretében telepített alállomások képesek lesznek kielégíteni az új beruházások által támasztott energiaigényeket.
A fejlesztés másik fő célja, hogy lehetőséget teremtsen az egyre növekvő számú megújuló energiatermelő hálózatra csatlakoztatására, valamint a meglévő infrastruktúra modernizálására, okosítására. Emellett a projekt másik fő célkitűzése az elosztóhálózatok intelligens felügyeletének és vezérlésének javítása. A cél, hogy számos okos megoldás alkalmazásával és intelligens eszköz telepítésével a felhasználók is részévé váljanak energiafogyasztásuk és energiatermelésük vezérlésének, ezzel is hozzájárulva az ellátásbiztonsághoz és a hálózat stabilitásához. A projekt tovább növeli a piaci integrációt és együttműködést a kelet-közép-európai régióban és biztosítja az értékes szaktudás megosztását az érintett tagállamok között.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonság mindenekelőtt – Siemens vezetéstámogató rendszert tesztel a BKV
- A tettek mezejére, közös cselekvésre hív az E.ON új kampánya
- A Siemens szoftverével vezet be okosmérést Litvánia
- Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens
- Siemens infrastruktúrán tölti kibocsátásmentes elektromos buszait Ausztrália
- A Siemens kapcsolja össze digitálisan az Expo 2020 épületeit
- Okos és zöld megoldásokkal épül Székesfehérvár új városrésze
- A világ legokosabb kampuszát hozzák létre
- Konténerekbe zárják a napenergiát
- Önvezető villamos a kocsiszínben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.