A GEFCO teszteli a Stanley Robotics járműtárolási műveletekhez kifejlesztett robotját
A GEFCO, a globális multimodális ellátási lánc szakértője és az európai autóipari logisztika vezető szolgáltatója, megkezdte a Stanley Robotics önjáró mobil robot tesztelését, valós működési körülmények között a franciaországi Nanteuil-Le-Haudouin platformon. A Stan néven ismert robotot, a kész járművek tárolásának optimalizálására tervezték.
A mobil robotika legújabb technológiai áttöréseit és a tárolás optimalizálására szolgáló mesterséges intelligencia alapú szoftvermegoldásait ötvözve, ez a 100%-ban elektromos robot, képes a megrendelések feldolgozására, az autók felismerésére, illetve azok egymástól csupán pár centiméterre történő elhelyezésére.
A kísérleti teszt során, két Stan robot fog mozgatni és előre kijelölt helyére elhelyezni 100 használt autót. Ezt követően a robotok igény szerint, úgy rendezik sorba az autókat, hogy egy operátor könnyedén fel tudja rakni őket a szállítókamionokra.
A cél az, hogy kiderüljön, hogy a robotok használata megfelel-e a GEFCO területén zajló járműlogisztikai folyamatok elvárásainak. Több tesztet is végeznek, különböző forgatókönyvek alapján, számos autó bevonásával. Ezek, a robotok számára kialakított, zárt, kizárólag, az arra felhatalmazott személyzet számára megközelíthető zónákban zajlanak majd, a biztonsági előírásokat szigorúan betartva. A tesztek a szoftver és az operatív eszközök integrációjának lehetőségét is mérlegelik.
A projekt kivitelezése, a GEFCO robotika, mesterséges intelligencia, big data, RPA (robotikus folyamatautomatizációra) és alternatív energiafelhasználás melletti elkötelezettségének jegyében történik.
Vittorio Battaglia, a GEFCO France elnöke megjegyezte: "A GEFCO legaktuálisabb prioritásainak egyike az új technológiák adaptációja és innovációja. A Stanley Robotics robottesztje illeszkedik ezen elképzelésünkbe, illetve folyamataink ügyféligényekhez igazított, folyamatos fejlesztéseire irányuló törekvésünkkel is összhangban áll."
Clément Boussard, a Stanley Robotics vezérigazgatója hozzátette: "Nagyon büszkék vagyunk közös projektünkre az autóipari logisztika európai piacvezetőjével, a GEFCO-val. Ez egy nagyon fontos lépés számunkra, biztos vagyok benne, hogy egy hosszútávú partnerség útjára lépünk, melynek keretein belül sok robotikai megoldással szolgálunk a jövőben a GEFCO autóipari logisztikai területén."
Kapcsolódó cikkek
- Jönnek a robotok a vendéglátásba és az egészségügybe
- Robotikai boom előtt állunk
- Stratégiai együttműködésre lép a MiR és a Logitrans
- Ne féljünk a robotoktól!
- Automatizálás az autóiparban
- Az ABB és a Zume felgyorsítja az egyszer használatos műanyagokról történő átállást
- Rugalmas, gyors reagálású gyártás - kobotokkal
- Robotok segítik a pénzügyi szektor digitális fejlődését
- Ne féljünk a kobotoktól!
- A pandémia után a logisztikai ipar gyorsítja a robotokkal végzett automatizálást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.