Új betegútmenedzsment applikációt adományoz hazánknak a Roche Magyarország

forrás: Prím Online, 2021. december 16. 15:08

Digitális betegútmenedzsmenttel bővülhet Magyarország e-egészségügyi rendszere, az EESZT a Roche Magyarország jóvoltából. A gyógyszergyártó által fejlesztett applikációval tervezhetővé tehető a betegellátás az alapellátástól a szakorvosi kezeléseken át az utógondozásig, illetve a terápiák elemzéséig.

Digitális Betegútmenedzsment Applikáció – röviden BetMen – így nevezik azt az innovatív technológiai szolgáltatást, amelyet a Roche Magyarország Kft. az Országos Kórházi Főigazgatóságnak adományoz.  A Roche immár a Magyar Kormány stratégiai partnereként egy újfajta szerepet tölt be a hazai egészségügyi rendszerben. Olyan globális és integrált megoldást kínál, mely végigkíséri a pácienst a teljes betegútján: korai kezelést nyújt, lehetővé teszi a megelőzést, elkerüli a szükségtelen terápiákat és folyamatosan értékeli az elvégzett kezelések hatékonyságát. 

 

A BetMen, amely hamarosan bekerül Magyarország e-egészségügyi rendszerének, az EESZT-nek applikációjába, arra kínál megoldást, hogy tervezhetővé tegye a betegellátást az alapellátástól a szakorvosi kezeléseken át az utógondozásig, illetve a terápiák elemzéséig. A platform kezelési tervet, időpontfoglalási rendszert, konzultációs lehetőséget kínál a felhasználóknak, a háziorvosnak, a szakorvosnak és a páciensnek, mindezt úgy, hogy az a beteg minél gyorsabb gyógyulását szolgálja a lehető legkisebb klinikai terheléssel. A kezelési tervvel, a terápiákkal kapcsolatos tapasztalatok alapján az interaktív megoldásoknak köszönhetően a kezelések közben is módosíthatók a terápiás eljárások, a páciens visszajelzései iránymutatóak a háziorvos és a szakorvos számára is.

 

 

Az applikáció ünnepélyes átadásán Raffaella Bondi, a Roche Magyarország ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy az idén 125 éves Roche elkötelezett a magyar egészségügy támogatása mellett, felajánlja nemzetközi tapasztalatait, innovatív megoldásait a fenntartható, értékalapú egészségügyi modell létrehozásához. Mint az innovatív egészségipar meghatározó szereplője, a Roche keresi és támogatja azokat a magyar kezdeményezéseket, amelyek segítik a modern, személyre szabott terápiák hozzáférhetővé tételét, úgy, hogy azok társadalmi költségei csökkenjenek. A Roche 2030-ig szeretné elérni, hogy a jelenlegihez képest háromszor-ötször több innovatív megoldás jusson el a betegekhez, 50 százalékkal alacsonyabb költségen.

 

„A koronavírus-válság olyan új kihívások elé állított bennünket, amelyek rávilágítottak az egészségipari innovációk nemzetstratégiai jelentőségére” – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Hozzátette: „A maihoz hasonló alkalmak megmutatják, hogy a hagyomány és a korszerűség, a tradíció és az innováció együtt jelentik a fejlődés garanciáját: a Roche által Magyarországnak adományozott Digitális Betegútmenedzsment Applikációnak köszönhetően a magyar betegellátás is átléphet a XXI. század kapuján. A Magyar Kormány célkitűzése, hogy az egészségipar minél több szegmensében ilyen megoldások váljanak alkalmazhatóvá.” 

 

A Digitális Betegútmenedzsment Applikáció fejlesztését a Roche 100 százalékos tulajdonában álló Magyar Személyre Szabott Egészségügy Fejlesztésért Alapítvány (SzEFA) menedzselte együttműködésben a Kecskeméti Megyei Kórház munkatársaival, pácienseivel.

 

Az applikáció segítségével a finanszírozó vagy ellátó előre tervezheti a kapacitásokat, nyomon követheti a betegutakat, szükség esetén beavatkozhat. Értékalapú kimutatások készíthetők intézményenként, orvosonként. A statisztikák pontos képet adnak a kezelések hatékonyságáról, a források felhasználásáról, az egyedi „jó gyakorlatok” kidolgozásáról, megvalósításáról.

 

A Roche alapítványa térítésmentesen adja át az applikációt az Országos Kórházi Főigazgatóságnak.

 

A BetMen applikációt bemutató videó:

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01