Új betegútmenedzsment applikációt adományoz hazánknak a Roche Magyarország
Digitális betegútmenedzsmenttel bővülhet Magyarország e-egészségügyi rendszere, az EESZT a Roche Magyarország jóvoltából. A gyógyszergyártó által fejlesztett applikációval tervezhetővé tehető a betegellátás az alapellátástól a szakorvosi kezeléseken át az utógondozásig, illetve a terápiák elemzéséig.
Digitális Betegútmenedzsment Applikáció – röviden BetMen – így nevezik azt az innovatív technológiai szolgáltatást, amelyet a Roche Magyarország Kft. az Országos Kórházi Főigazgatóságnak adományoz. A Roche immár a Magyar Kormány stratégiai partnereként egy újfajta szerepet tölt be a hazai egészségügyi rendszerben. Olyan globális és integrált megoldást kínál, mely végigkíséri a pácienst a teljes betegútján: korai kezelést nyújt, lehetővé teszi a megelőzést, elkerüli a szükségtelen terápiákat és folyamatosan értékeli az elvégzett kezelések hatékonyságát.
A BetMen, amely hamarosan bekerül Magyarország e-egészségügyi rendszerének, az EESZT-nek applikációjába, arra kínál megoldást, hogy tervezhetővé tegye a betegellátást az alapellátástól a szakorvosi kezeléseken át az utógondozásig, illetve a terápiák elemzéséig. A platform kezelési tervet, időpontfoglalási rendszert, konzultációs lehetőséget kínál a felhasználóknak, a háziorvosnak, a szakorvosnak és a páciensnek, mindezt úgy, hogy az a beteg minél gyorsabb gyógyulását szolgálja a lehető legkisebb klinikai terheléssel. A kezelési tervvel, a terápiákkal kapcsolatos tapasztalatok alapján az interaktív megoldásoknak köszönhetően a kezelések közben is módosíthatók a terápiás eljárások, a páciens visszajelzései iránymutatóak a háziorvos és a szakorvos számára is.
Az applikáció ünnepélyes átadásán Raffaella Bondi, a Roche Magyarország ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy az idén 125 éves Roche elkötelezett a magyar egészségügy támogatása mellett, felajánlja nemzetközi tapasztalatait, innovatív megoldásait a fenntartható, értékalapú egészségügyi modell létrehozásához. Mint az innovatív egészségipar meghatározó szereplője, a Roche keresi és támogatja azokat a magyar kezdeményezéseket, amelyek segítik a modern, személyre szabott terápiák hozzáférhetővé tételét, úgy, hogy azok társadalmi költségei csökkenjenek. A Roche 2030-ig szeretné elérni, hogy a jelenlegihez képest háromszor-ötször több innovatív megoldás jusson el a betegekhez, 50 százalékkal alacsonyabb költségen.
„A koronavírus-válság olyan új kihívások elé állított bennünket, amelyek rávilágítottak az egészségipari innovációk nemzetstratégiai jelentőségére” – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Hozzátette: „A maihoz hasonló alkalmak megmutatják, hogy a hagyomány és a korszerűség, a tradíció és az innováció együtt jelentik a fejlődés garanciáját: a Roche által Magyarországnak adományozott Digitális Betegútmenedzsment Applikációnak köszönhetően a magyar betegellátás is átléphet a XXI. század kapuján. A Magyar Kormány célkitűzése, hogy az egészségipar minél több szegmensében ilyen megoldások váljanak alkalmazhatóvá.”
A Digitális Betegútmenedzsment Applikáció fejlesztését a Roche 100 százalékos tulajdonában álló Magyar Személyre Szabott Egészségügy Fejlesztésért Alapítvány (SzEFA) menedzselte együttműködésben a Kecskeméti Megyei Kórház munkatársaival, pácienseivel.
Az applikáció segítségével a finanszírozó vagy ellátó előre tervezheti a kapacitásokat, nyomon követheti a betegutakat, szükség esetén beavatkozhat. Értékalapú kimutatások készíthetők intézményenként, orvosonként. A statisztikák pontos képet adnak a kezelések hatékonyságáról, a források felhasználásáról, az egyedi „jó gyakorlatok” kidolgozásáról, megvalósításáról.
A Roche alapítványa térítésmentesen adja át az applikációt az Országos Kórházi Főigazgatóságnak.
A BetMen applikációt bemutató videó:
Kapcsolódó cikkek
- A teljes papírmentesség nem reális cél a következő 10-20 évben
- Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén
- Mesterséges intelligenciát használó eszköz készül a melanóma korai felismerésére
- Ellenőrizd szívműködésed a Szív Világnapján!
- Digital Health Summit: Elkerülhetetlen a digitalizáció a jövő gyógyszeripara számára
- Digitalizációval a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermek gyógyulásáért
- Robbanás előtt az egészségügyi digitalizáció Magyarországon
- A világ első IVF szimulátora VR-ben és böngészőben az ARworks-től
- Digitális sportorvosi rendszer segíti Tokió 2020 versenyzőit
- Nyálból mutatja ki a koronavírus jelenlétét az új, otthoni használatra engedélyezett gyorsteszt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.