Hogyan lehet sikerre vinni egy bértárgyalást?
Rengeteg munkahelyen alkalmazzák azt a módszert, amikor a munkáltató nem ismerteti a fizetés konkrét összegét, helyette a munkavállalótól várja, hogy fizetési igényt fogalmazzon meg. Egy bértárgyalás lehet előnyös a munkavállaló számára, ha pontosan tisztában van vele, hogy milyen módszerekkel érheti el a kitűzött célját.
A bértárgyaláson fontos, hogy tisztán lásd az értékeidet, és eszerint próbálj reális fizetési igénnyel előállni.
Informálódj a fizetésekről
Gyűjts némi információt arról, hogy a hasonló pozícióban lévő emberek milyen fizetést kapnak. Persze, ha van erre lehetőséged. Ha teljesen ismeretlenként csatlakozol a vállalathoz, akkor ebben nehezebb dolgod van, de más cégek alkalmazottainál is érdeklődhetsz, akik hozzád hasonló munkakörben dolgoznak.
Légy felkészült
Tudnod kell az alapfogalmakat, mint például a nettó és bruttó közötti különbség. Tájékozódj a cégről, hogy mennyi lehet az árbevétele, mennyire volt sikeres az utóbbi években. Így nagyjából kapsz egy képet arról, hogy mit is várhatsz el tőlük. Fogalmazd meg előre magadnak otthon, hogy mik a te elvárásaid mind anyagilag, mind más területen, így felkészülten tudod majd számukra prezentálni.
Várj a megfelelő alkalomra
Nem szükséges az interjún egyből a fizetési igénnyel kezdeni, előtte nyilván le kell tudni bizonyos köröket. Ha minden stimmel, utána bátran rá lehet térni az anyagiakra, ám ezzel óvatosan kell bánni. Jó, ha a munkáltató hozza fel a témát vagy vezet rá téged, de, ha ez nem történik meg, akkor sincs gond, intelligensen fel lehet vázolni igényeidet. Ne feledkezz meg a béren kívüli juttatásokról, hiszen manapság egyre több cég kínál ilyen téren is jó feltételeket.
Egy összeg helyett bérsáv
Nem minden munkáltató szimpatizál a konkrét összegekkel, épp ezért felkészülhetsz egy bizonyos bérsáv meghatározásával is. Így a munkaadónak is könnyebb feladata lesz, hiszen hamarabb közös nevezőre juttok, illetve ő is szerepet kap a pontos összeg meghatározásában.
Fizetésről tárgyalni mindig nehéz feladat, hiszen amúgy is egy diszkrét témáról beszélünk. Ha fontos számodra, hogy megnyerd az adott pozíciót, de (még elfogadhatóan) kevesebbet ajánlanak az elvártnál, akkor érdemes megfontolni annak elfogadását, és a jövőben hajtani a fizetés megemeléséért.
Forrás: munkaeropiac.eu
Szerző: B.B.
Fotó: Envato
Kapcsolódó cikkek
- Irodai munka ülve vagy állva? Melyik jobb nekünk?
- K&H jövőkutatás: egy munkahely? inkább több!
- A home office átka – ezért megterhelő az összezártság még a legnagyobb szerelemben is
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- Így lehet építeni a nemek közötti különbségekre a munkahelyeken
- Kiváló munkakörülményekért nyert munkáltatói díjat az SAP Hungary
- Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
- Nőtt az igény a zöld munkahelyekre
- Mivel vonzhatod a cégedhez a Z generációt?
- Esélyegyenlőségi törekvéseiért elismerésben részesült a Magyar Telekom Csoport
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.