Közösségi közlekedés a zöld jövőért
A MÁV-Volán-csoport „Közösségi közlekedés a zöld jövőért” címmel kampányt indított a fenntarthatóság jegyében, amelyben felhívja a figyelmet az egyéni döntések fontosságára a közlekedési mód megválasztásában.
A vállalatcsoport leányvállalatai által nyújtott személyszállítási szolgáltatás adja Magyarország közösségi közlekedésének gerincét. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának negyedéért a közlekedés felelős, ehhez a vasúti ágazat csak 1 százalékkal járul hozzá. Jelentősen növelni kell a közösségi közlekedés szerepét a személyközlekedésben, illetve a vasút részarányát az áruszállításban ahhoz, hogy az Európai Unió által 2050-re megfogalmazott klímacél elérhető legyen, és 90 százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás.
A márciusban zajló kampány leginkább az autót, mint közlekedési eszközt előnyben részesítőket szólítja meg annak érdekében, hogy minél többen válasszák megoldásként a közösségi közlekedést. A MÁV-Volán-csoport folyamatosan azon dolgozik, hogy az ország vasúti és közúti hálózatán modern, összehangolt, kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást tudjon kínálni. A cél, hogy a közösségi közlekedés versenyképes alternatíva legyen az utazók számára, és egyre többeket ösztönözzön ennek használatára az egyéni utazás helyett.
600 utas elszállítása megoldható egyetlen KISS emeletes motorvonat-, egy hatkocsis HÉV szerelvény, vagy három autóbusz segítségével, ezzel szemben egyéni megoldással ugyanez a létszám a környezetet és a közutakat – az utazási szokásokat figyelembe véve – akár négyszázötven autó közlekedésével is terhelheti.
A környezetvédelmi kampányban alkalmazott „AR”, azaz virtuális valósággal kiterjesztett plakátok az Artivive alkalmazás használatával további információkat adnak a busz, vonat vagy hév ikonokon.
Az Artivive alkalmazás letöltése:
Android eszközre https://play.google.com/store/apps/details?id=com.artivive&hl=hu&gl=US
iOS eszközre https://apps.apple.com/us/app/artivive/id1188737494
A vasúttársaság egy éve indította el fenntarthatósági weboldalán a CO2-számlálót, amely másodpercenként nyomon követi, hogy az utasok – azzal a választásukkal, hogy autó helyett vonattal közlekedtek – hány tonna szén-dioxid légkörbe jutását akadályozták meg. A számláló elindításától számított egy év alatt a vasúti közlekedést választó utasok több mint 909 ezer tonna károsanyag-kibocsátástól kímélték meg környezetünket.
Kapcsolódó cikkek
- A MÁV-START automatáiból már BKK bérletek és időszakos jegyek is kaphatók
- A Continental az autóból a villamosba viszi át a szem elé vetített kijelzőt
- Nem hagyják magukra az ukrán munkavállalókat
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- A Shell a legkisebbeknek segít elsajátítani az alapvető közlekedési szabályokat
- Szélütéses betegeknek segít egy mobilapp
- Vadiúj, ingyenes autós applikáció alakíthatja át az autópiacot
- A német autópályákon a magyar IT biztonságban hisznek
- Jól teljesít a MÁV applikációja
- A HUAWEI P50 sorozat készülékein is elérhető lesz az érintésmentes fizetés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.