Modern könyvelési megoldások mesterséges intelligencia alapú alkalmazásokkal

forrás: Prím Online, 2022. április 15. 12:02

A Planimeter Kft. sikeresen teljesítette az „A modern könyvelés támogatása mesterséges intelligencia alapú alkalmazásokkal” elnevezésű, NKFI Alapból megvalósuló innovációs projektet, melynek során célkitűzésük egy tanuló algoritmust használó, könyvelést támogató rendszer – web-alapú alkalmazás – kifejlesztése volt.

A kutatás-fejlesztés eredményeként létrejött egy web-alapú alkalmazás prototípusa, amely képes NAV-adatbázisok (számlák) beolvasására, támogatja adott cég számlatükrének leképezését, segíti a számlák kontírozását, vagyis – ez a fejlesztés legfőbb eredménye – gépi tanuló algoritmusok felhasználása révén segíti az automatizált kontírozást.  

 

Mivel a könyvelésben nem lehet hibázni, célkitűzés volt a 100%-os minőség biztosítása. Ennek megfelelően került a rendszerbe beépítésre a ROC (Receiving Operating Characteristics) elemzés, mint KPI (Key Performance Indicator). 

 

 

A felhasználó autentikációt egyelőre nem tartalmazó alkalmazás online elérhető és tesztelhető. A szükséges adatok (számla adatok, számlatükör) megadása után a tanuló algoritmus indítható, a tanulási algoritmus inicializálható. A rendszer eredményessége már a második hónap számla adatainak betöltésével tesztelhető. 

 

A rendszer részét képezi a tanulási algoritmus hatékonyságát mérő ún. ROC-görbe integrálása is, amely révén pontosan megadható a nem helyesen osztályozott számlák száma és aránya. Míg az eredeti célkitűzés a 100%-os, hibamentes automatizált kontírozás volt, ez a cél csak határértékben érhető el. A feladat jellegét tekintve elengedhetetlen a folyamatok humán kontrollja, a kimenetek tételes ellenőrzése (amely lépés egyébként nélkülözhetetlen a tanulási algoritmus folyamatos fejlesztéséhez is). 

 

A fejlesztés eredménye egy web alapú rendszer formájában jött létre és érhető el. A rendszer képes egy adott cég számlatükrének és havi számla adatainak fogadására, a tanulási folyamat támogatására, a háttérben futó osztályozás minőségének mérésére. 

 

Az első tapasztalatok alapján továbbfejlesztési ötletek is születtek, ezek megvalósítása szintén folyamatban van.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01