Fenntarthatóra hangolva

forrás: Prím Online, 2022. április 27. 12:36

Jegyvásárlásnál, koncertinformációknál jóval többet tud az SAP és a Coldplay együttműködésében kifejlesztett Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A mobilalkalmazással az alkotók nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy csökkentsék a népszerű zenekar világ körüli turnéjának karbonlábnyomát. Az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető app egyebek mellett segít a rajongóknak környezetkímélő módon eljutni a koncertekre, és jutalmazza is a megfelelő közlekedési forma kiválasztását.

Amint kihirdetik egy várva várt koncert dátumát, a rajongók elkezdenek gondolkodni azon, hogyan jutnak el annak helyszínére. A válasz a karbonlábnyomra is kihathat, ez pedig a bolygót is érinti. Sokan nincsenek tisztában ezzel, pedig a megfelelő motivációval és eszközökkel milliókat lehet jó irányba, a fenntarthatóság felé terelni.

 

A Coldplay napjaink egyik legnépszerűbb és legcéltudatosabb zenekara. A brit csapat küldetésének tekinti, hogy világkörüli turnéja a lehető legfenntarthatóbb, leginkább környezetbarát módon valósuljon meg, így aztán törekszik a fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás csökkentésére, a zöld technológiák használatára. Ehhez keresett megfelelő eszközöket, amelyek egyúttal a rajongókkal való kapcsolatteremtésre is lehetőséget adnak – így rávezethetik őket arra, hogy csatlakozzanak a küldetéshez.

 

 

A célok eléréséhez az együttes az SAP-t választotta partneréül. „Technológiánk és megoldásaink segítségével világszerte lehetővé tesszük különböző szervezetek számára, hogy a fenntarthatóságra törekedjenek” – mondja Christian Klein, az SAP SE vezérigazgatója és igazgatósági tagja. „A Coldplay és az SAP egyaránt mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és lelkesen egyesítettük erőinket annak érdekében, hogy a zenekar turnéit környezetkímélővé tegyük”.

 

Az SAP és a Coldplay együttműködésének köszönhetően született meg a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A program az interaktív élményeket olyan funkciókkal kombinálja, amelyek segítenek a rajongóknak a környezetet jobban kímélő döntéseket meghozni. A felhasználók különböző szekciókban más és más módon válhatnak a Coldplay világának részévé.

 

Az első lépést a fenntarthatóság felé az applikáció utazási részében tehetik meg a rajongók. Itt hét különböző közlekedési mód – autó, taxi, vonat, tömegközlekedés, kerékpár, gyaloglás vagy repülőgép – közül választhatnak, és szembesülhetnek annak tényleges hatásával a karbonlábnyomukra. A mobilalkalmazás a környezetkímélő opciókat kedvezmény-kuponokkal jutalmazza, ezeket a Coldplay online áruházában lehet beváltani. 

 

 

Az applikáció Turné részében megtalálhatók az olyan fontos információk, mint az állomások, helyszínek, időpontok, esetleges változások. Az alkalmazáson keresztül a felhasználók jegyet vehetnek, és kedvenc felvételeiket is megoszthatják a közösségi média felületeken. A Bolygó szekcióban a fenntarthatóság témakörében interaktív játékokban vehetnek részt, amelyeken keresztül többet megtudhatnak a Coldplay erőfeszítéseiről és a turné résztvevőiről. Az Univerzumban saját Coldplay témájú tartalmakat hozhatnak létre kiterjesztett valóság felhasználásával - képeket, videókat készíthetnek, vagy akár földönkívüliekkel is táncolhatnak, majd mindezt megoszthatják a közösségi oldalakon. Eközben exkluzív anyagokhoz, élő koncertközvetítésekhez és a zenekarral kapcsolatos hírekhez is hozzáférhetnek. 

 

Az SAP a világszínvonalú élmény megteremtéséhez két csúcskategóriás megoldását, az SAP Business Technology Platformot és az SAP Cloud for Sustainable Enterprisest alkalmazta. A Coldplay ezen kívül az SAP Analytics Cloudot is használja, hogy az applikációban megadott adatok alapján elemezze a rajongók karbonlábnyomát, ami hozzájárul a turné karbonlábnyomának kiszámításához.

 

„Az elmúlt néhány évben kitaláltuk, hogyan tehetjük a fenntarthatóságot a turné központi témájává, és ennek a víziónak és elköteleződésnek a valóra váltásában nagy szerepet játszik a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app. Nagyon büszkék vagyunk az SAP-val folytatott együttműködésünkre, a cég egy olyan izgalmas applikációt fejlesztett ki, amely segít rajongóinknak környezetkímélő módon eljutni előadásainkra” – hangsúlyozza a zenekar.

 

Azok a kihívások, amelyekkel a Coldplay szembenéz a közönség utazása kapcsán, nem csak a zeneiparban jelentkeznek. Rengeteg vállalat küzd az olyan széndioxid-kibocsátások kezelésével, amelyeket nem saját tevékenysége okoz, vagy nincs közvetlen befolyása rájuk – ezek az úgynevezett Scope 3 kibocsátások. Az SAP világszerte segítséget nyújt a cégeknek, hogy intelligensen fenntarthatóvá váljanak a digitális megoldások és a fenntarthatóság átfogó irányításának képessége révén. A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció kiváló példa arra, hogy együtt képesek vagyunk felhívni a figyelmet a fontos problémára, tettekre késztetni másokat, és ami a legfontosabb: változást elérni a környezet védelme érdekében.

 

A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető. A zenekar világkörüli turnéja július elején éri el Európát, ahol egészen az augusztus 24-i glasgow-i koncertig tartózkodik különböző állomásokon a Coldplay. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36