„Kiváló kutatási infrastruktúra” címet kapott a JKK
Egyre meghatározóbb szerepet tölt be az autonóm közlekedési rendszerek és az elektromobilitás kutatásában a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja, amit nemzetközi színvonalú laborháttér, tesztpálya és berendezések segítenek Győrben és a zalaegerszegi ZalaZONE Parkban. Ezt ismerte el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a „Kiváló kutatási infrastruktúra” adományozásával.
„Magyarország nemzetközi összehasonlításban is kiváló kutatási infrastruktúrái – a velük együttműködő oktatási és kutatási intézmények alkotta ökoszisztémában – kulcsfontosságú szereplői a siker és kiválóság érdekében végzett folyamatos tudományos erőfeszítéseknek” – fogalmazott dr. Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal tudományos és nemzetközi elnökhelyettese abban a kiadványban, amelynek célja, hogy bemutassa a legjobbnak ítélt magyarországi kutatási infrastruktúrákat, és egyúttal felhívja a figyelmet az ott elérhető kutatási és együttműködési lehetőségek széles körére. Hozzátette: egyre növekszik azon kutatási infrastruktúrák száma, melyek minden tekintetben világszínvonalúak. A kötetben a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) is szerepel, amely mostantól használhatja a „Kiváló kutatási infrastruktúra” elismerő címet.
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának önvezető autója a ZalaZONE tesztpályán, ahol jelentős infrastrukturális fejlesztések is segítik a kutatásokat. (Fotó: Májer Csaba József)
A kiadvány hangsúlyozza: a JKK munkatársai az Autonóm Közlekedési Rendszerek Központjában, az e-Mobilitás Központban, az Ipar 4.0–Mobil Robotika Központban és a Mesterséges Intelligencia Központban azon dolgoznak, hogy a jövő közlekedése kompromisszumok nélküli, biztonságos, egyszerű és fenntartható legyen. Ennek kutatási irányai olyan aktuális területeket fognak át, mint az elektromobilitás, a gépi tanulás, a környezetérzékelés, a robotika, a járműszimuláció, az önvezető járműirányítási, a telekommunikációs, valamint az intelligens közlekedési rendszerek. Emellett a JKK kiemelkedően nagy hangsúlyt fektet a hallgatói tehetséggondozásra, a kutatói utánpótlás biztosítására: a kutatómérnökök mentorként támogatják a fiatal tehetségeket.
„Büszkén viseljük az elismerő címet, amiért köszönettel tartozunk a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatalnak. Ez újabb visszaigazolást jelent, hogy kutatás-fejlesztési tevékenységünket rendkívül modern infrastrukturális háttér segítségével végezhetjük, erősítve a térség versenyképességét. A győri laboratóriumi háttér és eszközpark nagymértékben fejlődött az elmúlt években, emellett hatalmas támogatást jelent a Széchenyi István Egyetem egyre erősebb zalaegerszegi jelenléte. Az intézmény jelenleg is fejleszti tudományos és innovációs parkját a ZalaZONE parkban, amely egyszerre segíti a kutatás-fejlesztést, az oktatást és hallgatói csapataink tevékenységét. Felbecsülhetetlen értékű lehetőséget jelent, hogy munkatársainknak, hallgatóinknak hozzáférésük van Európa egyik legkorszerűbb tesztpályájához” – hangsúlyozta dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának központvezetője. Megjegyezte: különösen büszke ara, hogy az autonóm járművekkel kapcsolatos kutatásaikhoz saját alsó és felső szintű járműirányítási platformot fejlesztettek.
Dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának központvezetője (Fotó: Májer Csaba József)
A JKK tevékenységét számos neves intézmény, szervezet együttműködésével végzi. Közülük Magyarországon érdemes kiemelni – a már említett ZalaZONE mellett – a Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetet (SZTAKI), a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet, az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatot, a Szegedi Tudományegyetemet, a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratóriumot és az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratóriumot. A legfontosabb külföldi partnerek sorában megtalálható az egyesült államokbeli Massachusetts Institute of Technology (MIT), a lengyel Gépjárműközlekedési Intézet, a bécsi, a grazi, a kolozsvári és a brnói műszaki egyetem, valamint a Brassói Erdélyi Egyetem is.
Kapcsolódó cikkek
- Új utakon jár a Széchenyi-egyetem a mérnökképzésben
- A legmodernebb autóipari fejlesztéseibe engedett bepillantást a Széchenyi-egyetem és az Audi Hungaria
- Mi kell a sikeres vállalkozáshoz? Erre adott a választ a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubja
- Életmentő és kárfelmérő robotot tökéletesít a SZE mérnöke
- Drónkutatás a győri Széchenyi-egyetemen
- Gyakorlati tudást és munkatapasztalatot kínálnak a Széchenyi István Egyetem duális képzései
- A hallgatók számára is előnyös a Széchenyi István Egyetem egyre erősebb jelenléte a ZalaZONE parkban
- Rekordszámú résztvevő és a jövő technológiája a Széchenyi-egyetem innovációs kiállításán
- Partneri nap és tehetségbörze
- Elkezdődött Gépészeti Szakterületek Nemzetközi Hallgatói Konferenciája
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.