A jövő szakembereit a Magyar Telekom támogatásával képzik
Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra.
Május 17-én a Távközlés Világnapját ünnepeljük. Ma már ez egészen mást jelent, mint akár néhány évvel ezelőtt. A távközlés és a digitalizáció a jövő záloga, enélkül elképzelhetetlen lenne önvezető autókról, robotizációról, adatvezérelt gyártásról vagy e-egészségügyről beszélni. A távközlési szakemberek képzése is fókuszba kerül, mert csak velük együtt tudjuk ezt az utat bejárni. Az informatikai oktatásról és a munkaerőpiacokon világszerte tapasztalható informatikusszakember-hiányról sok szó esik, ritkán hallhatunk azonban arról, hogy a távközlési szakma is generációváltáson megy át, és nagy szükség van az új szakemberekre, hogy fejlesszék, működtessék a távközlési infrastruktúrákat a jövőben. Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy Magyarországon kevés középfokú intézményben zajlik szakirányú oktatás.
Mindezek ismeretében döntött úgy a Magyar Telekom, hogy együttműködést kezd a Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikummal, a Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikummal, valamint a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Puskás Tivadar Távközlési és Informatikai Technikummal. Az aláírt együttműködési megállapodás részeként a Magyar Telekom segíti az intézményeket a távközlési szakmák népszerűsítésében, tevékenyen részt vesz az iskolák szakmai rendezvényein, a vállalat képviselői előadásokat, szakmai beszélgetéseket tartanak a diákoknak tudásátadás céljából. A három intézménynek szánt több száz eszközt (optikai eszközöket, szervereket és hálózati eszközöket) oktatási célra tudják használni, a diákok megismerhetik azok felépítését, alkatrészeit, szét- és összeszerelésüket. A vállalat ezen kívül azt a kiemelt feladatot is vállalja, hogy az oktatási anyagokat naprakészen tartja, segítve ezzel az oktatókat és a diákokat abban, hogy tudásukat azonnal kamatoztatni tudják majd. A partnerség keretében pedig a diákok aktívan is részt vehetnek a Magyar Telekom műszaki kiszolgálási területének napi feladataiban, diákmunkatársként.
„A három technikummal elindított együttműködés közvetlen átjárást teremt az oktatás és a munka világa között, segítve ezzel azokat a tanulókat, akik fontosnak tartják, hogy korszerű, versenyképes tudással felvértezve lépjenek majd ki a munkaerőpiacra. Célunk, hogy újra vonzóvá tegyük a fiatalok számára a távközlési szakmákat, és kineveljük a jövő távközlési szakembereit a régióban, részben azzal a szándékkal, hogy a Telekomnál is biztosított legyen a szakemberutánpótlás” – mondta el Nagy Péter, aki a Magyar Telekom Service Management and Field Operations Tribe Lead-jeként a helyszíni üzemeltetés biztosításáért, valamint a hálózati és szolgáltatási hibák megelőzéséért, elhárításáért felel a távközlési vállalatnál.
Kapcsolódó cikkek
- A Codecool végzősei mostantól eldönthetik, hogy hol szeretnének dolgozni
- Gyakorlatot és állásajánlatot is szerezhetnek az Óbudai Egyetem új tanszékének hallgatói
- Egyenes út az IT világába
- Versenyképes informatikai tudás a Pannon Egyetemen
- Újabb diáklányok kapnak támogatást, hogy akár programozók is lehessenek
- Eltűntek a belépési korlátok a programozóképzésből
- Hello IT! for Women: júliusban ingyenes informatikai kurzus indul nők számára
- Ingyenes élményinformatika kurzus indul az ELTE Informatikai Karán
- A Microsoft támogatásával folytatódhat tovább a HTTP Alapítvány digitális képzési programja
- Az elvárások hajtják, a munkaerőhiány fékezi a digitális transzformációt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.