Digitális újításokkal felszerelt épületek a Liget Budapest Projektben
Üzemeltetői szempontból is a legkorszerűbb megoldásokat vonultatja fel a Liget Budapest két kiemelkedő épülete, a Néprajzi Múzeum és a Magyar Zene Háza. A beruházás fenntarthatóságának kulcsa, hogy energia- és erőforrástakarékos, digitális megoldások szolgálják mind az üzemeltető munkáját, mind a látogatók kényelmét. A Néprajzi Múzeum területén több mint 100 wifi access point biztosítja a kommunikációt, a Magyar Zene Háza digitális megoldása pedig itthon elsőként teszi lehetővé az alkotások követését saját eszköz használatával.
A Néprajzi Múzeum új otthonául szolgáló, rangos nemzetközi díjakkal elismert, különleges épületben közel 7000 négyzetméter kiállítási tér, és a tetőszinten ugyanennyi szabadon bejárható zöldfelület áll a látogatók rendelkezésére. A hatalmas terület teljeskörű lefedettségének biztosítása érdekében a T-Systems több mint 100 wifi access point-ot szerelt fel, melyhez az internet kapcsolatot a Magyar Telekom biztosítja. Az épület IFR (Integrált Felügyeleti Rendszer) és IT hálózata a Városliget Zrt. központi infrastruktúrájához optikai kapcsolaton keresztül csatlakozik: több mint 1000 db gyengeáramú IFR végponthoz közel 86 km rézre és optikai kábelre volt szükség. Az épület bejárati pontjait, a kiállítások biztonságát, a belső kiszolgálóhelyiségeket, valamint az épületen belüli különböző zónák védelmét többek között 280 IP-kamera biztosítja.
„A modern épületüzemeltetés egyik legfontosabb szempontja az információ és az ezt lehetővé tevő adat. Ahogy a közelmúltban átadott két épületnél, úgy a nagyobb irodaházak működtetésében is elsődleges, hogy valamennyi adat egy felületen, 7/24, azonnal elérhető legyen, hogy biztosítsa a fenntartó számára a beavatkozás lehetőségét. A legfontosabb természetesen ez a biztonsági területen. Mindez csak a biztonságos és költséghatékony működtetés szempontjából nélkülözhetetlen, hanem az üzemeltetők válláról is leveszi a terhek egy részét.” – hangsúlyozta Szőke Péter a T-Systems Magyarország key account menedzsere.
Szintén a Liget Budapest Projekt részeként megvalósult Magyar Zene Háza épületében a hálózati megoldásokon túl a biztonságtechnikáé a főszerep, hiszen többek között az intézmény egyik népszerű attrakciójának, a „Kreatív hangtér”-nek fokozott védelmét biztosító rendszereknek nem csak láthatatlannak, hanem kiemelten megbízhatónak is kell lenniük. Az objektum különlegessége, hogy interaktív zenehallgatási lehetőséget is biztosít a látogatók számára, amely a T-Systems Magyarország által telepített wifi rendszeren működik. Az állandó kiállításon interaktív zenehallgatásra is van lehetőség, egy alkalmazás segítségével mindig a látványhoz igazodó zeneműveket hallgathatnak a tárlatot látogatók. Az épület energiaellátását nagyobb részben megújuló energiaforrásokból fedezik, ennek biztosítására 120 talajszondát helyeztek el 100 méter mélyen a föld alá a geotermikus energia kiaknázása érdekében. További rendkívül innovatív, szinte példa nélküli megoldás, hogy az épület hűtését távhűtés biztosítja, amelyet a közeli Műjégpálya kapacitása biztosít.
A Liget Budapest Projekt során kiemelt figyelmet fordítottak a hatékony üzemeltethetőségre, az ökológiai lábnyom minimalizálására és a Városliget hagyományos értékeire. Emellett nyitottak voltak az újításokra, és a jövőbiztos megoldásokra, melyek megvalósításában a T-Systems Magyarország vett részt. Mindkét épület a BREEAM (Building Research Establishment's Environmental Assessment Method) nemzetközi épületfenntarthatósági minősítési rendszer előírásait követi.
Fotók: ligetbudapest.hu
Kapcsolódó cikkek
- Saját fejlesztéseivel is készül az Ipar 4.0 –ra a T-Systems Magyarország
- Kiberbűnözés: Megjelent a fegyvertárban a mesterséges intelligencia is
- A bizalom a kulcs a hibrid munkavégzéshez
- Digitalizálja repülési dokumentációit a Wizz Air
- Gyakorlatot és állásajánlatot is szerezhetnek az Óbudai Egyetem új tanszékének hallgatói
- Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
- Az adatvédelem és a kiberbiztonság az egyetemek számára is prioritás
- Az IBM és a Cisco közösen segíti a távoktatást
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
- A Telekom segíti ügyfeleit a koronavírus miatt kialakult helyzetben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.