Váratlan üzleti helyzetek kezelése a vakáció alatt

forrás: Prím Online, 2022. június 10. 12:44

Az elektronikus aláírás hatalmas segítséget és biztonságot jelenthet egy váratlan üzleti helyzet, hirtelen jött céges ügy kezelésében a nyári időszakban is.

Szokás mondani, hogy felgyorsult világban élünk, és akár pozitív, akár negatív kontextusban vizsgáljuk ezt a kérdést, tény, hogy a technológia gyakorlatilag lebontotta térbeli és bizonyos szempontból az időbeli korlátokat is. Az internet globális hálózata és a technológiai eszközök – akár a legegyszerűbb okostelefon is – még az indiai óceán közepén is képes lehet majdnem irodai színvonalú munkaállomás kialakítását biztosítani. Legalábbis abban az értelemben, hogy az e-mailek, információk, dokumentumok, digitális adatok vagy szerverek néhány kattintással elérhetők bárhol a világon. Talán nem meglepő, hogy ebben a digitalizációs környezetben az elektronikus aláírások terén is hatalmas robbanás zajlott le az elmúlt 6-7 évben, a korábban évi 89 millió e-aláírási tranzakció közel tízszeresére 754 millióra ugrott globálisan.

 

Kis figyelem és egy néhány ezer forintos befektetés, több milliós hasznot hozhat

A digitális robbanás mellett természetesen a pihenés is jár mindenkinek – melyre érdemes tudatosan is figyelni –, azonban még a legakkurátusabban előkészített nyári szabadság alatt is előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor egy cégvezetőnek, még ha csak néhány órára is, de be kell szállnia az üzletmenetbe.

 

„Különösen az elmúlt években nőtt meg azoknak a cégvezetőknek, céges aláíróknak a száma az ügyfeleink között, akik először kimondottan egyfajta megbízható, biztonsági tartalékként fordultak hozzánk e-aláírás igénylésének céljából. Sokan közülük azt szerették volna, hogy kézi aláírással azonos joghatással tudjanak aláírni szerződéseket elektronikusan, rugalmasan és egyszerűen.” – mondta el az e-aláírások és IT biztonsági megoldások fejlesztésére szakosodott bizalmi szolgáltató, a Microsec értékesítési igazgatója Espán Zsolt. A szakember hozzátette, sokan a külföldi üzleti utak és nyári utazások miatt igényeltek elsősorban e-aláírást, hogy a távollét alatt is alá tudjanak írni bármilyen dokumentumot, majd később “rászoktak” a mindennapi e-aláírás használatra. „Általános tapasztalatunk, hogy sokaknak éppen a vakációhoz adott egyfajta biztonságot és szabadságot az, hogy képesek elektronikusan aláírni egy hirtelen jött megkeresést, jogi iratot. Van olyan ügyfelünk, akinek kollégái egy fontos tender-hiánypótlást készítettek elő, amelyet a vezető néhány perc alatt aláírt a görög tengerparton és később – miután megnyerték a versenyeljárást – boldogan mesélte, hogy több millió forintot ért az általunk biztosított e-aláíró szolgáltatás.” – emelte ki a szakember, aki szerint a havi 3-4 ezer forinttól már igényelhető szolgáltatás ilyen értelemben „aranyat érhet” bármely cégvezető „eszköztárában”. A szakember hozzátette az ügyfelek az alapvető e-aláíró funkciók mellett, kimondottan hasznosak tartják, hogy aláírásukat a digitális dokumentum, bármely pontjára tetszőlegesen elhelyezhetik.

 

 

Aláírás mobilon, bárhol, bármikor: 100%-ban támogatja a távoli munkát

Persze a fenti, némileg extrém esettől eltekintve is igaz, hogy az e-aláírás, különösen az új generációs okostelefonokon is egyszerűen használható megoldások, sok szempontból képesek kényelmesebbé és egyszerűbbé tenni a munkát. Nem csupán arról van szó, hogy papírmentessé válnak a folyamatok és a digitális világban maradva fenntarthatóbb és költséghatékonyabb módon intézhetjük a céges ügyeket, de arról is, hogy bárhol és bárhonnan megtehetjük mindezt. A minősített tanúsítványon alapuló e-aláírás azt jelneti, hogy a kézi aláírással azonos joghatású irat keletkezik, amely egyetlen gombnyomással, tökéletesen biztonságos módon megosztható a másik aláíróval, kollégákkal, üzletfelekkel vagy éppen egy hatósággal is. 

 

Még nem késő a nyaralás előtt lépni: videóazonosítással is igényelhető

Az e-aláírások új generációját, már személyes megjelenés nélkül egy rövid videóazonosítás útján is megigényelhetjük a bizalmi szolgáltatótól. Ehhez nem kell mást tenni, mint felkeresni például az e-szigno.hu weboldalt és akár 3 munkanapon belül megkaphatjuk e-aláíró minősített tanúsítványunkat, akár céges, akár magánügyek intézéshez. Már a legolcsóbban elérhető előfizetési csomag is lehetővé teszi, hogy okostelefonon vagy számítógépen írjon alá a felhasználó dokumentumokat.

 

Milyen dokumentumokat írhatunk alá elektronikusan?

A hazai és uniós jogszabályok (különösen a bizalmi szolgáltatásokat szabályozó ún. eIDAS rendelet) alapvetően teljes körben támogatják az e-aláírás alkalmazását. Akár üzleti-, akár magánügyben járunk el, bármilyen általunk elektronikusan, minősítetten aláírt, időbélyegzett irat teljes bizonyító erejűnek minősül. Így bármilyen jogi eljárásban, bíróság előtt a kézzel – akár két tanú előtt tett – aláírással egyenértékű. Bármilyen iratot, szerződést, teljesítés igazolást, számlát, munkaszerződést, HR dokumentumot vagy éppen NAV-os, CSOK-os beadványt is aláírhatunk elektronikusan.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37