Véleménykutatás az alternatív fizetési megoldásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: a Szövetség ezúttal az alternatív fizetési módok témáját vette górcső alá.
Az országos reprezentatív mintavételre 2022. májusban került sor az internetező felnőtt lakosság körében, a piackutatás 1000 fő online lekérdezésével zajlott le. A véleménykutatás több részből állt: vonatkoztak a kérdések az alternatív fizetési megoldások használatára, de a hazai lakosság pénzügyi tudására is kíváncsi volt a Szövetség.
A kutatás eredménye szerint, az internetező felnőttek körében a bankkártyás fizetés, a banki átutalás, az online fizetés, valamint a készpénzalapú fizetés a legismertebb fizetési megoldások (94-93-84-82 százalék).
A túlnyomó többség (92 százalék) használ legalább egy alternatív fizetési megoldást, elsősorban vásárláskor, valamint online vásárláskor fizet készpénzmentesen, alternatív módon (78-71 százalék).
Az alternatív fizetési megoldásokat használók kétharmada legalább hetente – 41 százalékuk pedig naponta – fizet alternatív eszközzel.
Az alternatív módon fizetők többsége (58 százalék) a fizetéseik több, mint felénél fizet ilyen módon. A többség (59 százalék) szívesen fizet így, és magabiztosan is használja a készpénzmentes fizetést (67 százalék).
Az alternatív fizetési megoldást nem használók leginkább megszokásból fizetnek készpénzzel (52 százalék).
A készpénzmentes fizetési lehetőségek ismerői elsősorban a családtól, barátoktól, ismerősöktől (44 százalék), valamint az internetről (41 százalék) hallottak a készpénzmentes, alternatív fizetési megoldásokról, és jellemzően online módon szoktak értesülni az új fizetési lehetőségekről (49 százalék).
Az alternatív fizetési megoldásokat megfelelőnek tartják azok a megkérdezettek, akik ilyen módon (is) fizetnek, 84 százalék elégedett a minőségükkel.
A kutatás résztvevői szerint leginkább a banki szolgáltatások terén lenne szükség az alternatív fizetési megoldások minőségének javítására, 82 százalék szerint lenne fontos a fejlesztés ebben a szektorban.
A válaszadókat elsősorban a költségcsökkentési lehetőségek és a költségoptimalizálás (42 százalék), valamint a biztonságosabb rendszerek (41 százalék) ösztönöznék arra, hogy (gyakrabban) használjanak készpénzmentes fizetési megoldásokat.
Azon megkérdezettek körében, akik szerint az alternatív fizetési megoldásoknak van olyan előnye, ami kiemelkedőbb, 37 százalék a gyorsaságot jelölte meg a legfőbb előnynek. A készpénzmentesen (is) fizetők szintén a gyorsaságot jelölték meg legmagasabb arányban (64 százalék), mint az alternatív fizetési mód használatára ösztönző szempontot.
A válaszadók szerint az alternatív fizetési módok népszerűségéhez elsősorban az elfogadóhelyek rugalmassága járul hozzá (57 százalék jelölte meg), az ügyfelek fizetési szokásait pedig leginkább az okostelefonok és az internetkapcsolattal rendelkező eszközök használatának népszerűsége (72 százalék) határozza meg.
Az elektronikus fizetési módok használatának gyakorisága a megkérdezettek többségének (55 százalék) esetén nem változott a járványhelyzet idején és azóta, 35 százalék azok aránya, akik manapság többet fizetnek ilyen módokon.
A kutatás résztvevői között 49 százalék azok aránya, akik jónak, vagy kitűnőnek gondolják pénzügyi ismereteiket. Fejlődni leginkább a takarékoskodás/megtakarítás terén (37 százalék) szeretnének, tudásuk növelését pedig elsősorban elektronikusan elérhető szakmai anyagok, videók segítségével igyekeznek elérni (34 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- A 4iG-vel bővült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Okostelefonból POS-terminál
- Fintech iparági kerekasztal beszélgetéseket szervezett az EFISZ
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
- A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ
- Új pénzküldési szolgáltatást indított a Zen.com
- A ZEN fizetési szolgáltató bejelentette magyarországi indulását
- Kutatás az elektronikus fizetés helyzetéről a COVID-19 világjárvány alatt
- Az Ingenico csatlakozott a Worldline-hoz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.