Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
A villamos gépekkel és az elektrodinamikával kapcsolatos munkákban használható, rendkívül korszerű ipari szimulációs szoftverről tartott ingyenes konferenciának és képzésnek adott helyet az elektromos járművekkel kapcsolatos kutatásokban is egyre meghatározóbb szerepet betöltő Széchenyi István Egyetem. A rendezvényen az intézmény kutatói, valamint partnercégek munkatársai fejlesztették tudásukat.
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) tevékenységének egyik fókuszában az elektromobilitás áll. Az intézmény e területen is nagy hangsúlyt fektet a munkatársak tudásának folyamatos fejlesztésére. Ezt szolgálta az az angol nyelvű, kétnapos konferencia és képzés is, amelyet egy francia cég, a Powersys Solutions tartott. A programon az egyetem kutatói mellett partnercégek – például a Bosch – munkatársai vettek részt.
„A rendezvényen lehetőség nyílt egy ipari szimulációs szoftver, a JMAG megismerésére és használatára, ami villamos gépekkel és elektrodinamikával kapcsolatos munkákban bizonyulhat hasznosnak a későbbiekben. Segítségével végeselem-módszerekkel és más matematikai modellekkel oldhatók meg elektrodinamikai problémák. Elektromosmotor-fejlesztésre tervezzük alkalmazni. A képzés hozzájárult ahhoz, hogy a jövőben tovább erősítsük ipari együttműködéseinket” – fejtette ki Gulyás Péter szervező, a JKK kutatómérnöke.
A képzés résztvevői és lebonyolítói. (Fotó: SZE)
Az eseményt dr. Horváth Zoltán professzor, az egyetem Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Karának dékánja nyitotta meg. Köszöntőjében elmondta: az intézmény jelentős hagyományokkal és tudással rendelkezik a mérnöki és az informatikai területeken, és nagy erőket összpontosít a technológiai – többek között a járműipart segítő – kutatásokra. „Olyan aktuális területeken is egyre meghatározóbb a tevékenységünk, mint az elektromobilitás” – hangoztatta.
Martin Michels, a Powersys Solutions közép- és kelet-európai igazgatója kérdésünkre elmondta: a képzés annak köszönhetően jött létre, hogy cégük partnere, a Bosch a Széchenyi István Egyetemmel is szoros együttműködés ápol. Kiemelte, hogy a JMAG ipari szimulációs szoftver mind a vállalati munkában, mind az egyetemi kutatásokban jól használható.
A program résztvevőinek egyike dr. Kuczmann Miklós, a Széchenyi-egyetem Automatizálási Tanszékének professzora volt. „Az elektromobilitás térnyerésével egyre nagyobb szükség van a villamos gépek analizálására, vizsgálatára. Ennek fontos eleme lehet ez a szoftver, amivel pontosan és gyorsan, a mai kor követelményeinek megfelelően lehet ezeket a gépeket szimulálni, tervezni. Lényeges az is, hogy komplex rendszerként tudjuk vele kezelni az elektromos jármű motorját és az azt körülvevő egyéb elemeket, például az akkumulátort” – emelte ki a professzor.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Drónkutatás a Széchenyi-egyetemen
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- A Széchenyi István Egyetem részvételével alakult meg a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium
- Hagyományteremtő mezőgazdasági drónverseny a Széchenyi István Egyetemen
- Az ötlettől a vállalkozásig segíti a hallgatók útját a Széchenyi István Egyetem
- Műtéteket könnyíthet meg a széchenyis mérnök szabadalma
- Világcsúccsal nyert Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén a Széchenyi-egyetem csapata
- A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitást
- Német fiatalokkal közösen kutattak a Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnök szakos hallgatói
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.