Történelmi ART-siker
A Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenycsapata, az Arrabona Racing Team az intézmény SZEngine motorfejlesztő csapatával közösen versenyezve az összetettbeli 2. helyezést szerezte meg az egyik legrangosabb nemzetközi megmérettetésen, a Formula Student Austria versenyen, Spielbergben. A bravúros eredmény az eddigi legnagyobb sikere a csapatnak, amelynek tagjai ezzel jelezték: számolni kell velük a Formula Student mezőnyének elitjében.
A Formula Student világszerte nagy népszerűségnek örvendő oktatási célú versenysorozat, amelyben a csapatok a maguk által megépített versenyautókkal vesznek részt. A hallgatók ezáltal a gyakorlatban csiszolhatják a tanultakat, éles helyzetben fejleszthetik mérnöki tudásukat. A Széchenyi István Egyetem hallgatóiból két csapat, a járművet fejlesztő Arrabona Racing Team és a sorozathoz optimalizált motort szállító SZEngine is évek óta résztvevője a versenyeknek. Mindkét együttes küldetése a részt vevő hallgatók gyakorlatorientált képzésének biztosítása, akik az itt megszerzett tudással felvértezve hatalmas előnyre tehetnek szert a munka világában.
Az Arrabona Racing Team és a SZEngine motorfejlesztő csapat a Formula Student Austria versenyen. (Fotó: ART)
Július utolsó hetében a sorozat egyik legrangosabb eseményére került sor, hiszen a Formula–1-ből is ismert spielbergi pályán a Formula Student Austria versenyre bivalyerős nemzetközi mezőny gyűlt össze. Az egyhetes megmérettetés kitűnően kezdődött a győrieknek, hiszen már a gépátvételt is elsőként teljesítették. Ezt követték előbb a statikus, majd a hét második felében a dinamikus versenyszámok. A győri csapat több kategóriában dobogós helyen végzett, hiszen a hosszú távon is nagy megbízhatóságot igénylő endurance számban második, a motor üzemanyag-fogyasztásának hatékonyságát vizsgáló efficiency számban pedig első pozíciót értek el – ami végül a hatalmas sikernek számító összetettbeli második helyet eredményezte.
„Idén célul tűztük ki, hogy szeretnénk az első háromban végezni, ezt már rögtön az első versenyünkön elértük. Hihetetlenül boldogok vagyunk” – nyilatkozta portálunknak Kapocsi Máté, az Arrabona Racing Team csapatvezetője, aki a siker kulcsaként a bevált fejlesztéseken túl a sok tesztelést és az összeszokott, professzionálissá váló csapatot nevezte meg.
„Tavaly létrehoztunk egy alapjaitól újragondolt versenyautót, amellyel technológiai színvonalban felzárkóztunk az élmezőnyhöz, elsősorban az önhordó monocoque karosszériának köszönhetően. Az idei szezonban ezt a konstrukciót tökéletesítettük számos fejlesztéssel, optimalizációval. Minden erőnkkel azon voltunk, hogy minél jobban ismerjük a saját autónkat, ezért rengeteg tesztet hajtottunk végre, hogy minden körülmény között megtapasztaljuk a jármű viselkedését. Emellett kialakult egy, az autó felkészítésével, paraméterezésével foglalkozó kemény mag, amely hatékonyan tudott együtt dolgozni. Végül ne feledkezzünk meg az erőforrásról sem, hiszen a SZEngine rendkívül megbízható és hatékony erőforrást biztosított számunkra, amely nélkül nem tudtuk volna teljesíteni a feladatokat” – értékelt a csapatvezető.
A csapat a nagyszerű eredmény után sem lazít, a magyar versenyig hátralévő szűk egy hétben tovább folytatják az autó tesztelését és felkészítését. (Fotó: ART)
A Formula Student Austria versenyen elért összetett második hely az Arrabona Racing Team történetének legjobb eredménye (felülmúlva a 2019-es Formula Student East-sikert is), amellyel számos, a Formula Student nemzetközi élmezőnyéhez tartozó csapatot is sikerült maguk mögé utasítaniuk, többek között a német esslingeni Rennstall vagy a valenciai UPV Team gárdáját. Külön kiemelendő, hogy a csapat a jármű mérnöki tervezése kapcsán (Engineering Design Event) bejutott a döntőbe, a négy legjobb közé. A SZEngine számára is jelentős visszaigazolást hozott munkájukról az elmúlt hét, hiszen bebizonyosodott, hogy új, saját fejlesztésű motorjuk nem pusztán képes felvenni a versenyt a licenszelt gyári motorokkal, hanem hatékonyságban felül is tudja múlni azokat, azaz jelentős teljesítmény mellett kevés üzemanyagot fogyaszt.
„Gratulálok a csapatnak a kiemelkedő nemzetközi eredményhez, amivel egyetemünk hírnevét is öregbítették. Büszkék vagyunk a sikerért dolgozó hallgatóinkra, az őket felkészítő oktatókra és mentorokra, valamint köszönjük a szponzorok, kiemelten az Audi Hungaria Zrt. támogatását. Az elért eredmény arról tanúskodik, hogy a Széchenyi István Egyetem felkészült, nemzetközi szinten is versenyképes tudással rendelkező mérnököket képez, ebben erősít meg minket a hallgatói csapataink folyamatosan kiemelkedő teljesítménye. Jó példa erre a SZEnergy Team világcsúcsa Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén, második helye az önvezető autók franciaországi megmérettetésén, illetve az Arrabona Racing Team és a SZEngine mostani szereplése is” – fogalmazott az eredménnyel kapcsolatban dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.
Az intézmény járműfejlesztő csapatai az osztrák siker után sem dőlnek hátra, ugyanis vár rájuk a következő kihívás, a Formula Student East, amelyet hazai pályán, a Hungaroringen rendeznek augusztus 8-tól. Rögtön ezután utaznak tovább Németországba, hogy a világ legrangosabb versenyén, a Formula Student Germany mezőnyében is próbára tegyék járművük képességeit.
Kapcsolódó cikkek
- Az űrbe készül a Széchenyi-egyetem
- Több mint 3200 elsőéves jutott be a Széchenyi Egyetem képzéseire
- Sport coach és HR-stratéga képzések a Széchenyi-egyetemen
- Gyerekek a Széchenyi-egyetem tetején
- Hazánk legifjabb robotépítői a Széchenyi István Egyetemen versenyeztek
- Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata
- Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Drónkutatás a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem részvételével alakult meg a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Auto Bild teszt: A Continental új abroncsa a legjobbak között
Az idei nyári gumiabroncs-teszt során az Auto Bild magazin kiemelkedő eredményt ért el a Continental PremiumContact 7 modellel. A német autós szaklap összesen 52 gyártó 225/40 R 18 méretű gumiabroncsát vizsgálta, melyek közül a legjobb 20 modellt részletes tesztelésnek vetették alá egy BMW 1-es sorozatú tesztautóval, különböző körülmények között, mint például vizes és száraz útfelületen.
Simple kutatás az autósok közlekedési szokásairól
A Simple felmérése alapján az autósok 60 százaléka nem hagyja, hogy az üzemanyagárak változása befolyásolja autóhasználati szokásait, és jelentős részük nem tervez változtatni a közlekedési szokásain 2025-ben. Úgy tűnik, hogy az autósok annyira hozzászoktak az egyre dráguló üzemanyagárakhoz, hogy már nem hatnak rájuk a változások. Míg két évvel ezelőtt a sofőrök 54 százaléka nem vette figyelembe az üzemanyagárak változását, addig idén már 60 százalékuk van ezzel így a közel 11 ezer kérdőívet kitöltő Simple felhasználó közül*.
Kis időre fellélegezhetnek az európai autógyártók
Az európai autógyártók enyhülhetnek kicsit, de továbbra is jelentős erőforrásokat kell fordítaniuk az elektromobilitás fejlesztésére. Európa versenyképességének növelése és az elektromos átállás együttesen egy összetett kérdést képez, aminek része a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elhalasztása – fogalmazott Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.
Különleges Maserati modellek a hófödte hegyek között
A Maserati kabrió kínálata központi szerepet kapott a The I.C.E. St. Moritz eseményen, ahol bemutatták a GranCabrio új, 490 lóerős változatát. Ez az erőforrás már a GranTurismo modellben is elérhető, így teljes képet ad a választék, amely a kupék dinamikáját és kényelmét ötvözi a nyitott tetős vezetés élményével. Emellett debütált a különleges GranCabrio Trofeo ONE of ONE – THE I.C.E. modell is, amely a Maserati Fuoriserie személyre szabási programja alapján készült.
Az Ubigi eSIM szolgáltatása tovább bővül a BMW járművek számára Európában
Az Ubigi tovább bővíti integrált eSIM szolgáltatását a BMW járműveiben, most már Európa több országában is elérhetővé válik. 2024 júliusa óta 15 országban volt elérhető, és 2025 márciusától újabb 12 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Horvátországban, Romániában, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Dániában, Cipruson és Máltán is hozzáférhetővé válik.