Kanadában terjeszkedik a Chameleon Smart Home Zrt.
Kanadában terjeszkedik az okosotthon-rendszereket fejlesztő magyar Chameleon Smart Home Zrt., amely a napokban három torontói toronyházban kialakított mintalakásában tette elérhetővé a 2021-es Dubaji Világkiállításon bemutatott innovatív megoldásait.
A platformfüggetlen okosmegoldásokat fejlesztő és telepítő cég tervei szerint 2024 végéig több mint ezer torontói lakásban helyezi működésbe az otthonok okoseszközeinek irányítására, valamint a társasházi funkciók és szolgáltatások vezérlésére egyaránt alkalmas rendszerét. A tervek szerint a Chameleon részvényei a hazai középvállatok tőzsdei megjelenését elősegítő Mentor Program keretein belül 2022-ben regisztrálásra kerülhetnek a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán, a vállalat 2023-ban pedig Szingapúrban és Malajziában folytatja terjeszkedését.
A Chameleon a 2021-es Dubaji Világkiállításon bemutatott megoldásával lép a kanadai piacra
A Chameleon által kínált okosotthon-rendszer Kanadában is újdonságnak számít, ugyanis az alkalmazással a lakás okoseszközein kívül, a társasházi funkciók és szolgáltatások is egy helyről irányíthatók. A felhasználók így a víz- és áramfogyasztás mérése, az árnyékolás, a világítás, az audioeszközök, a nyílászárók, a hűtés vagy a fűtés vezérlése, illetve automatizálása mellett az alkalmazással szabályozhatják többek között a lépcsőház hűtését, fűtését, kezelhetik a kaputelefont, a garázskaput, de az applikációval időpontot is foglalhatnak a társasházban működő szolgáltatókhoz, sőt, közösségi autótöltő és -kölcsönző szolgáltatásokat is elérhetnek.
„Míg az okosotthonok piaca globálisan várhatóan 115,7 milliárd amerikai dolláros árbevételt termel 2022-ben – amelyből az európai piac idén körülbelül 29,1 milliárd dolláros részt tesz ki –, addig a 38 milliós népességű Kanada esetében egy 2,5 milliárd dolláros piacról beszélhetünk idén” – ismerteti a tengerentúli terjeszkedés egyik fő okát Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home Zrt. alapító-vezérigazgatója. „Jelenleg a kanadai háztartások 31,7 százaléka számít okosotthonnak, ráadásul ezek aránya 2026-ra 53 százalékra bővülhet az iparági becslések szerint” – teszi hozzá.
A Chameleon elsőként Ontario fővárosában – egyben Kanada legnagyobb városában –, Torontóban kezdte meg a tevékenységét, ahol egy felső-közép, illetve egy felsőkategóriás lakásokat építő cég két toronyházában alakította ki összesen három bemutató lakását, amelyek segítségével elsősorban az építtető, az ingatlanberuházó, valamint az épület-menedzsmenttel foglalkozó cégekkel kívánja megismertetni okosotthon-rendszerét. A Chameleon a következő időszakban – helyi disztribúciós hálózatának kiépítésével párhuzamosan – Kanada más tartományaira is szeretné kiterjeszteni jelenlétét.
„A Chameleon Smart Home Zrt. 2020-ban döntött a kanadai piacralépés mellett. Ennek sikeres lebonyolítása érdekében felvettük a kapcsolatot Magyarország Torontói Főkonzulátusának első beosztott, külgazdasági attaséjával, Igaz Mátéval, továbbá a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kanadai partnerirodájának igazgatójával, Balla Sándorral, akik jelentős segítséget nyújtottak a Chameleon kanadai terjeszkedéséhez, különösen a piaci lehetőségeink felmérése és a potenciális helyi partnercégek felkutatása során. Közreműködésüknek köszönhetően értékes szakmai és üzleti partnerkapcsolatokat, és aktív jelenlétet tudtunk kialakítani Kanadában, amelyek egyik legkézzelfoghatóbb eredménye a most átadott három torontói bemutató lakásunk” – jegyezte meg Szarvas Péter.
Évről évre duplázódó árbevétel és ázsiai terjeszkedés a cél
A kanadai piacra történő belépésnek is köszönhetően a Chameleon tavalyi 250 millió forintos árbevétele az idei évben duplájára bővülhet, míg 2023-ban a tervek szerint 1,37 milliárd forintra emelkedhet a cég nettó árbevétele, amely 2024-ben már elérheti majd a 2,88 milliárd forintos szintet. Ehhez jelentős mértékben hozzájárulhat a Chameleon ázsiai piacokon tervezett megjelenése is: az okosotthonok fejlesztésére és gyártására specializálódott magyar vállalat 2023-ban Szingapúrban és Malajziában adja át új bemutató lakásait.
5 év alatt eljutott a tőzsdei megjelenés kapujáig a Chameleon
A 2017-ben alapított Chameleon Smart Home Zrt. által fejlesztett platformfüggetlen okosotthon-rendszert már több mint ezer társasházi lakásban és közel ötszáz családi házban használják Magyarországon, ám a cég megoldásai már Szerbiában, Romániában és Németországban is elérhetőek. A Chameleon 2019 óta összesen 1,015 milliárd forint értékben jutott forrásokhoz, elsősorban az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től. Ezeknek is köszönhetően a magyar cég a világon elsőként fejlesztett az okosotthont az okostársasházzal és az okosvárossal összekapcsoló, felhőalapú applikációt, amelyet tavaly a Dubaji Világkiállításon mutatott be. A Chameleon Smart Home Zrt. fejlődésének újabb szakasza indult el azzal, hogy a cég idén 40 millió forint összegű támogatáshoz jutott a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) és a Pénzügyminisztérium közös pályázatán, a hazai középvállalatok tőzsdei megjelenését segítő Mentor Program keretében, amelynek eredményeként a tervek szerint az idei év végéig a BÉT Xtend piacán is megjelenik a Chameleon.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG csatlakozik a Connectivity Standards Alliance igazgatótanácsához
- Az IKEA bemutatja a DIRIGERA-t
- Miként fogjunk hozzá otthonunk okossá tételéhez?
- Mit kell tudni az okosotthonokban megtalálható szenzorokról és érzékelőkről?
- 700 milliós befektetést kapott a Chameleon Smart Home a Hiventurestől
- A Samsung a SmartThings technológiával elhozza a csatlakoztatott élet korszakát
- ABB okosotthon vezérlés egy különleges passzívházban
- Minden harmadik magyar tervez valamilyen okosotthon megoldást
- Magyar startup diktálhatja az új okosotthon és okostársasház trendeket
- Egy kocka mind felett!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.