Az ABB megvásárolja a Siemens kisfeszültségű NEMA motorvállalatát
Az ABB bejelentette, hogy megállapodást írt alá a Siemens kisfeszültségű NEMA motorvállalatának megvásárlására vonatkozóan. A mexikói Guadalajarában folytatott gyártási tevékenységgel ez a felvásárlás elismert termékportfóliót, nagy múltú észak-amerikai ügyfélbázist, valamint tapasztalt üzemeltetési, értékesítési és menedzsment csapatot biztosít.
A vállalat mintegy 600 dolgozót foglalkoztat, és 2021-ben hozzávetőleg 63 millió dollár bevételt termelt. A tranzakció lezárása 2023 második negyedévében várható, pénzügyi feltételeit nem hozták nyilvánosságra.
Ez a tranzakció a Motion üzletág nyereséges növekedési stratégiájának része, és lehetővé teszi, hogy a NEMA motorok üzletág bővítse termékkínálatát, még szélesebb kapcsolati rendszert hozzon létre az ellátási láncban, valamint még színvonalasabb támogatást nyújtson az észak-amerikai ügyfélbázisnak. Emellett lehetőséget ad arra is, hogy a helyi gyártási és értékesítési tevékenységnek köszönhetően a mexikói ügyfelek még hatékonyabb támogatást kapjanak. Az ABB arra számít, hogy az azonosított együttműködések előnyösek lesznek számára, valamint, hogy a K+F szakértelem, az ellátási lánc kapcsolatai, és a piaci hozzáférés felhasználásával az egyesített portfólió teljes potenciálját kiaknázhatja.
„Ez az akvizíció jelentős értéket teremt az ABB NEMA motorok diviziójának számára” – mondta el Tarak Mehta, az ABB Motion üzletág elnöke. „Az üzletágba való befektetés, valamint az értékesítési lehetőségek megnyitása Észak-Amerikában, különösen Mexikóban, lehetővé teszik majd, hogy a vállalat várhatóan 24 hónapon belül növelje az ABB Motion árrését.”
„Már régóta nagyra értékeljük ezeknek a motoroknak a minőségét és kialakítását” – tette hozzá Jesse Henson, az ABB NEMA motorok üzletágának elnöke. „Most, hogy találkoztunk a mögöttük álló vezetői csapattal, még inkább biztos vagyok abban, hogy együtt még gyorsabban tudjuk fejleszteni egyesített vállalkozásainkat, mint arra egyedül bármelyikünk is képes lenne. Nagyon várjuk, hogy a Siemes kisfeszültségű NEMA motorportfólióját hozzáadhassuk a már meglévő ABB és Baldor-Reliance ipari villanymotor kínálatunkhoz.”
A globális NEMA motoripar, amely méretét tekintve nagyjából 2,7 milliárd dollárt tesz ki, elsősorban az Észak-Amerikában használt ipari elektromos motorokat foglalja magában. A NEMA motorok nélkülözhetetlen alkatrészek a berendezések működtetéséhez az olyan iparágakban, mint az élelmiszer- és italgyártás, az olaj- és gázipar, a bányászat és az aggregátum-, valamint a víz- és szennyvízipar, illetve az olyan alkalmazások során, amelyek levegőt, folyadékokat és egységeket mozgatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- Az ABB piacra dobja leggyorsabb öttengelyes delta robotját
- Az ABB új kábelkötegelője csökkenti a szennyeződés kockázatát
- Gyorsjelentett a Siemens
- Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
- Az ABB Red Dot-díjat nyert a FlexPacker ipari delta robotjáért
- A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- Az ABB együttműködik a Microsofttal az energiahatékonyság terén
- A Bosch Rexroth a hidraulika specialista HydraForce felvásárlását tervezi
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.