Bevált a terepen a magyar startup által fejlesztett csapdafigyelő rendszer
Kivétel nélkül pozitív visszajelzések érkeztek a tesztelésbe bevont vadőröktől a csapdafigyelő rendszerről, amely egy magyar startup nevéhez fűződik. A fejlesztés lényege, hogy a csapdák kezelőinek nem kell mindennap a helyszínen ellenőrizniük az eszközöket, hogy van-e már „kapás”, hiszen egy térképen is láthatóvá válik, hogy melyik befogó jelzett éppen. A kísérletben résztvevő vadásztársaságok nyitottak az innováció iránt: hamarosan több szándéknyilatkozatot alá is írhatnak, ami a startup következő befektetési körének előfeltétele.
Magyarországon a csapdázást több területen is folytatják, ugyanis a vadgazdálkodást folytató vadászatra jogosultakon túl a nemzeti parkoknak is hasznos. A tevékenység ugyanakkor mostanáig közel sem volt zökkenőmentes, mert rengeteg időt, energiát és nem utolsó sorban pénzt emésztett fel, hogy a csapdákat rendszeresen fizikálisan kellett ellenőrizni a terepen.
A problémát felismerve alkotta meg a piacon egyedülálló csapdafigyelő rendszerét a Feedbackpack startup. Fejlesztésük lényege rendkívül egyszerű: amikor a csapdában lévő mozgó alkatrész zsákmányejtés esetén működésbe lép, az eszköz azonnal jelet küld a felhasználójának. Ezáltal a nap 24 órájában bárki az okostelefonján akár térképes formátumban is nyomon követheti, van-e már fogás az általa felügyelt csapdákban.
A technológia mesterséges körülmények között kiválóan teljesített, de az első 30 működőképes példány gyártását követően vadásztársaságoknál is tesztelték azt. Az eszközök a gyakorlatban is jelesre vizsgáztak a vadőrök visszajelzései alapján.
„Hiánypótló megoldással álltunk elő, ezért már a kezdetektől mindenki nyitott volt az együttműködésre és érdeklődően állt a projektünkhöz. A partnereinkkel interjúkat is készítettünk, amelynek során egyebek mellett arról érdeklődtünk, milyen stratégia alapján használják a befogókat, mik a napi szokásaik, mi okozza számukra a legnagyobb nehézséget. Ezzel is próbáltunk minden lyukat betömni, hogy a nehézségeket teljesen meg tudjuk szüntetni a közeljövőben” – mondta Olajos László, a Feedbackpack egyik alapító tagja.
Elárulta, a tesztidőszakban mindenhonnan pozitív értékeléseket kaptak, a résztvevők egyöntetűen arról számoltak be, hogy a fejlesztés nagyban könnyítette a napi munkavégzésüket és hibátlanul funkcionált. Kiemelte, a vízállósággal sem volt gond a gyakorlatban, esőben is tökéletesen adott visszajelzéseket a rendszer.
Hamarosan aláírhatják az első szándéknyilatkozatokat is
Somos Balázs, a startup egy másik alapító tagja arról beszélt, következő lépésben a fővadászok és területi vezetők interjúztatására kerül majd sor. Ha sikerrel zajlanak az egyeztetések, akkor hamarosan aláírhatják az első szándéknyilatkozatokat is az eszközök megvásárlásáról. Ez előfeltétele a második befektetési körnek.
„Az utóbbi hetekben bebizonyosodott, van létjogosultsága az általunk kifejlesztett terméknek. Szívünkön viseljük a projekt sorsát, ezért próbáljuk minél több helyen megmutatni magunkat. Amint sikerül újabb befektetőt bevonnunk, a sorozatgyártás azonnal elindulhatna, ehhez már mindent előkészítettünk” – mutatott rá.
A Feedbackpack Kft. terméke, az RD-Sam System a tervek szerint először Magyarországon lesz elérhető, de a későbbiekben szeretnének nyitni Európa és a világ más országai felé is.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.