Hosszútávú stratégiai partnerséget köt a Hiventures a Solar Markttal
Több évre szóló, 4,5 milliárd forintos keretösszeggel kötött hosszútávú stratégiai megállapodást a hazai energetikai projektekben már eddig is aktív Hiventures. A tőkealapkezelő a megújuló energetikai befektetésekre fókuszáló Solar Markt cégcsoportot támogatja abban, hogy a következő években minél több magyarországi vállalat juthasson hazai naperőművekből származó zöldenergiához versenyképes áron és hosszú távú garanciával. A Solar Markt és az E.ON közös dekarbonizációs szolgáltatási csomagja, a Green Cloud, nem pusztán a jótékony környezeti hatásai miatt jelentős: a jelenlegi energiapiaci bizonytalanságok és a szélsőséges áringadozás üzleti oldalról is felértékeli a lokálisan megtermelt, beszerzési láncoktól független és kiszámítható áron megvásárolható zöldenergiát.
Az együttműködés keretében a tervek első lépéseként Kelet-Magyarországon kerül előkészítésre egy 100 MWp csúcskapacitású naperőműpark, amely már kétoldalú forgatós technológiát alkalmaz: azaz nem csupán a közvetlen, hanem a visszaverődő napsugarakat is hasznosítja, és önmagában akár 14 és félezer háztartást képes ellátni maximálisan környezetbarát energiával. A 200 hektáron megvalósuló beruházást három további nagykapacitású létesítmény előkészítése követi, amelyek révén a zöld energiához kapcsolódó befektetésekben aktív Solar Markt portfóliója elérheti a több mint 250 MWp naperőművi kapacitást.
Azon túl, hogy ezzel a kapacitással éves szinten több százezer tonnával lehet csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást, a Green Cloud szolgáltatáscsomag azt jelenti, hogy a vállalati nagyfogyasztók közvetlenül a napenergia megtermelőjétől vásárolhatnak majd megújuló zöld energiát. Így hosszú távon kapnak pénzügyileg is kiszámítható és előre kalkulálható, biztonságos energiaellátást. „A Green Cloud dedikált hazai naperőművekben, versenyképes áron állít elő független zöldenergiát, amely fenntartható gazdasági versenyelőnyt biztosít majd a vállalatok számára” – ismertette a megoldás lényegét Mécs Imre, a magyar magántulajdonban lévő Solar Markt Csoport elnöke. Ez az ellátásbiztonságon túl hosszútávú garanciát is jelent a zöldenergiát favorizáló partnereknek, hiszen így nincsenek kiszolgáltatva a megújuló energiákra jellemző változékonyságnak.
A Hiventures-szel történő együttműködés alapján a biztosított keretösszeget felhasználva a Solar Markt több hazai területet készít majd fel naperőművek telepítésére az elkövetkezendő 3 évben. „Projektjeink előkészítésének ebben a korai fázisában a külső banki finanszírozás jellemzően még nem elérhető, ezért is volt számunkra igen fontos a Hiventures tőkebefektetői szerepvállalása” – tette hozzá Mécs Imre, aki elárulta: távlati céljaik között Közép-Európa legnagyobb, beszerzési láncoktól független zöldenergia-platformjának létrehozása is szerepel.
„A Solar Markttal kötött stratégiai megállapodással olyan beruházásokban lehetünk partnerek, amely a hazai vállalkozásokat stabil, kiszámítható és fenntartható energiaellátáshoz segíti hozzá, amelyre hosszú távon tudnak alapozni” – hangsúlyozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. Hozzátette: azt látjuk, hogy a cégek zöme komolyan mérlegeli egy hosszú távú zöldenergia-vásárlási megállapodás megkötését, hiszen a jelenlegi energiapiaci bizonytalanságok és szélsőséges áringadozás mellett felértékelődött a lokálisan megtermelt, független és kiszámítható áron megvásárolható zöldenergia. Jól mutatja a felfokozott érdeklődést, hogy tavaly rekordszintet ért el a megújulóenergiát termelő új erőművekre kiadott engedélyek száma Magyarországon.
Katona Bence azt is leszögezte: a vállalatok energiafogyasztása ma már nem egyszerűen fenntarthatósági kérdés. Az energiapiac globális problémái, az ellátási bizonytalanságok, a szomszédunkban zajló fegyveres konfliktus okozta átállási nehézségek, a volatilitás és az infláció miatt elszabadult árak egyre több üzleti szereplőt ösztönöznek kiszámítható megoldások felkutatására. Ezek egyike a helyben előállított, nagy ellátási rendszerektől nem függő, tervezhető áron elérhető zöldenergia.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb, 700 milliós tőkebevonással folytatódik az Oriana sztorija
- Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Havi 1 milliárd forint a magyar vállalatoknak
- Ingatlanpiaci fókusszal indít startup programot a Hiventures és a ProptechZoom
- Példaértékű energiaközösséget hoz létre Szolnokon az E.ON
- Naperőmű kivitelező cég is beszáll a taszári repülőtérhez kapcsolódó fejlesztésekbe
- Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő
- Éjjel-nappal tiszta áramot biztosít a világ legnagyobb úszó naperőműve
- 700 milliós befektetést kapott a Chameleon Smart Home a Hiventurestől
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.