A Nissan a Siemensszel fejleszti az új e-crossover gyártósorait
A Siemens készíti a Nissan új gyártósorait Japánban. A Tochigi prefektúrában lévő üzemben gyártják majd a tisztán elektromos crossover, az Ariya járműveit. Az új projekt a két vállalat hosszú ideje fennálló együttműködésén alapul, melynek keretében a Nissan már az eddigiekben is a Siemens szoftvereivel optimalizálta járműveinek tervezését és gyártását. Az átfogó, végpontokig érő digitális megoldásokkal az autógyártó az információforrások széles körét kapcsolja össze az életciklus-kezelő (PLM) platformokon keresztül.
Cél a gyártás további digitalizációja
A Nissan újonnan kifejlesztett elektromos meghajtásának rendszerarchitektúrája a gyártási folyamatok – a hajtáslánc feldolgozásának és összeszerelésének – szabványosítását célozza. Ez a Siemens olyan termékeinek köszönhetően valósul meg, mint például a központi eszközként működő Simatic S7-1500 PLC és az ET200SP elosztott I/O modul. A Profinet ipari hálózati megoldás végpontokig érő kommunikációs kapcsolatot teremt a gyártási ponttól az irányítási szintig, a TIA Portal mérnöki keretrendszere pedig az összes automatizációs eszközt integrálja. Mindez teljes hozzáférést ad a digitális automatizálás folyamatának egészéhez, a digitális tervezéstől kezdve az integrált mérnöki tervezésen át az átlátható üzemeltetésig.
Egyre intelligensebb járműveikbe a gyártók mind nagyobb teljesítményű elektronikus vezérlőegységeket (Electronic Control Unit, ECU) építenek be – így van ez a Nissan Ariya esetében is. A Siemens diagnosztikai üzembe helyezési rendszere, a Sidis Pro – amelyet világszerte számos autógyártó vállalat bevezetett – a Nissan új gyártósorain adatokat ír az ECU-ba, és ellenőrzi a járművek elektromos alkatrészeit. A Sidis Pro fejlett járműdiagnosztikai és adatmenedzsment rendszerként optimálisan támogatja a minőségi autógyártáshoz szükséges ellenőrzés folyamatait.
A Nissan a Siemens támogatásával ismét előrelépett az intelligens gyár jövőképének megvalósításában.
Az autógyártás támogatása a Siemens egyik erőssége: legutóbb például a BMW osztrák üzeme döntött Siemens megoldások bevezetése mellett, a Mercedessel indult új fejlesztési projekt, valamint rekordidő alatt valósult meg egy távol-keleti üzem létrehozása is.
Kapcsolódó cikkek
- Siemens technológiával bővült a Diehl Aviation Hungary nyírbátori gyártóüzeme
- Az ABB megvásárolja a Siemens kisfeszültségű NEMA motorvállalatát
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- Gyorsjelentett a Siemens
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
- A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
- Új megoldásokra van szükség a hazai cégek digitális stratégiájában
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- A Siemens termosztátja szén-dioxid szenzorral őrzi a levegő minőségét
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.