A TikTok és a LinkedIn meghódította az üzleti szektort

forrás: Prím Online, 2022. október 1. 11:56

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A Facebook van legrégebb óta velünk, tréfásan azt is szokták mondani, hogy aki „nincs fent rajta”, az nem is létezik. Az Instagram valamivel később jelent meg; főként képes tartalmak megosztását szolgálja. Van még azonban két lényeges fórum, a TikTok és a LinkedIn, amelyeket többnyire a két végletnek tekintik az emberek. 

Míg az előbbit komolytalannak, csupán szórakoztató időtöltésnek vélik, az utóbbiról épp feltételezett túlzott komolysága miatt nyilatkoznak olykor fanyalogva. Pedig közelebb állnak egymáshoz, mint képzelnénk, és a magánhasználaton túl üzletszerzésre is kiválóan alkalmasak.

 

A TikTok és a LinkedIn közös előnye, hogy viszonylag újdonságnak számítanak, esetükben nem alakult még ki az a fajta bannervakság és reklámzaj, ami régebbi társaiknál, a Facebooknál és az Instagramnál már erőteljesen rontja a hirdetések hatékonyságát.

 

„Ezeken a felületeken még újdonságnak számítanak az ingerek, az emberek kíváncsiak a tartalmakra, és nyitottabban fogadják be a számukra felkínált információkat. Mindkettő külön-külön is nagyon hasznos terep a vállalkozások számára, de kettejük kombinálásában rejlenek az igazán különleges lehetőségek” – tájékoztatott Plósz Valentin TikTok-szakértő, az Adwern Group társalapítója, aki társával, Sándor Tamás LinkedIn-szakértővel arra vállalkozott, hogy bemutatja ezen közösségi felületeket, és ízelítőt ad a használatukkal járó számos előnyből.

 

 

A TikTok titka

A TikTokot leginkább magánszemélyek használják, már több mint 1,6 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon a felhasználók száma dinamikusan növekszik, jelenleg megközelítőleg kétmillió embert tudhat maga mellett. Valamivel több nő használja, mint férfi, az arányuk 55-45%, korosztály szempontjából pedig főként a 25–35 közöttiek körében népszerű, de jelen vannak a 20 év alattiak és a 30 felettiek is szép számmal. Használói naponta átlagosan 10-15 alkalommal térnek vissza az applikációba, és ezalatt átlagosan 70-75 percig néznek videókat.

 

„Érdekes különbség a Facebookkal szemben, hogy a TikTok-videók nagy részét hanggal tekintik meg, míg a Facebookon többnyire némán futnak a filmek. Nagyon sok cég felfedezte már a TikTok előnyeit, alkalmazzák többek között személyes márkaépítésre is. A megjelenő tartalmak sikerének kulcsa az, hogy valóban érdekesek legyenek. Igaz, hogy ide többnyire szórakozni járnak az emberek, de amellett követnek informatív, értékeket közvetítő felhasználókat is. Ha ide valaki unalmas tartalmat tölt fel, az a legrosszabb, amit csak tehet” – hangsúlyozta Plósz Valentin.

 

Hozzátette: azt, hogy igenis komolyan lehet és kell is venni a TikTokot, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egyre több nagy nemzetközi cég és egyre több neves szakember választja fő kommunikációs csatornájának.

 

A meg nem értett LinkedIn

Annak ellenére, hogy a LinkedIn már néhány éve jelen van Magyarországon is (sőt, 9 hónappal idősebb a Facebooknál), elterjedni és erősödni csak nem olyan régen kezdett el. Ma 1,2-1,3 millió felhasználóval rendelkezik, akik főként szakmai kapcsolatépítésre, állások meghirdetésére, illetve álláskeresésre használják.

 

„Míg a TikTok leginkább B2C vállalkozások számára előnyös, azaz olyan esetben, amikor egy cég ügyfelei a fogyasztók, addig a LinkedIn a B2B szektorban hódít, ahol a cég ügyfelei más cégek. Számos cégvezető, HR-, PR-, és marketingszakember található meg a tagjai között, de az informatikai terület is jelentős mértékben képviselteti magát. A B2B iparágban többet ér néhány értékes partneri kapcsolat, mint több száz nem túl releváns megkeresés” – osztotta meg tapasztalatait Sándor Tamás.

 

A LinkedIn „népességének” 57%-a férfi, 43%-a nő, és főként a középkorú felhasználók vannak többségben. Ha azt gondoljuk, hogy itt csak száraz és érdektelen témák kerülnek terítékre, nagyon tévedünk, hiszen az izgalmas sztorik adják meg azt a lüktetést, amiért a tagjai újra és újra felkeresik a platformot.

 

„Világszerte átlagosan hat embert vesznek fel percenként a LinkedInen keresztül, valamint másodpercenként 77 db állásajánlatot tesznek ki. Hatékony értesítési rendszerének köszönhetően a felhasználók nem ellenőrzik naponta többször a tartalmakat, jellemzően akkor jelentkeznek be, ha számukra lényeges eseményről kapnak tájékoztatást” – tudtuk meg Sándor Tamás LinkedIn-szakértőtől, az Adwern Group társalapítójától.

 

Összességében elmondható, hogy bármelyik felületet is használja egy cég az ügyfeleivel, partnereivel való kommunikálásra, kapcsolattartásra, elsődleges a folyamatos, minőségi jelenlét, olyan tartalmak megosztása, amelyek bizalmat építenek, közelebb hoznak, ezzel pedig képesek a meglévő ügyfélkört, partneri kört bővíteni, és végső soron a profitot növelni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szoboszlai Futam: Egy különleges kihívás a Telekom Vivicittán

Idén 300 résztvevő próbálhatja ki a Telekom Vivicitta új kihívását, és teljesítheti azt a távot, amelyet Szoboszlai Dominik átlagosan fut egy mérkőzésen. Az exkluzív, 10,5 km-es futam április 13-án, a verseny második napján, 13 órakor rajtol. A résztvevők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, és nevezési díjukból 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány támogatására ajánlanak fel. A nevezés március 15-én, 9 órától kezdődik a Telekom Vivicitta hivatalos honlapján.

2025. március 14. 20:42

Kalmár 120: A magyar kibernetika úttörőjére emlékeznek Szegeden

Születésének 120. évfordulója alkalmából a Neumann Társaság (NJSZT) kiállítást rendez a szegedi Informatika Történeti Kiállításon (ITK), a Szent-Györgyi Albert Agorában, tisztelegve a magyar számítástechnika úttörőjeként ismert Kalmár László matematikus előtt. A 2025. március 27-én nyíló Kalmár 120 tárlaton a kibernetika területén végzett maradandó munkásságát bemutató tablók, dedikált könyvek, kitüntetések, korabeli dokumentumok, valamint Kalmár által használt tárgyak lesznek láthatók.

2025. március 14. 17:43

A Budapest SmartFest új korszakot nyit a filmművészetben

A Budapest SmartFest nemzetközi filmfesztivál immár másodszor hozza el a világ legérdekesebb, mesterséges intelligenciával és okostelefonokkal készült filmjeit, bemutatva, hogyan formálja a technológia a vizuális kultúrát és a filmművészetet. A fesztivál közel negyven ország alkotásait vonultatja fel Kanadától Indiáig, Kínától Európáig, tükrözve egy globális kreatív forradalmat, amelynek középpontjában az AI áll – bár a technológia mögött mindig az emberi kéz és szellem munkálkodik.

2025. március 14. 16:06

A QS rangsor alapján a Corvinus a hazai oktatás éllovasa

A Corvinus egyetem a társadalomtudományok és menedzsment képzési területén – több kategóriában is előrelépve – továbbra is a magyar egyetemek között az élen áll a QS világranglistáján. A politikatudományi rangsorban idén először szerepelnek hazai intézmények, és a Corvinus itt is vezető szerepet tölti be Magyarországon.

2025. március 14. 14:41

Note Max: Az elegancia találkozása a funkcionalitással

Bemutatjuk a Note Maxot, a népszerű Note termékcsalád legújabb tagját. Ez a modell egy lenyűgöző, 13,3 hüvelykes E Ink kijelzővel és egy ultravékony, mindössze 4,6 mm-es világosszürke burkolattal rendelkezik, amely a letisztult dizájnt és a funkcionalitást ötvözi. A Note család új tagja modern megközelítéssel frissíti a klasszikus sorozatot.

2025. március 14. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59