A TikTok és a LinkedIn meghódította az üzleti szektort

forrás: Prím Online, 2022. október 1. 11:56

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A Facebook van legrégebb óta velünk, tréfásan azt is szokták mondani, hogy aki „nincs fent rajta”, az nem is létezik. Az Instagram valamivel később jelent meg; főként képes tartalmak megosztását szolgálja. Van még azonban két lényeges fórum, a TikTok és a LinkedIn, amelyeket többnyire a két végletnek tekintik az emberek. 

Míg az előbbit komolytalannak, csupán szórakoztató időtöltésnek vélik, az utóbbiról épp feltételezett túlzott komolysága miatt nyilatkoznak olykor fanyalogva. Pedig közelebb állnak egymáshoz, mint képzelnénk, és a magánhasználaton túl üzletszerzésre is kiválóan alkalmasak.

 

A TikTok és a LinkedIn közös előnye, hogy viszonylag újdonságnak számítanak, esetükben nem alakult még ki az a fajta bannervakság és reklámzaj, ami régebbi társaiknál, a Facebooknál és az Instagramnál már erőteljesen rontja a hirdetések hatékonyságát.

 

„Ezeken a felületeken még újdonságnak számítanak az ingerek, az emberek kíváncsiak a tartalmakra, és nyitottabban fogadják be a számukra felkínált információkat. Mindkettő külön-külön is nagyon hasznos terep a vállalkozások számára, de kettejük kombinálásában rejlenek az igazán különleges lehetőségek” – tájékoztatott Plósz Valentin TikTok-szakértő, az Adwern Group társalapítója, aki társával, Sándor Tamás LinkedIn-szakértővel arra vállalkozott, hogy bemutatja ezen közösségi felületeket, és ízelítőt ad a használatukkal járó számos előnyből.

 

 

A TikTok titka

A TikTokot leginkább magánszemélyek használják, már több mint 1,6 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon a felhasználók száma dinamikusan növekszik, jelenleg megközelítőleg kétmillió embert tudhat maga mellett. Valamivel több nő használja, mint férfi, az arányuk 55-45%, korosztály szempontjából pedig főként a 25–35 közöttiek körében népszerű, de jelen vannak a 20 év alattiak és a 30 felettiek is szép számmal. Használói naponta átlagosan 10-15 alkalommal térnek vissza az applikációba, és ezalatt átlagosan 70-75 percig néznek videókat.

 

„Érdekes különbség a Facebookkal szemben, hogy a TikTok-videók nagy részét hanggal tekintik meg, míg a Facebookon többnyire némán futnak a filmek. Nagyon sok cég felfedezte már a TikTok előnyeit, alkalmazzák többek között személyes márkaépítésre is. A megjelenő tartalmak sikerének kulcsa az, hogy valóban érdekesek legyenek. Igaz, hogy ide többnyire szórakozni járnak az emberek, de amellett követnek informatív, értékeket közvetítő felhasználókat is. Ha ide valaki unalmas tartalmat tölt fel, az a legrosszabb, amit csak tehet” – hangsúlyozta Plósz Valentin.

 

Hozzátette: azt, hogy igenis komolyan lehet és kell is venni a TikTokot, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egyre több nagy nemzetközi cég és egyre több neves szakember választja fő kommunikációs csatornájának.

 

A meg nem értett LinkedIn

Annak ellenére, hogy a LinkedIn már néhány éve jelen van Magyarországon is (sőt, 9 hónappal idősebb a Facebooknál), elterjedni és erősödni csak nem olyan régen kezdett el. Ma 1,2-1,3 millió felhasználóval rendelkezik, akik főként szakmai kapcsolatépítésre, állások meghirdetésére, illetve álláskeresésre használják.

 

„Míg a TikTok leginkább B2C vállalkozások számára előnyös, azaz olyan esetben, amikor egy cég ügyfelei a fogyasztók, addig a LinkedIn a B2B szektorban hódít, ahol a cég ügyfelei más cégek. Számos cégvezető, HR-, PR-, és marketingszakember található meg a tagjai között, de az informatikai terület is jelentős mértékben képviselteti magát. A B2B iparágban többet ér néhány értékes partneri kapcsolat, mint több száz nem túl releváns megkeresés” – osztotta meg tapasztalatait Sándor Tamás.

 

A LinkedIn „népességének” 57%-a férfi, 43%-a nő, és főként a középkorú felhasználók vannak többségben. Ha azt gondoljuk, hogy itt csak száraz és érdektelen témák kerülnek terítékre, nagyon tévedünk, hiszen az izgalmas sztorik adják meg azt a lüktetést, amiért a tagjai újra és újra felkeresik a platformot.

 

„Világszerte átlagosan hat embert vesznek fel percenként a LinkedInen keresztül, valamint másodpercenként 77 db állásajánlatot tesznek ki. Hatékony értesítési rendszerének köszönhetően a felhasználók nem ellenőrzik naponta többször a tartalmakat, jellemzően akkor jelentkeznek be, ha számukra lényeges eseményről kapnak tájékoztatást” – tudtuk meg Sándor Tamás LinkedIn-szakértőtől, az Adwern Group társalapítójától.

 

Összességében elmondható, hogy bármelyik felületet is használja egy cég az ügyfeleivel, partnereivel való kommunikálásra, kapcsolattartásra, elsődleges a folyamatos, minőségi jelenlét, olyan tartalmak megosztása, amelyek bizalmat építenek, közelebb hoznak, ezzel pedig képesek a meglévő ügyfélkört, partneri kört bővíteni, és végső soron a profitot növelni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01