Okoseszközök segítik a DACHSER-t a nemzetközi gyűjtőforgalomban
Intelligens nyomkövetők folyamatos telepítésével segíti 8500 db csereszekrénye útját az európai gyűjtőszállítmányozási hálózatán belül a DACHSER. A technológiai újításnak köszönhetően a csereszekrények – amelyekből a DACHSER magyarországi telephelyein több mint 260 db van forgalomban – útja valós időben követhető és az érkezési idők is pontosan kiszámíthatók. A logisztikai cég szállításirányítási rendszeréből származó útvonaladatokkal együtt egy központi felületen és térképen jelennek meg a tehergépkocsik és csereszekrények pozíciójának adatai. Az úgynevezett „telematikai táblák” teljesen új, innovatív lehetőségeket kínálnak a fuvarszervezéssel foglalkozó munkavállalók számára, és az ellátási lánc fokozott átláthatóságából is az ügyfelek is profitálnak.
A DACHSER a Deutsche Telekommal és más technológiai vállalatokkal együtt azon dolgozott, hogy intelligens nyomkövető eszközöket (STD) fejlesszenek ki csereszekrények minél eredményesebb használatára. Ezek az eszközök a Deutsche Telekom csúcskategóriás SIM-kártyáival vannak felszerelve és energiatakarékos, napelemes energiamodulokból, modern műholdas helymeghatározó technológiából (GPS, Galileo), valamint az új 5G/LPWAN-on (LTE-M) alapuló vezeték nélküli modulokból állnak. A holisztikus megoldást úgy alakították ki, hogy a csereszekrény karosszériájának teljes tizenkét éves élettartamára kitartson karbantartás nélkül.
„A valós idejű pozícióadatok és azok megjelenítésének kombinációjával áttörést értünk el a szállítmányok nyomon követésében és kezelésében az általános gyűjtőszállítmányozás világában” – mondta el Alexander Tonn, COO DACHSER Road Logistics.
A nemzetközi gyűjtőszállítmányozásból származó valós idejű pozícióadatok feldolgozása és megjelenítése a DACHSER alkalmazottai számára összesen öt speciális „telematikai táblán” keresztül valósulnak meg. A táblák nyomon követik a teljes forgalmat, és valós időben jeleníthetik meg a járművek vagy csereszekrények pontos helyét, így a telephelyek és az ügyfelek részletes számítást kaphatnak az egyes szállítmányok várható érkezési idejéről, ami megkönnyíti az átrakodást és a belföldi forgalom tervezését. Ezek a táblázatok bemutatják a visszatérő fuvarok további rakodási lehetőségeit is, ami optimalizálja a rakodási kapacitásokat. Az elkövetkező hónapokban az alkalmazás képes lesz az eseti fuvarfeladatokat végző tehergépjárművek GPS-adatainak megjelenítésére is egy speciálisan kifejlesztett Driver App segítségével.
„A valós idejű pozícióadatok és azok megjelenítésének kombinációjával áttörést értünk el a szállítmányok nyomon követésében és kezelésében az általános gyűjtőszállítmányozásban. Munkatársainkat támogatjuk a kapacitástervezésben, ami lehetővé teszi számukra a szállítás optimalizálását és az átrakodás hatékonyságának javítását. Ügyfeleink profitálnak abból, hogy az egyre korlátozottabb kapacitások ellenére is azt a minőséget tudjuk biztosítani számukra, amelyet a DACHSER-től elvárnak.” – fejtette ki Alexander Tonn, a DACHSER Road Logistics üzletágának vezetője.
A laboratóriumtól a gyakorlatig
A kitartó kutatási és fejlesztési munka meghozta gyümölcsét, sikerült elérni a robusztus és hosszú élettartamú, a gyűjtőszállításban meghatározó csereszekrények költséghatékony és megbízható nyomonkövetését. „Amikor megjelentek az LPWAN technológiák, nagyon korán elkezdtük tanulmányozni őket a DACHSER Enterprise Lab keretein belül, a Fraunhofer IML intézettel közösen együttműködve" – mondta Stefan Hohm, a DACHSER fejlesztési igazgatója. „A Deutsche Telekommal együtt ezt követően gyakorlatiassá tudtuk tenni az innovációt, és valódi hozzáadott értéket teremthettünk hálózatunk számára.”
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatásra került a legújabb Logisztikai Évkönyv
- Európai szintű fulfillment központ nyílt a webáruházak számára Magyarországon
- Megújul a Trans-Sped flottája
- Nem lesz elég karácsonyi ajándék?
- Elindítja első, két vidéki várost összekötő gyűjtőjáratát a Dachser Magyarországon
- A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hosszú távú, stabil munkahelyekkel találkozhatunk a „Mi a pálya” műszaki pályaválasztó fesztiválon
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) idén már 9. alkalommal szervezi meg a „Mi a pálya?” műszaki pályaválasztó fesztiválsorozatot, amely eddig országosan már több, mint 60 ezer fiatalnak segített a pályaválasztásban. Az esemény célja változatlanul az, hogy megmutassa a fiataloknak, milyen lehetőségek várnak rájuk a műszaki területeken, ahol stabil és hosszú távú karrier építhető.
Kyndryl IT Readiness Report: a cégvezetők 90%-a bízik az informatikában, de csak 39%-uk felkészült a jövőre
A Kyndryl közzétette a 2024-es Kyndryl Readiness Reportot, amely azt az ellentmondást vizsgálja, hogy míg a vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy IT-infrastruktúrája kiváló, csupán 39%-uk érzi magát felkészültnek a jövőbeli kockázatok kezelésére. A jelentés azt is bemutatja, miként segíti az IT-korszerűsítés a vállalatokat versenyelőnyük növelésében, annak ellenére, hogy jelenleg a vállalkozások mindössze 42%-a tapasztal pozitív megtérülést a mesterséges intelligenciába való befektetésekből.
Lengyel nagybefektető lépett be az EIT InnoEnergy-be
Új befektetővel bővült a fenntartható energetikai megoldások fejlesztésében, megvalósításában Európában élen járó EIT InnoEnergy részvényeseinek köre. Az autóipar és a fémipar globálisan jegyzett lengyel nagyvállalata, a Boryszew Group S.A csatlakozása jelentős tőkeinjekciót biztosít a szervezetnek az átfogó energiaipari célkitűzéseik megvalósításához. A partnerséget október 16-án jelentették be az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster-en Barcelonában.
Együttműködési megállapodást kötött a PwC a Debreceni Egyetemmel
A PwC Magyarország ötéves keretszerződést kötött a Debreceni Egyetemmel, melynek értelmében a PwC az elméleti és gyakorlati oktatáson túl közös kutatási projektekkel is hozzájárul a gazdálkodástudományi felsőoktatás fejlesztéséhez.