Újságíró Akadémiát indít az SZTNH
A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem lehet hatékony. Ehhez elengedhetetlen a sajtó közreműködése, megfelelő tájékoztatása.
A szellemitulajdon-védelem az elmúlt évtizedekben nem kapott megfelelő figyelmet, így a sajtóban is kevesen foglalkoznak rendszeresen a témával. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) ezen kíván javítani egy olyan, újságíróknak és médiaszakos hallgatóknak szóló képzéssel, amelynek keretében megismerhetik, milyen gazdasági és társadalmi hatásai vannak a szerzői- és iparjognak, miként segíti a vállalkozásokat a kutatás-fejlesztés minősítés vagy éppen arról, hogy tör előre az IP (Intellectual Property) a nemzetközi cégek értékében.
Az SZTNH új programjának célja, hogy a hazai újságíró társadalmat érzékenyítse, valamint edukálja a szellemitulajdon-védelmet illetően. Nem titkolt cél, hogy az így bevont újságírók otthonosabban mozoghassanak ebben a szerteágazó világban, többet foglalkozzanak a témával, gyakrabban írjanak az IP gazdasági hatásairól, a nemzetközi trendekről vagy éppen csak egy-egy jelentős találmány, védjegy történetéről.
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a képzést a magyar újságírók és a médiaszakos egyetemisták körében hirdeti meg: így nem csak a gyakorló újságírók juthatnak hasznos tudáshoz, hanem már azok is, akik később fognak majd elhelyezkedni a szakmában.
A képzés során a résztvevők azokat az újságírói szempontból fontos összefüggéseket, érdekességeket ismerhetik meg, amelyek kontextusba helyezik a területet más gazdasági és közéleti témákkal kapcsolatban (például milyen előnyökkel jár egy vállalkozás számára, ha vannak oltalmai; milyen adókedvezmények járnak a kutatás-fejlesztési tevékenység után; mit véd a szerzői jog; mire érdemes szabadalmat, használatiminta- vagy designoltalmat igényelni), hogy Magyarország és Európa hogy áll világviszonylatban, valamint a múltról is árnyaltabb képet kapnak régi védjegyeken, találmányokon keresztül. Minderről részben a hivatal munkatársai, részben a szellemitulajdon-védelemben jártas szakemberek, részben pedig gazdasági szereplők beszélnek majd.
A képzés két részből tevődik össze: első fele online, a második pedig jelenléti oktatás keretében zajlik.
A képzés első része 2023. február 22-én, 10:00 órától kezdődik. Regisztrálni a kommunikacio@hipo.gov.hu e-mail címen lehet legkésőbb 2023. február 21. 17:00 óráig. A regisztrálók viszontválaszban kapják meg az online képzés elérhetőségét.
További információk a program Facebook-eseményél találhatók: https://www.facebook.com/events/1277889316416804
A jelenléti oktatás tervezetten 2023. március 1-jén lesz a hivatal szakkönyvtárában.
Kapcsolódó cikkek
- Csaknem 30 százalékkal nőtt a használatiminta-oltalom bejelentések száma világszerte
- Díjmentes IP Scan szolgáltatás a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalában
- A K+F minősítés milliókat jelenthet a vállalkozásoknak
- A hazai oltalomszerzés éllovasai a legsikeresebb magyar cégek között
- Elkezdődött a Budapest Design Week
- Októberben indul a 18. Budapest Design Week
- Várják a jelentkezéseket a Budapest Design Weekre
- Jobban védi a felhasználók érdekeit az új szerzői jogi törvény
- A szellemi tulajdon védelme a versenyképesség egyik kulcsa
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.