Siemens megoldások, toronymagasan
2022 december elején adták át a MOL Campust Budapest új városnegyedében, a BudaParton. Az irodaház a magyar főváros első igazi magasháza: a 143 méter magas épületbe a MOL mintegy 2500 alkalmazottján kívül a nagyközönség is beléphet majd, hogy a 120 méter magasan elhelyezkedő kilátóteraszról csodálhassák a budapesti panorámát.
A londoni Foster + Partners és a magyar FintaStudio által tervezett és a Market Építő Zrt. által kivitelezett felhőkarcoló bővelkedik innovatív technológiai és építészeti megoldásokban. Budapest legmagasabb épületében 21 lift szállítja a dolgozókat, ezek közül több is 5 métert tesz meg másodpercenként, így a földszintről kevesebb, mint fél perc alatt érnek fel a legfelső emeletre. Az épületben található irodák kialakítása az ABW (Activity-Based Workplace) modellt követik, ami azt jelenti, hogy minden dolgozó a feladatától függően maga választhatja ki a munkakörnyezetét, és azt bármikor rugalmasan változtathatja.
Az energiahatékonyság és a környezettudatosság is fontos szempont volt a székház tervezésekor. A MOL Campusban a szürke- és az esővizet 100%-ban felhasználják és a több mint 300db, 100 és 120 méter mélyen telepített talajszondának köszönhetően geotermikus hőenergiával fűtik az épületet. A tetőszerkezeten elhelyezett 900 négyzetméternyi napelem pedig az épület energiafelhasználásának mintegy 5%-át fedezi. A MOL az új székházzal kettős zöldminősítés (LEED Platinum és BREEAM Excellent) megszerzését tűzte ki célul.
Siemens-technológia a mindennapok szolgálatában
A Siemens számos megoldása megtalálható a MOL Campus épületében. A komplexum teljes közép és kisfeszültségű energiaelosztási rendszerét Siemens eszközök biztosítják SIMOSEC középfeszültségű kapcsolóberendezéssel, SIVACON S8 főelosztó és S4 elosztóberendezésekkel, valamint tokozottsín rendszerrel.
Az épület tűzjelző rendszeréhez a Siemens legnagyobb tűzjelző központját, a Sinteso FC2080-at választották. A központhoz több mint 4000 periféria kapcsolódik (kézi jelzésadók, automata és speciális érzékelők), ezeket a Siemens DESIGO CC felügyeleti rendszer fogja össze. A riasztórendszerek közül pedig a Siemens moduláris felépítésű, SPC típusú vagyonvédelmi megoldására esett a választás.
Az energiahatékonysághoz és a dolgozók kényelméhez is hozzájáruló helyiségautomatizálásról a Siemens KNX kommunikációképes berendezései, érzékelői és kezelőfelületei gondoskodnak. Az eszközök közül kiemelkedik a TC5 érintőképernyős interfész, melyből több mint 400 található az épületben.
A MOL Campus hő és füstfelvezető rendszer automatizált működését redundáns gyűrűkbe összefogva közel 50 db ipari számítógép (S7 1500 és S7 1200 PLC) biztosítja. A komplexum hűtés- és fűtéstechnikai igényeit szintén S7 1500-as PLC-kel oldották meg a szakemberek, a komplett épülettechnológia megjelenítését pedig redundáns WinCC OA rendszer végzi. A megjelenítőn kb. 300 ezer adatpont látható az épületről, beleértve a hűtési, fűtési, világítási rendszereket és az energiamenedzsmentet is. A rendszer a legkorszerűbb web technológiának köszönhetően egy időben nyolc munkaállomásról, akár mobiltelefonról vagy tabletről is kezelhető. A Siemens rendszere által szolgáltatott adatok elemzésével pedig tovább optimalizálható az épület működtetése és energiafelhasználása.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok többsége nem tart a gépek forradalmától
- Siemens-megoldások az Országos Széchényi Könyvtár új épületében
- Tovább bővült a Siemens füstérzékelő portfóliója
- Lejárt a rozoga síliftek ideje
- Ebbe fektetnek a vállalatok 2023-ban
- A gyárakban már bizonyítottak, most korallokat mentenek a digitális ikrek
- A hazai napelemparkokban is bizonyítanak a Siemens megoldásai
- Energiahatékonyabbá vált az üveggyártás
- A légmegszakítók legújabb generációja Magyarországon
- Már lehet jelentkezni a Magyar Ipari Célgép Nagydíjra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.